Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var fin lesing! Når jeg så hvem som startet denne workloggen gikk forventingene mine rett til himmels med en gang... :) Du er kjempeflink, og jeg gleder meg til resten!

 

Til dere som heller vil ha blå farge på ting, så er jo planen hans å ha det blått nederst (for kulde som han sa) og rødt øvers. Dette må bare bli pent i en helt gjennomsiktig kasse, og med Arctic som "skaperen".

 

Tror ikke det hadde blitt så pent å dekke til et plexikabinett med rød langhåret filt, eller?

Lenke til kommentar

Hehe, takk takk for skryt, og ikke minst kritikk! Begge deler er viktig. Bare skrik ut hvis dere ikke er enig - ikke for at jeg gjør noe med det da men :p:D

 

Kommer helhetsbilde så snart jeg har reist opp noe. Som jeg fortalte i går, så skal leds inn i hjørneklossene, så jeg må gjøre disse klar først. Driver fortsatt å grubler over hvordan jeg skal få festet ledningene...

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Nå har jeg fått satt sammen litt av kabinettet, og hadd en løselig prøvemontasje. På den måten fikk jeg mål på ledninger, og finpusset litt idéer.

Jeg har forøvrig funnet en løsning på hvordan jeg skal få festet ledningene til LED i hjørneklossene som jeg snakket om tidligere. Jeg legger de i plexi-rør!

Har ikke ennå fått dette røret, så det må drøye litt.

 

Ellers har jeg fått gjort klar PSU. Måtte kappe litt ledninger, og skjøte litt ledninger. I tillegg har jeg montert UV-reaktive Molex kontakter.

Men PSU fører meg over til, skal vi si, det noe tvilsomme plexi-lokket. Det ble kjøpt i god tro, i fargen RØD. Den er som vi ser ikke så ekstremt rødt akkurat. (fy Sunbeam)

 

Dagens spørsmål er: Skal jeg beholde det, eller skal jeg kjøpe en transparent deksel? Jeg får trossalt rødt lys inni uansett, så jeg heller litt mot det siste alternativet.

 

P1010087t.jpg

 

Ikke så mye og fortelle her. Boret 5 mm hull, og stappet LED's i. Limte de fast med litt smeltelim. På den måten kan jeg fjerne de om nødvendig.

 

P1010094t.jpg

 

Test av lyseffekten. Bildet ble noe merkelig...

 

P1010109t.jpg

 

Her har jeg gjort klar de tre blåe viftene med litt sleeving. To av de skal i døren, så de er koblet i sammen. Den tredje skal forran HD. Jeg kobler de i lag på samme kanal i viftestyringen.

 

P1010104t.jpg

 

Slik ser fronten ut midlertidig.

 

P1010105t.jpg

 

Og her ser vi siden, og ikke minst fargen på det omtalte dekselet.

 

Nå skal to (røde) vifter gjøres klar, i tillegg til CPU-viften og ledningene til hovedkort. Deretter skal jeg lakke all sleeving med UV-reaktiv klarlakk. Har testet litt på en bit, og det ser ut som det blir brukbar effekt. :)

 

PS, home.no sliter vist litt av og til. Så skulle noen bilder ikke komme opp, så bare refresh.

Lenke til kommentar

ang. psudeksel tror jeg det blir "renere" med klar plexi enn med farget, spesielt siden det røde ikke er rødt.

 

hva med å bruke ett klart deksel og legge på speilfilm på innsiden.

når maskinen er slått av, ser hele psu krommet ut, men med en gang du slår på maskinen blir plutselig psudekselet gjennomsiktig og viser innmaten.

 

har dessverre ikke fått prøvd denne effekten selv, da den lokale bilrekvisitaforhandleren nekter og ta inn speilfilm hvis jeg ikke kjøper en hel kartong. må dem brenne :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...