Gå til innhold

Retten til forskutterte sykepenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikkje at dette burde være eit forhandlingstema.
Eg synes sjølvsagt at folk skal få sjukepengane sine med ein gong, særleg for dei som har lågast lønn så er det viktig at utbetalinga ikkje blir forsinka.

Grunnen til at eg synes dette ikkje skulle vært tema i forhandlingane er at dette er eit system-avvik hos NAV. Det er NAV som må fikse dette, ikkje arbeidsgivarane. Ved å få arbeidsgivarane til å forskuttere sjukepengane så løyser ein berre det umiddelbare behovet for NAV å forbetre seg, og då får vi i alle fall ingen endring.
Dette er ei utfordring som må løysast politisk, ikkje mellom forhandlingspartane. For ulempen med å løyse dette gjennom lønnsforhandlingane er at då er det berre fagorganiserte som får forskuttert sjukepengar, medan uorganiserte blir ståande fast i eit NAV -system som fungerer ganske dårleg.

Ei anna innvending eg har gjennom å sette forskuttering som eit forhandlingskrav, er at dette kjem til å bli løyst politisk. Det er ingen som er tjent med at NAV ikkje klarer å betale ut sjukepengane raskt nok, for det fører berre til at NAV må betale ut meir i sosialhjelp, som igjen gjer heile ordninga dyrare. Det billegaste for staten er om alle får pengane sine når dei skal, og at ein ikkje treng å gå omvegane via andre NAV-ordningar i mangel på utbetaling.
Når dette blir løyst poltisk, så fell heile gevinsten i årets forhandlingar bort.
Ei slik forskuttering kostar arbeidsgivarane pengar, både i form av tapte renteinntekter og i meir indirekte ved at bedrifta har mindre pengar som ikkje er låst opp. Det medfører at arbeidsgiver ikkje kan gi eit så godt lønnstilbod som dei ellers kunne gitt.

Eg synes derfor det er veldig dumt å i praksis kome med eit krav som;
-kan løysast politisk heilt utan arbeidsgivar, og
-som medfører dårlegare lønnsvekst i årets oppgjer.

Eg skjønner at det å sette forhandlingsmakt bak kravet om refusjon av sjukepengar også hjelper for å sette politisk press på saka, men eg synes det er dumt å skulle sette krav om noko som mest sannsynleg ordner seg politisk på eit seinare tidspunkt.
Då er det mykje betre å kreve ting som ein berre kan få gjennom forhandlingar, som lønn, fridagar, osv.
For politikarane kjem til å ordne opp i NAV systemet, for det vil være populært hos nesten alle. Både blant arbeidarar som får pengane når dei skal utan å krangle med arbeidsgivaren sin, og hos bedriftene som slepp maset om forskuttering av sjukepengar.

Eg synes også det er litt problematisk med forskuttering av sjukepengar fordi det innimellom hender seg at folk får avslag på søknad om sjukepengar. Om arbeidsgivaren har forskuttert dei pengane som då ikkje kjem, så medfører det at arbeidstakaren plutseleg skuldar arbeidsgivaren pengar, noko som heller ikkje er bra.

Skrevet
The Avatar skrev (5 minutter siden):

Synes ikkje at dette burde være eit forhandlingstema.
Eg synes sjølvsagt at folk skal få sjukepengane sine med ein gong, særleg for dei som har lågast lønn så er det viktig at utbetalinga ikkje blir forsinka.

Grunnen til at eg synes dette ikkje skulle vært tema i forhandlingane er at dette er eit system-avvik hos NAV. Det er NAV som må fikse dette, ikkje arbeidsgivarane. Ved å få arbeidsgivarane til å forskuttere sjukepengane så løyser ein berre det umiddelbare behovet for NAV å forbetre seg, og då får vi i alle fall ingen endring.
Dette er ei utfordring som må løysast politisk, ikkje mellom forhandlingspartane. For ulempen med å løyse dette gjennom lønnsforhandlingane er at då er det berre fagorganiserte som får forskuttert sjukepengar, medan uorganiserte blir ståande fast i eit NAV -system som fungerer ganske dårleg.

