ilpostino Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Etter at jeg ble dødssyk for et par år siden og lå nesten 8 måneder på sykehus skrev jeg fremtidsfullmakt og testamente, både for å ha bedre kontroll på hvem som gjør hva og har tilgang til hva hvis jeg blir like syk igjen og å ha bestemt hvem som skal arve hva etter jeg er død. Jeg kom over denne annonsen på VG om arv. Jeg jobber i staten og har gruppelivsforsikring via Statens pensjonskasse. Så lege jeg ikke er gift eller registrert samboer er det vel foreldrene mine eller søsken som arver gruppelivsforsikringen? Hvordan får jeg formulert et testamente slik at vedkommende som arver alt det andre også arver gruppelivsforsikringen?
krikkert Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Hovedtariffavtalen i staten § 23 åpner ikke for at ytelser etter gruppelivsordningen kan disponeres over testamentarisk. Det er kun persongruppene nevnt i bokstav a til d, det vil si ektefelle/samboer, barn, og andre personer du i det vesentligste har forsørget, som kan motta slik erstatning. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå