Spillredaksjonen Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Xbox planlegger å stenge ned flere studioer Double Fine, Ninja Theory og Compulsion blant flere som nå forhandler om å få fortsette på egenhånd. Les hele saken på Gamer.no»
Gringorilla Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Dette begynner å bli komisk. Akkurat når Xbox virker å være på riktig vei igjen, så skyter de seg i foten... IGJEN! De eneste 3 studioene de har som faktisk produserer noe originalt ligger nå med hodet på blokka... Kunne ikke blitt mer typisk Xbox.
Chaos_Niddhogg Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Uff da. Begynner å gi meg Ubisoft viber nå. Virker bare ikke som de vet hvilken retning de skal ta.
Svindel Finn Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni Dette er veldig trist. Det handler om veldig kreative studioer som gjør veldig spesifikke ting. Dessverre stemmer jo gamere flest med lommeboken, de velger heller Crimson Desert enn Hellblade 2. Jeg har ikke spilt CD men jeg er veldig glad for at jeg fikk spilt begge Hellblade spillene.
Cappo Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni (endret) Kanskje på tide at en forandrer måten en gjør ting på? Hvis det er en IP en ønsker, kjøp IPen og ikke studioet. Hvis en liker arbeidet et studio gjør, i stedet for å kjøpe studioet så bare finansier et prosjekt. Risikoen vil jo være ufattelig mye lavere. Hvis det ikke fungerer eller spillet underpresterer så sitter en i det minste ikke der med et studio. Forpliktelsene er over. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de på død og liv må legge dem ned. Hvorfor ikke bare la de fortsette for seg selv under samme navn, gitt at de klarer å finne finansiering for fremtidige prosjekter. Noen ganger virker det som de legges ned KUN fordi de ikke skal kunne bruke studionavnet videre, noe som kunne gjort søken etter finansiering lettere med et kjent navn. Dette gjelder ikke bare Microsoft, men også Sony og ikke minst Embracer Group. Endret 16. juni av Cappo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå