Gå til innhold

Hvilken av disse to merkene ram?


xlpuma

Anbefalte innlegg

Tidligere startet jeg denne tråden på "cpu avd.":

 

Jeg har en pc som har oppsett som i signatur.

 

Jeg kjører maskina fint med multplier i max, da kjører den med ca 2.15 gigg. Men når jeg kjører opp systembussen noe særlig over 166 Mhz, får jeg lett blåskjerm etter windows har startet, tilsynelatende når som helst. Tar jeg ikke feil nekter den å starte når jeg beveger meg over ca 175 Mhz.

 

Blåskjermen sier noe sånt som : irq less or equal. Kan det være RAM'en som er for lav hastighet på, eller er det pci kort som ikke tåler dette?Har bare ett pci kort, og det er isdn kortet.... nevner for ordens skyld at jeg ikke har rørt innstillingene på ram'en.

 

Hva kan det være doktor?

 

 

Hørtes ut som jeg må skaffe meg 3200 rambrikker?

 

Hvilken av disse to anbefales?

 

denne:TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200

 

eller denne:GeIL PC3200 Value 512MB

 

disse er lo-budget ram, men de duger vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TwinMOS-brikkene kan være gode, men det varierer.

 

Kan opplyse om at jeg har 2x256MB GeIL Value (de blå), disse greier ca. 220 2-3-2-6-1 og 230 2,5-3-3-6-1 (SPD-timings) DC med 3,09v Memtest/Prime-stabilt. GeIL-brikker liker høy spenning, så jeg tror de kan komme skikkelig høyt om jeg får somlet meg til å gjøre vdimm-mod på hovedkortet mitt (og evnt. 3,3v PSU for å gi dem skikkelig høy spenning :green: )

Lenke til kommentar

Velg Geil, har selv 2*256 Mb golden dragon pc3200 og jeg har klart å få presset fsb en opptil 478 Mhz, men da måtte heg sette forholdet mellom cpu og ramen til 120% eller no husker ikke nå, men jeg er kjempe fornøyd med disse og de utvikler ikke varme i det hele tatt, men deter vel alltids et lite men og det er at av en eller annen grunn går det ikke ann å skifte ram timings :( så hele maskina begynner å pipe værre. ram timingsen er jo forsåvidt ganske bra som de er fra fabrikken da 2,3,3,6 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...