Gå til innhold

Xp tips og triks?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurte på om dere kunne ha hjelpet meg med noen tips og triks?

 

F.eks. hvordan få xp til og boote raskere, hvordan få maskinen til og slå seg av fortere og hva jeg kan gjøre for og få pc'en til og reagere fortere?

 

Jeg finner ingenting om dette på forumet, men kansje jeg ikke ser godt nokk etter, men hvis dere kunne ha hjelpet meg så hadde det vært supert :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alt man kan lære fra de nevnte sidene. Jeg har akkurat vært gjennom en lengre tweake-runde etter jeg byttet hovedkort. Av en eller annen grunn var det en prosess under oppstart av xp som tok mye lengre tid med NF7-S enn med det gamle MSI-kortet (jada, etter reformattering også).

 

Uansett mine tips blir som følger:

 

Last ned og bruk "startup control panel", finnes feks på windwos.no. Klart man kan bruke msconfig istedet, men man får litt bedre kontroll. I "Startup control panel" kan du klikke av og på programmer som kjører i oppstarten, og finne ut hvilke av disse man ikke trenger.

 

Tips nummer 2, og det som gjorde susen for meg (boot-tiden gikk fra 4min til 45sek): Velg "services" under "Administrative tools". Har er en lang (voldsomt lang også) liste med prosesser som kjører i bakgrunnen i windows. Alt fra støtte for trådløst nett til Microsofts automatiske feilmelding generator. Her er det masse som ikke trengs! Guider med anbefalinger til innstilling av noen vanlige services ligger her og her.

 

Standard disclaimer gjelder... Ellers kan man ikke gjøre mye feil med dette, når man starter windows i safe-modus er ingen services startet, eksempelvis.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

hehe, takker, men jeg syntes det var litt vanskelig og finne frem, kunne ikke du funne noe nyttig og legge de her på forumet? :blush:

Skal jeg komme hjem til deg for å mate deg og hjelpe deg med

WC-tørkingen også ?

Jeg mente da at dere kunne legge noe inn for at de andre her på forumet også kunne ha noe og lese da... :(

Jada ! jeg bare tuller litt med deg ;)

 

De fleste her kan lese selv om triks på Win-xp.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...