AndersT2 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Var inne og sjekket på spesifikasjonene på 2025 versjonen av Ioniq 5. Og kom over noe der jeg ikke skjønte noe av, og de jeg spurte ikke skjønte noe av. Hva betyr "Min. nyttelast"??? Sikker noe lurt, men ser nesten ut som man må flytte opp bilen med ekstra vekt for å nå en minimumsgrense når man kjører 🤣 Maks grensen er jo enkel å forstå. 1
sedsberg Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Det kommer an på vekta på føreren. Se på "Egenvekt med fører" så ser du den varierer med 80kg. Samme som min/max nyttelast.
AndersT2 Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar Begge lastene er jo oppgitt inkl. fører. Mulig det er trykkfeil og skulle vært eks. fører på den øverste, som da kan gi mening. Da har de vel også justert standardvekt på førere opp for moderne tider. Har vel alltid vært 75kg både i bil og heiser. Hvis ikke maks nyttelast inkl taklast som er 80kg? Men tar man 2470 kg som er totalvekt, og tar minus 590 på første kollonnen, så får man 1880 kg som ikke stemmer med ting heller.
sedsberg Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) Min nyttelast er tillatt nyttelast når egenvekt med fører er det høyeste tallet. Max nyttelast er tillatt nyttelast når egenvekt med fører er det laveste tallet. Aner ikke hvorfor de skriver det så knotete. Edit: Kan se ut som det muligens har med utstyrsnivå å gjøre. Endret 22. januar av sedsberg
Snylter Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Fører er uansett 75kg, så den saken er enkel. Jeg er relativt trygg på at dette er avhengig av utstyr, på AMGen jeg hadde for noen år siden stod det tydelig i vognkortet at vekten var veiledende og avhengig av utstyrsnivå. 80kg forskjell på egenvekt avhengig av utstyr høres jo rimelig ut det, legg merke til at det også er oppgitt ulike tall for egenvekt med fører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå