Gå til innhold

Komplott.no - Svindel?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

HVA er egentlig problemet ?

komplett har beklaget seg, de har innrømt at de ikke har sjekket varen skikkelig.

dette er ingenting annet enn en uskyldig feil, hvordan klistrelappen har havnet der ? hvem vet. skal ikke se bort i fra at det er en tidligere eier som har sett sin mulighet til å tjene noen kronasjer.

alt er i orden og du får pengene tilbake, eller så kan du maile dem og be om et av nf7-s v2.0 kortene som er demobrukt (hvis de ikke er bortbestilt)

hvis de er bortbestilt så kan du be om at du får betale et mellomlegg på et splitter nytt nf7-s v2.0.

hva mer er det du ønsker av komplett egentlig ? de har da ryddet opp i alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HVA er egentlig problemet ?

komplett har beklaget seg, de har innrømt at de ikke har sjekket varen skikkelig.

dette er ingenting annet enn en uskyldig feil, hvordan klistrelappen har havnet der ? hvem vet. skal ikke se bort i fra at det er en tidligere eier som har sett sin mulighet til å tjene noen kronasjer.

alt er i orden og du får pengene tilbake, eller så kan du maile dem og be om et av nf7-s v2.0 kortene som er demobrukt (hvis de ikke er bortbestilt)

hvis de er bortbestilt så kan du be om at du får betale et mellomlegg på et splitter nytt nf7-s v2.0.

hva mer er det du ønsker av komplett egentlig ? de har da ryddet opp i alt.

Høres fornuftig ut, hadde de gjort slik som du foreslår hadde alt vært løst. Men det eneste de sier er at jeg kan angre kjøpet. Dette vil jeg selvsagt ikke, pga jeg må ha et HK til den nye pcen. De kunne løst det enkelt ved å bare sende meg et demo eller vanlig kort av samme type, så hadde jeg vært superfornøyd. Men, dette er vanskelig for dem. Har fått så mange uklare mailer fra dem nå, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre?

 

Jeg har bestemt meg for å sende kortet tilbake og få pengene, men det er skuffende at ikke komplett kan ordne opp på en mer skikkelig måte.

 

Husk at når du kjøper et produkt har du endel krav til varen. Jeg fikk et kort som er ute av produksjon og kunne lett trodd at dette var det kortet jeg hadde bestilt. Eneste grunnen at jeg så forskjellen var ved tilfeldigheter, flaks! Så komplett burde i framtiden, sjekke demovaren siden litt bedre.

Lenke til kommentar

Eit godt tips:

 

Les igjennom dei to siste mailane du har fått i frå komplett.

I mail 1 og 2 står det at dei innrømmer feil og at dette tar dei på si kappe.

etter lovpunkt d). I mail tre skriver dei at dei kan sende frankeringslapp for porto. og at dei vil refundere pengene.

At du vil ha dei til å oppfylle punkt b). og gjerne få eit ikkje demokort tilbake. Er ikkje opp til deg.

 

At mail 1 var litt klønete skriven skal eg vere einig i. Men dei rettar det opp i dei to neste mailene.

 

Så det enklaste er å vente på frankerlingslappen frå komplett, sende kortet inn. så mottar du pengane dine på konto. Viss det var det einaste du kjøpte trur eg nok at du har rett på portoen tilbakebetalt også ( dog litt usikker der).

 

At komplett har forsøkt å lure deg som kunde fordi det var bestilt i ei kvinnes navn, tar nok kaka i tullball prat. (For kva komplett veit kunne mora di vore øverste IT sjef i Statoil/Hakon/IBM/Telenor eller nokon andre nasjonale/internasjonale selskaper)

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Det lønner seg som regel å være litt mer imøtekommende. Hvis du hadde tatt en hyggelig prat med komplett på telefonen kunne du fått ordnet opp i dette til din tilfredsstillelse. Det er urimelig å forvente at komplett skal ha demokort liggende til enhver tid, og ihvertfall at de skal sende deg et splitter nytt kort som erstatning. En seriøs bedrift ville aldri prøvd å tjene inn noen småkroner på å svindle kunder.

Ser at de akkurat nå har tre kort inne, ring dem og vær hyggelig så vil du sikkert få byttet: http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...ID=5&t=1649&l=2

Lenke til kommentar
Eit godt tips:

 

Les igjennom dei to siste mailane du har fått i frå komplett.

I mail 1 og 2 står det at dei innrømmer feil og at dette tar dei på si kappe.

etter lovpunkt d). I mail tre skriver dei at dei kan sende frankeringslapp for porto. og at dei vil refundere pengene.

At du vil ha dei til å oppfylle punkt b). og gjerne få eit ikkje demokort tilbake. Er ikkje opp til deg.

 

At mail 1 var litt klønete skriven skal eg vere einig i. Men dei rettar det opp i dei to neste mailene.

 

Så det enklaste er å vente på frankerlingslappen frå komplett, sende kortet inn. så mottar du pengane dine på konto. Viss det var det einaste du kjøpte trur eg nok at du har rett på portoen tilbakebetalt også ( dog litt usikker der).

 

At komplett har forsøkt å lure deg som kunde fordi det var bestilt i ei kvinnes navn, tar nok kaka i tullball prat. (For kva komplett veit kunne mora di vore øverste IT sjef i Statoil/Hakon/IBM/Telenor eller nokon andre nasjonale/internasjonale selskaper)

 

 

mvh

JanEirik

Glem kvinnesaken! Jeg tror uansett at ikke alle som har peilingen på hardware hadde oppdaget det. Kunne flashet biosen med en nyere versjon og kunne dermed ødelagt kortet f.eks.

 

Dette er en reklamasjon dvs at det økonomiske ansvaret ligger fullt og helt på komplett.no, dette er vell og bra, men skulle ønsket at dem bare sendte meg det kortet jeg opprinnelig betalte for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
HVA er egentlig problemet ?

komplett har beklaget seg, de har innrømt at de ikke har sjekket varen skikkelig.

dette er ingenting annet enn en uskyldig feil, hvordan klistrelappen har havnet der ? hvem vet. skal ikke se bort i fra at det er en tidligere eier som har sett sin mulighet til å tjene noen kronasjer.

alt er i orden og du får pengene tilbake, eller så kan du maile dem og be om et av nf7-s v2.0 kortene som er demobrukt (hvis de ikke er bortbestilt)

hvis de er bortbestilt så kan du be om at du får betale et mellomlegg på et splitter nytt nf7-s v2.0.

hva mer er det du ønsker av komplett egentlig ? de har da ryddet opp i alt.

Høres fornuftig ut, hadde de gjort slik som du foreslår hadde alt vært løst. Men det eneste de sier er at jeg kan angre kjøpet. Dette vil jeg selvsagt ikke, pga jeg må ha et HK til den nye pcen. De kunne løst det enkelt ved å bare sende meg et demo eller vanlig kort av samme type, så hadde jeg vært superfornøyd. Men, dette er vanskelig for dem. Har fått så mange uklare mailer fra dem nå, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre?

 

Jeg har bestemt meg for å sende kortet tilbake og få pengene, men det er skuffende at ikke komplett kan ordne opp på en mer skikkelig måte.

 

Husk at når du kjøper et produkt har du endel krav til varen. Jeg fikk et kort som er ute av produksjon og kunne lett trodd at dette var det kortet jeg hadde bestilt. Eneste grunnen at jeg så forskjellen var ved tilfeldigheter, flaks! Så komplett burde i framtiden, sjekke demovaren siden litt bedre.

jeg anbefaler deg å droppe tankene angående det at komplett har prøvd å svindle noen i denne saken.

så mailer du komplett hvor du forklarer dem at du helst vil bytte kortet i et annet slik at du får maskinen oppegående så fort som mulig.

dvs du spør om de kan sende et demobrukt nf7-s v2.0 så fort de har mottatt kortet du sender tilbake, hvis de ikke har flere demobrukte kort (så de hadde 3 stk på lager, men slik som noen andre nevnte så kan det hende at de er bortbestilt) så spør du om det går greit med en ordning at du betaler mellomlegget mellom det demobrukte og et nytt nf7-s v2.0.

Lenke til kommentar

Tviler på at komplett driver å legge energi i å svindle kundene sine. Siden dette var et demokort kan det hende det har skjedd litt kluss når det skulle ut av butikken. Klistermerket var litt rart, men det kan være produsenten selv som har merket kortet slik.

 

Det er forøvrig også noe som kalles "menneskelig svikt"... Det kan ha vært et enkeltindivids tabbe da f.eks han/hun mente at kortet var av rette merke/type når det ble sendt ut av butikken.

 

Uansett så tar komplett ansvar. Hadde de ikke gjort det så har du hatt en god sak. Komplett blir nok å imøtekomme deg hvis du krever et nytt kort, ellers kan du true med å bruke refunderte penger på en annen webshop.

 

Du får post'e å si hvordan det gikk. Lykke til

 

Mh

Raymond Pettersen

Lenke til kommentar

Dette er det nå ikke så mye skrike høyt ut om, hva om 1.0 faktisk er et 2.0 kort da.. ? hard su sjekket med prosusenten om ikke en tidligere v 2.0 serie ligner på 1.0+ serien og at 1.0 står der fordi dem har brukt pcb til 1.0 ???

 

Uansett så har dem tatt på seg skylden noe jeg er litt i tvil om dem skal ettersom dem ikke har fått avklart om det er et 2.0 kort eller 1.0 kort. Uansett tror jeg neppe noen bruker tid til å klistre på et 2.0 ver merke viss det ikke er det....

 

RScue

Lenke til kommentar

Arrgh... Komplett får ofte pepper her i forumet, og en god del av det er sikkert rettmessig, men dette her blir bare for barnslig.

 

For det første kan jeg ikke se at Komplett har gjort noe galt. Du får pengene tilbake, og burde være glad for det. Jeg tror at de ansatte på Komplett har bedre ting å gjøre enn å sitte og printe ut og klippe til 1 x 2,5 mm store klistremerker, mens de sitter med et glis om munnen og tenker at "nå lurer vi enda en kunde"

 

Jeg ser heller ingenting til mailene DU skrev til Komplett, bare dem du fikk i retur....

Lenke til kommentar
Arrgh... Komplett får ofte pepper her i forumet, og en god del av det er sikkert rettmessig, men dette her blir bare for barnslig.

 

For det første kan jeg ikke se at Komplett har gjort noe galt. Du får pengene tilbake, og burde være glad for det. Jeg tror at de ansatte på Komplett har bedre ting å gjøre enn å sitte og printe ut og klippe til 1 x 2,5 mm store klistremerker, mens de sitter med et glis om munnen og tenker at "nå lurer vi enda en kunde"

 

Jeg ser heller ingenting til mailene DU skrev til Komplett, bare dem du fikk i retur....

Hva hadde du gjort i denne forbindelsen? Skal jeg bare si: grei, dere har gjort feil, jeg sender kortet tilbake og får pengene mine. Jeg trenger et hovedkort, kan ikke se hvorfor det skal være så problematisk å sende meg et slikt kort jeg har betalt for? Begynner å lure på hvor vanskelig det går an å være. Jeg har brukt komplett sikkert 10 ganger før, men dette er første gang at de slår seg vrang. Begynner å tro at de vet hva som egentlig har skjedd.

 

Da jeg først så at disse kortene var lagt ut for salg, så var det over 50 stk av dem, dersom alle disse var v1.0 kort, så tjener de mye penger på å lage noen sånne små klistermerker. Husk, jeg har enda ikke fått forklart hvordan dette kan ha skjedd, se bare på det første svaret jeg fikk.

Lenke til kommentar
Det kan faktisk være en "oppfinnsom" kunde som på en enkel måte har fått byttet til seg et nyere kort fra komplett, ved å bestille et 2.0 kort for så å returnere et 1.0 kort med 2.0 klistrelapp.

Takker.

 

Arkiverer i "idé-hylla", sammen med:

* "når en web-butikk feil-priser, bestill heller flere varer til venner og kjente enn å bestille mange til deg selv."

 

EDIT:

Trimma quotinga litt.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

En ting er sikkert...det ville ha lønt seg for komplett og ps data å lure kundene sine en gang i blant. For hver gang de blir ferska, så får de masse gratisreklame av fansen her inne :)

Hvis det hadde vært elkjøp eller spaceworld som feilmerket varene, så hadde de nok ikke fått så mye sympati....hehe.

 

Selv har jeg bare bra ting å si om PS og Komp, da....har sendt mange mail til dem den siste måneden, og fått svar i løpet av et døgn på alle sammen :thumbup:

 

off-topic: Kjøpte NY mobil hos spaceworld for et par uker siden, og den var full av gamle grisemeldinger og bilder :(

Lenke til kommentar
Hvis jeg var i Komplet sine sko ville jeg bedt om at du leverte alle varene tilbake. :cool:

Har jeg et problem når følgende skjer:

 

1. Jeg betaler varen fra komplett.no

 

2. Jeg får en orginal Abit NF7-S v2.0 eske med et Abit NF7-S v1.0 kort oppi, som har et falskt klistermerke på seg.

 

3. Kortet har jeg betalt 650NOK for, det jeg fikk har en verdi <200NOK

 

4. Tar kontakt med komplett.no, de vil ikke si hva som har skjedd og ber meg sende kortet i retur, uten noe forklaring.

 

5. Jeg vil ha et nytt kort, ser på komplett.no at det er flere igjen på lager, sier ifra. Men komplett.no vil ikke sende meg et slikt demokort jeg har betalt for. Holder på sitt, jeg må bruke angrefristen.

 

Ok, jeg gir opp, kanskje er det jeg som har et problem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...