Gå til innhold

TV2 endringer - er dette innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange andre har jeg svindyrt og dårlig TV2 Play abonnement delvis mot min vilje, fordi de har monopol på innhold jeg vil ha, jada, Eliteserien. 
Og vi er en liten familie på tre som bruker den samme ene TVen på forskjellig tidspunkt. I motsetning til meg har min bedre halvdel interesse til reality TV, så hun bruker i likhet med meg den samme TV2-appen og vi har fra tidligere hatt hver våre brukere, for å gjøre appen litt mindre irriterende. 

Så kom plutselig en ny runde med shitification, forkledd som "familiedeling", og TV2 tvang henne til å registrere personnummer med mer for å fortsette å logge på med sin bruker. Irriterende, men hun gjorde det. 

Det jeg registrerer på er følgende ordlyd som TV2 sendte meg i en påfølgende epost: 

Hei Tommy!
<Bedre halvdel> er nå en del av din familie på TV 2 Play.

<Bedre halvdel> har godtatt en invitasjon til å bli med i familiegruppen og har nå tilgang til alle dine kjøp og abonnement som deles i familien. Dette gjelder også kjøpe- og leiefilmer.

Alle i familien kan se navnet og e-posten til de andre familiemedlemmene.

Husk at <Bedre halvdel> nå også har mulighet til å kjøpe og leie filmer eller oppgradere abonnementet med kortet du har lagret på brukeren din. Sett på foreldrekontroll så er det kun du som kan gjøre kjøp i familien.

Slik jeg opplever det har altså TV2 uten å spørre meg gitt mine familiemedlemmer tilgang til å handle på mitt kredittkort. Jeg kan gjøre aktive grep for å forhindre dette - foreldrekontroll, faktisk - men det gjøres da retroaktiv etter at noen andre gjorde grep på sin konto for å igjen få tilgang til å se på sitt innhold.

Sånn jeg oppfatter det har jeg ikke engang tillatelse fra min bank å la andre handle på mitt kredittkort. Hvordan kan bare TV2 ta den avgjørelsen for meg, i enda en runde med frekk enshitification? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke innenfor at TV2 plutselig har gitt andre rett til å bruke ditt betalingskort. Håper at forbrukerrådet reagerer på det.

Mediabransjen blir bare frekkere og frekkere mot sine abonnenter. Savner den tiden da TV2 var gratis og i tillegg hadde mye mindre reklame. Jeg synes TV2 har blitt så dårlig at jeg ikke gidder å se TV2 lenger. Jeg orker ikke mer av de oppbrukte programkonseptene og reklamen dem bare pøser på med.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...