ilpostino Skrevet 4. august Skrevet 4. august Jeg følger litt med på denne tråden da jeg har 2070, og vurderer å oppgradere til 5070. Har Samsung Oddysey 57", som kan kreve sitt skjermkort.
Aetius Skrevet 4. august Skrevet 4. august 3 minutes ago, ilpostino said: Jeg følger litt med på denne tråden da jeg har 2070, og vurderer å oppgradere til 5070. Har Samsung Oddysey 57", som kan kreve sitt skjermkort. Var jeg deg ville jeg: Funnet et tilbud relativt raskt, siden prisene sannsynligvis vil stige enda mer om ikke lenge. Vurdert 5070 Ti eller høyere, hvis budsjettet tillater det, pga de har mer VRAM enn vanilla 5070. Med din kjempeskjerm vil du ha så mye som mulig. Sjekket Elkjøps "1000 for 5000"-tilbud. Kjøper du en annen billig dings vil billigste kort koste ca som følger: RTX 5070 Ti: 9499,- pluss prisen for dings nr 2. RTX 5080: 11.999,- pluss prisen for dings nr 2. alternativt RX 9070 XT: 6640,- pluss prisen for dings nr 2 (og koster den over 2360,- får du 1000 kr til i rabatt). 3
ilpostino Skrevet 4. august Forfatter Skrevet 4. august (endret) Takk for forslag. Jeg redigerer en del videoer, og ettersom DaVinci Resolve er optimalisert for CUDA kommer 5070TI best ut av de to (iallefall i følge Copilot). Jeg sitter ikke på data som tilsier at ytelsen rettferdiggjør dobbel pris for CUDA, men skal sjekke litt mer rundt det. Både 5070-serien til Geforce og AMD sine skjermkort støtter 240 hz på den skjermen. Endret 4. august av ilpostino
joandreas Skrevet 4. august Skrevet 4. august Sier man betaler mye for den ytelsesforskjellen. https://www.pugetsystems.com/labs/articles/amd-radeon-rx-9070-xt-content-creation-review/#Video_Editing_Adobe_Premiere_Pro
Svein M Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) ilpostino skrev (56 minutter siden): Jeg følger litt med på denne tråden da jeg har 2070, og vurderer å oppgradere til 5070. Har Samsung Oddysey 57", som kan kreve sitt skjermkort. RTX 5070 kan kanskje være bedre enn RX 9070 XT for video redigering og andre ting der CUDA er viktig. På en annen side har en dette med 12GB vs 16GB VRAM. RTX 5070 Ti vil ofte være det beste valget da den har 16GB VRAM og CUDA. Mens RX 9070 XT er et godt budsjett valg. Endret 4. august av Svein M 1
Aetius Skrevet 4. august Skrevet 4. august 1 hour ago, ilpostino said: Takk for forslag. Jeg redigerer en del videoer, og ettersom DaVinci Resolve er optimalisert for CUDA kommer 5070TI best ut av de to (iallefall i følge Copilot). Jeg sitter ikke på data som tilsier at ytelsen rettferdiggjør dobbel pris for CUDA, men skal sjekke litt mer rundt det. Både 5070-serien til Geforce og AMD sine skjermkort støtter 240 hz på den skjermen. Jeg vet ikke om du bruker AV1, men i så fall er det greit å ta dette med i betraktningen: RTX 5070 har 1 stk AV1-encoder og 1 stk AV1-dekoder. RTX 5070 Ti har 2 stk AV1-encodere og 1 stk AV1-dekoder. RTX 5080 har 2 stk AV1-encodere og 2 stk AV1-dekodere. RTX 5090 har 3 stk AV1-encodere og 2 stk AV1-dekodere (sånn bare for sammenligningens skyld). 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå