bogilde Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg vil presentere det filosofiske fundamentet jeg har utarbeidet. Aksiom 0: “Det faktum at du nå leser og forstår disse ordene, beviser din eksistens, og en tilstedeværelse av formal logisk validitet.” Aksiom 1: Grunnloven for eksistens og realisering (første potensialitets lov): “Alt som realiseres, må nødvendigvis alltid ha eksistert i form av sin potensielle tilblivelse, forut for realiseringen.” Med andre ord: “Alt som skjer, må kunne skje, idet det skjer.” Dette er like sikkert som “A = A”. Aksiom 2: Den andre potensialitets lov (potensialets dynamiske natur): “Enhver tilstedeværelse av potensial, vil før eller senere medføre en endring i potensialets tilstand, enten ved dissipasjon, modifikasjon eller realisering.” Aksiom 3: Interavhengighetsprinsippet: “Ingenting kan eksistere isolert, alt må skille seg ut i fra/stå i kontrast til noe annet enn seg selv.” Hvis A er alt, så er A lik ingenting. Dette er en del av et større arbeid jeg jobber med. Tanker, spørsmål? mvh BO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå