Gå til innhold

GF5900

MrLuni

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det eit bedre kjøp en powercolor9800pro? På tester er det nesten ingen forskjell som betyr noe... Noen som har erfaringer eller noen som VEIT noe anna?

Edit: Sorry... Eg lette ikke i forumet først :blush:

Endret av luni
Videoannonse
Annonse
Skrevet
men... MÅ jo ha ny vifte på powercolort uanset så det blir over 3000 for 9800pro

2000k for 5900... Trasig valg

Jeg ville nok valgt 5900, tror ikke forskjellen mellom korta er verd 1000kr.

Skrevet
men... MÅ jo ha ny vifte på powercolort uanset så det blir over 3000 for 9800pro

Viftene på PowerColor er minst like gode som på alle andres produsenter. har selv powercolor (ny revisjon, den er i salg nå) og har ingen problemer med vifta og kjører på 432/373 ;):thumbup:

Skrevet

Er ikke Nvidias XT utgaver dårligere enn original utgavene? Ang. viftene på Powercolor kortene, så er problemet løst nå. Har ikke hatt noen problemer med viften på mitt, nyeste utgaven mitt også.

Skrevet
Er ikke Nvidias XT utgaver dårligere enn original utgavene? Ang. viftene på Powercolor kortene, så er problemet løst nå. Har ikke hatt noen problemer med viften på mitt, nyeste utgaven mitt også.

Nvida xt ligger vel gjennomsnittlig 2-5 fps bak non-ultra kortene, se chart, i benchmarks ligger de også nesten likt, neppe værdt prismellomlegget.

Hvordan vet vi at vi får powercolor med ny vifte? Er det noen som vet å fortelle hvor man får de "nye" powercolor?

Skrevet

Viftene på PowerColor er minst like gode som på alle andres produsenter. har selv powercolor (ny revisjon, den er i salg nå) og har ingen problemer med vifta og kjører på 432/373 ;):thumbup:

Helt enig, har selv PC9800PRO med orginalvifte, monterte en molex vifte mellom pci lydkortet og skjermkortet slik at viften blåser på kjøleribbene på kortet, kjører nå XT fart (410/376) helt stabilt. Man gjør altså ingen ingrep på selve kortet og mister dermed ikke garantien. Kjøleløsningen med orginalvifte er tilstrekkelig hvis man gir den litt hjelp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...