Ei anna innvending eg har gjennom å sette forskuttering som eit forhandlingskrav, er at dette kjem til å bli løyst politisk. Det er ingen som er tjent med at NAV ikkje klarer å betale ut sjukepengane raskt nok, for det fører berre til at NAV må betale ut meir i sosialhjelp, som igjen gjer heile ordninga dyrare. Det billegaste for staten er om alle får pengane sine når dei skal, og at ein ikkje treng å gå omvegane via andre NAV-ordningar i mangel på utbetaling.
Når dette blir løyst poltisk, så fell heile gevinsten i årets forhandlingar bort.
Ei slik forskuttering kostar arbeidsgivarane pengar, både i form av tapte renteinntekter og i meir indirekte ved at bedrifta har mindre pengar som ikkje er låst opp. Det medfører at arbeidsgiver ikkje kan gi eit så godt lønnstilbod som dei ellers kunne gitt.

Eg synes derfor det er veldig dumt å i praksis kome med eit krav som;
-kan løysast politisk heilt utan arbeidsgivar, og
-som medfører dårlegare lønnsvekst i årets oppgjer.

Eg skjønner at det å sette forhandlingsmakt bak kravet om refusjon av sjukepengar også hjelper for å sette politisk press på saka, men eg synes det er dumt å skulle sette krav om noko som mest sannsynleg ordner seg politisk på eit seinare tidspunkt.
Då er det mykje betre å kreve ting som ein berre kan få gjennom forhandlingar, som lønn, fridagar, osv.
For politikarane kjem til å ordne opp i NAV systemet, for det vil være populært hos nesten alle. Både blant arbeidarar som får pengane når dei skal utan å krangle med arbeidsgivaren sin, og hos bedriftene som slepp maset om forskuttering av sjukepengar.

Eg synes også det er litt problematisk med forskuttering av sjukepengar fordi det innimellom hender seg at folk får avslag på søknad om sjukepengar. Om arbeidsgivaren har forskuttert dei pengane som då ikkje kjem, så medfører det at arbeidstakaren plutseleg skuldar arbeidsgivaren pengar, noko som heller ikkje er bra.

Altså, det kan bli en belastning for arbeidsgiver ja, men det beskytter de mest sårbare arbeidstakerne.

Det vil forøvrig ikke kun gjelder fagorganiserte, det vil bli tariffestet, slik det allerede er hos oss i offentlig sektor f eks, slik at alle får glede av det

Skrevet
1 hour ago, Tussi said:

https://www.nrk.no/norge/hvorfor-er-sykepenger-blitt-et-stridstema-i-arets-lonnsoppgjor_-1.17852905

Det er ganske påfallende at de som forsøkes nektet retten til forskutterte sykepenger er de med lavest lønn, og minst evne til å opparbeide seg en bufferkonto, og som dermed minst tåler å vente på pengene

Feil. Dette er det offentlige sitt ansvar og de må rydde opp selv...

Utrolig at de fagforente ønsker å lempe byrden over på små bedrifter

• Liker 1
Skrevet (endret)
DA62 skrev (8 minutter siden):

Feil. Dette er det offentlige sitt ansvar og de må rydde opp selv...

Jeg synes det er en god måte å løse problemer på, det et allerede et problem idag at folk må vente på sykepenger, at arbeidsgiver har rett til å bestride sykemeldinger forverrer problemet

Ja det er et offentlig ansvar,  men når situasjonen er som den er er dette en bedre løsning. Det er tross alt bedre at NHO presser på for å bedre  NAV sin behandling av sykepenger,  enn at den e enkelte arbeidstaker står alene. Hvis bedriftene kan betale sykepenger for ledelsen, kan de betale det for servitøren og rørleggeren også 

De som sitter for Virke og NHO og vil nekte folk dette, får sekv sykepenger av din arbeidsgiver. Kanskje vi skal ta det fra dem først så de vet hva man snakker om

Endret av Tussi
Skrevet
DA62 skrev (15 timer siden):

Å legge byrden over på bedriftene er det minste problemet. Det er bedrifta som må betale rekninga for lønnsforhandlingane uansett. Det som eg synes er problematisk er at ein bruker opp forhandlingsmakta til å få på plass eit gode som NAV alt har forplikta seg til å levere. Det er som å forhandle med arbeidsgiver om å få feriepengane dine utbetalt i april, og då lempe på lønnskravet for å få feriepengane litt tidlegare. 

Eigentleg kunne LO like godt innført forskuttering av sjukelønn som ein medlemsfordel, ved å bruke av streikekassa fram til NAV får behandla søknaden. Men det er sjølvsagt lite aktuelt sidan det kostar LO pengar å forskuttere. Mem du verden kor godt vervetiltak det ville vært, med ei slik ordning som er eksklusiv for fagorganiserte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...