Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Isofix til bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Bakgrunn: har en Besafe flex fit bilstol med isofix,  dette er beltestol, med isofix som holder stol på plass når barnet ikke sitter i stolen.

Av og til er jeg litt avhengig av å montere denne stolen i midten på bakre rad, og det er ikke alltid jeg eller poden husker å feste stolen når noen ikke sitter i den. Stolen er godkjent til bruk uten isofix feste, men belte må festes på stol også når den ikke er i bruk hvis den ikke er festet med isofix 

noen som vet om det går å montere isofix punkter med en stropp rundt stolrygg? Sånn at stolen ikke blir en "større løs gjenstand" når den ikke benyttes.

Jeg har isofix på ytterste seter i baksetet, så tenkte det kunne være kjekt med noe tilsvarende for feste i midten. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 7/4/2026 at 11:14 AM, N|troXx said:

Hei,

Bakgrunn: har en Besafe flex fit bilstol med isofix,  dette er beltestol, med isofix som holder stol på plass når barnet ikke sitter i stolen.

Av og til er jeg litt avhengig av å montere denne stolen i midten på bakre rad, og det er ikke alltid jeg eller poden husker å feste stolen når noen ikke sitter i den. Stolen er godkjent til bruk uten isofix feste, men belte må festes på stol også når den ikke er i bruk hvis den ikke er festet med isofix 

noen som vet om det går å montere isofix punkter med en stropp rundt stolrygg? Sånn at stolen ikke blir en "større løs gjenstand" når den ikke benyttes.

Jeg har isofix på ytterste seter i baksetet, så tenkte det kunne være kjekt med noe tilsvarende for feste i midten. 

ja ser ikke noen grunn til at det skulle være dumt med litt ekstra sikkerhet

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-isofix-fixing-belt.html

• 3 uker senere...
Skrevet

Så vidt jeg vet finnes det ikke godkjente, universelle ISOFIX-løsninger med stropp rundt seteryggen som kan erstatte bilens originale festepunkter. ISOFIX-fester er en del av bilens konstruksjon og må være typegodkjent for bilen. Hvis bilstolen brukes i midten, er det tryggeste å følge produsentens anvisning og alltid sikre stolen med bilbeltet når den ikke er i bruk. Det kan også være verdt å sjekke bilens instruksjonsbok – noen biler har alternative festeløsninger eller spesielle anbefalinger for midtsetet. Hos Autodoc finner du også mye informasjon om bilens utstyr og ulike festesystemer, samt deler og tilbehør som passer til forskjellige bilmodeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...