Aqqua Skrevet torsdag kl 20:55 Skrevet torsdag kl 20:55 (endret) Okey..! Da ble det altså sånn at den jobben jeg hadde mest lyst på, i Offentlig sektor (første gang jeg får foten inn her!) ble min! Det er virkelig en bragd ift hele prosessen og stooort antall søkere, og jeg ble topp en kandidat, som HR sa. Men til min forbausende overraskelse, så hverken presiserte eller tydeliggjorde de at denne stillingen faktisk er en omfattende sentralbord stilling... og man vet fra før av at det er utrolig viktig å ikke si eller gjøre ting feil (dette sier de av erfaring, både kolleger og leder) Men! Det har ikke vært høy trafikk av nye ansatte, og jeg syns både onboardingen er vag og selve opplæringen er utrolig rotete, stressende og mangelfull... disse "jentene" som rullerer på å ha medlytt med meg stopper meg før jeg rekker å si en eneste setning i telefon til brukeren som ringer, og de gir meg fasiten med en gang.. jeg får jo faen ikke tid eller mulighet til å tenke selv og gi et svar selv.. de kan jo rutinene og svarene i hodet utenat så jeg syns det blir helt feil at jeg får kun 5 sekunder på meg på å tenke før de avbryter med "timeout" .. Første uken gjorde jeg et bevisst tiltak på å la de illustrere fremgangsmåten, fordi jeg ble allerede satt i tlf etter 3 dager .. men de fortsatte i uke nr to å overstyre samtalen jeg hadde med innringere... jeg får jo faen ikke trent på å finne frem til svarene selv... Så det gjør meg litt fortvilet egentlig .. og jeg er litt lei meg fordi jeg begynner å lure på om denne jobben ikke er noe for meg likevel... det er så utrolig omfattende da vi styrer flere avdelinger (flere store kontorlokale flere steder i landet) og ikke bare en... Samtidig er jeg jo fremdeles ny og jeg vil gjerne begynne å ta telefoner uten å ha noen til å puste meg i nakken.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre .. føler meg utmattet allerede etter bare 2 uker .. Endret torsdag kl 21:09 av Aqqua
Gavekort Skrevet fredag kl 09:21 Skrevet fredag kl 09:21 Snakk med lederen din om hvordan du opplever prosessen. Men 2 uker er ingenting. Det kan gjerne ta flere måneder til opp mot et år for en ansatt å være 100% operativ i sin stilling. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå