Gå til innhold

bytting av x-box vifta ?


Crazy Joe

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte den viften som sitter i men det jeg lurer litt på er hvor stor kan vifta være før du må fysisk modifisere selve kabinettet. Ser at overklokking.no har satt inn en 80mm vifte etter at de har kuttet og kappet litt på vifta og hardisk holderen.

Hvilken vifte støyer minst ?

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En med lavt støvnivå? :)

Er ikke så farlig hvilket merke det er, så lenge den er stille og dytter nok luft.

 

Mulig Microplex har vifter som passer uten at man må hacke for mye inni boksen. Er det ikke 70x70mm som står i?

 

Ellers har man kilden til alt godt, Xbox-scene. Det er en guide på akkurat dette, hvis du vil ha en '2nd opinion'. :)

http://www.xbox-scene.com

 

Jeg tenkte å prøve og senke turtallet på den som står i før jeg skifter den ut. Skal oppdatere her når jeg har gjort det.

Lenke til kommentar

Når det kommer til størrelsen så aner jeg ikke, hørte litt med psx.no om dette. Så at de solgte en Titan vifte 40x40x12. Går utifra at det da sitter en 40mm vifte i den. Men det hadde vært kjekt å vite eksakt størrelse på vifta slik at man kan kjøpe en like stor men med mye lavere støynivå. Ser at Microplex har masse godsaker.

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Mener vifta er tilnærma 80x80, men "viftereamma" til den i xboxen er ikke som en tradisjonell "viftereamme". Ta den ut så skjønner du hvor jeg vil hen.

 

Har sjøl satt i en 19dB papst, men måtte voldta både vifta og xboxen før det passa sånn mer eller mindre. Jeg kunne sikkert gjort det bedre, men samma f tenkte jeg, skal aldri se inni der uansett... "Bygde" opp det jeg fjerna fra harddiskholderen med tape (bred tape som pakketape eller ducktape) så vifta ikke skulle dra luft derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...