Gå til innhold

Feil med skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Hvorfor kan jeg ikke få mer enn 60 fps i Metal gear solid snake eater?
Har googla masse men kommer liksom ikke frem til en kvikk-fix uten å måtte logge meg inn med brukernavn osv for å laste ned ett program for å ordne saken.
Noen som vet?
Pc-specs 5800xd3 og Astral 5080.
Er det innstillinger på skjermortet som er feilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man får 60 FPS og ikke er fornøyd med det kan du vurdere å bytte til en bedre skjerm. En god 60 Hz skjer kan faktisk slå vesentlig raskere skjermer som sliter litt på høy oppdatering. Ikke alltid raskere Hz er eneste løsningen.

Skrevet

Når vi er vant med 150-200 fps bytter man ikke skjerm pga ett spill som er låst til 60 fps.
Skjermen jeg har nå kan yte 360hz.

Men en erfaring rikere.

Skrevet

Du kan bruke Lossless Scaling. Jeg brukte det da jeg spilte Far Cry 3 for et år siden. Grunnen min var at alt over 90fps førte til stutters, så jeg låste spillet til 90 og lot Lossless Scaling ta seg av resten slik at jeg kunne spille i 120++. Den interpolerer to frames for å generere et tredje "fake frame" imellom. Det øker input latency bittelitt, men det har liten betydning på så høy bildefrekvens. En annen fordel er at det fungerer i så godt som alle spill siden den modifiserer ikke spillets kode/logikk, men de ferdige bildene som skal sendes til skjermen så fysikk blir ikke påvirket.

https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

• Liker 1
Skrevet
Thor. skrev (1 time siden):

Du kan bruke Lossless Scaling. Jeg brukte det da jeg spilte Far Cry 3 for et år siden. Grunnen min var at alt over 90fps førte til stutters, så jeg låste spillet til 90 og lot Lossless Scaling ta seg av resten slik at jeg kunne spille i 120++. Den interpolerer to frames for å generere et tredje "fake frame" imellom. Det øker input latency bittelitt, men det har liten betydning på så høy bildefrekvens. En annen fordel er at det fungerer i så godt som alle spill siden den modifiserer ikke spillets kode/logikk, men de ferdige bildene som skal sendes til skjermen så fysikk blir ikke påvirket.

https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

Takk for tips 👍 Skal teste det ut.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...