leticia Skrevet i går, 10:34 Skrevet i går, 10:34 Vokteren skrev (1 time siden): Det er riktig. Av mange årsaker bør par få barn i god tid før menopausen og 40-årskrisen setter inn Men dette er dessverre altfor ofte uforenlig med velferdsamfunnets absurde/overfladiske krav til vellykkethet og selvrealisering. Jeg er litt uenig i det siste du sier. Det går veldig fint å kombinere å være f.eks student og få barn. Jeg fikk tross alt 4 barn i løpet av 5 år mens jeg studerte. Men om det er så lurt er vel en annen sak. Kvinner blir mer og mer bevisst på at de må ha sikret seg en utdanning og fast jobb for å redusere diskrimineringen de utsettes for i arbeidsmarkedet når de er i reproduktiv alder, spesielt når de er i 20 og 30 årene blir dette synlig. Jeg var heller ikke noe unntak der, og har fått erstatning fra arbeidsgiver pga graviditet. En annen ting er de høye boligprisene vi har i dag i forhold til folks inntekt. Man må rett og slett i større grad sikre seg at fast jobb er på plass før man setter barn til verden. Tidligere så var det også lettere å få jobb uten utdanning, i dag må man ha utdanning til omtrent alt. Joda, det går som regel bra uansett, men jeg ville nok hatt en annen årsaksforklaring enn deg om sammenhengene her. Det handler ikke nødvendigvis om å ville være vellykket og selvrealisere seg, men om å være økonomisk sikker. Dette er spesielt viktig for kvinner, ettersom det er vi som oftest tar den største "byrden" med å følge opp barna, som ender opp med å ta ulønnet permisjon fordi vi må vente på barnehageplass, da er det greit at vi faktisk har penger i bakhånd og en jobb å komme tilbake til når vi er ferdig i permisjon. 2
Helsefagarbeider Skrevet i går, 11:09 Forfatter Skrevet i går, 11:09 mad.cat skrev (På 9.12.2025 den 16.18): Som kvinne selv synes jeg dette var trist lesing på mange måter. først av alt er hele tråden trist fordi den lager en så stor fokus på kjønn, det er vel en mann som spør om Sex er så viktig for KVINNER. Også kommer det en lang pågående debatt med stereotyper rundt kvinner og menns seksualitet. Toppet nå med innlegget ditt som er utrolig dystopisk; menn er nesten som dyr når det gjelder sin seksualitet og evner tydeligvis ikke være trofaste og seksualiteten deres handler bare om å tømme seg, ikke intimitet og nærhet. Noe som gjør at du som kvinne som har opplevd sex som noe fint og nært har blitt såpass skuffa og skadet at du nå ser helt annerledes på det enn hva du har tidligere. Jeg mener verden er ikke så sort hvitt. Og det er heller ikke skillet mellom kvinner og menn sin seksualitet. Svaret til TS er at det er åpenlyst ingen fasit: for noen vil sex være helt greit å leve uten i ett forhold og for andre vil det være helt uaktuelt. Dette gjelder begge kjønn. Begge kjønn kan også være utro og begge kjønn kan tidvis behandle sex som en vare eller transaksjon. Men begge kjønn vil også se på sex som nærhet og intimitet. Til ditt eksempel med prostituerte så er den nærmeste erfaringen jeg har med det diverse dokumentarer, det som fascinerer meg er at flere sexarbeidere beskriver nettopp mange kunder som noen der søker intimitet og nærhet, ikke bare det å tømme seg. Så jeg tror heller ikke at enhver sexkjøper har alle samme motiver. Ste.mer det er en mann som skriver, er godt gift. Det jeg vil frem til at også vi mannfolk kan få sjukdommer osv som fører til at vi kan bli impotent. Det finnes hjelpemidler, men da blir spontan sexen borte. Vet at en del menn er utrolig fokusert på sex. Tidligere så laget vi profil både på cupido og nakentid. Gud hvor mangeeeee menn som svare. Som skrytet på seg alt og mer til. Vi søkte ikje menn, par bli venner med og litt til
Helsefagarbeider Skrevet i går, 11:24 Forfatter Skrevet i går, 11:24 leticia skrev (47 minutter siden): Jeg er litt uenig i det siste du sier. Det går veldig fint å kombinere å være f.eks student og få barn. Jeg fikk tross alt 4 barn i løpet av 5 år mens jeg studerte. Men om det er så lurt er vel en annen sak. Kvinner blir mer og mer bevisst på at de må ha sikret seg en utdanning og fast jobb for å redusere diskrimineringen de utsettes for i arbeidsmarkedet når de er i reproduktiv alder, spesielt når de er i 20 og 30 årene blir dette synlig. Jeg var heller ikke noe unntak der, og har fått erstatning fra arbeidsgiver pga graviditet. En annen ting er de høye boligprisene vi har i dag i forhold til folks inntekt. Man må rett og slett i større grad sikre seg at fast jobb er på plass før man setter barn til verden. Tidligere så var det også lettere å få jobb uten utdanning, i dag må man ha utdanning til omtrent alt. Joda, det går som regel bra uansett, men jeg ville nok hatt en annen årsaksforklaring enn deg om sammenhengene her. Det handler ikke nødvendigvis om å ville være vellykket og selvrealisere seg, men om å være økonomisk sikker. Dette er spesielt viktig for kvinner, ettersom det er vi som oftest tar den største "byrden" med å følge opp barna, som ender opp med å ta ulønnet permisjon fordi vi må vente på barnehageplass, da er det greit at vi faktisk har penger i bakhånd og en jobb å komme tilbake til når vi er ferdig i permisjon. Kan jeg spørre hva du studerte og du måtte ha en utrolig snill arbeidsgiver. Skjønner det måtte være tøft. Jobber i helse og vært damer som har blitt gravid, mens de studerer. Noen har lagt studiet på hylla ei stund. Var det nettstudie du tok?? Vil samtidig gratulere deg, du er både tøff og flink. Håper du har en snill mann 1
leticia Skrevet i går, 11:38 Skrevet i går, 11:38 Helsefagarbeider skrev (15 minutter siden): Kan jeg spørre hva du studerte og du måtte ha en utrolig snill arbeidsgiver. Skjønner det måtte være tøft. Jobber i helse og vært damer som har blitt gravid, mens de studerer. Noen har lagt studiet på hylla ei stund. Var det nettstudie du tok?? Vil samtidig gratulere deg, du er både tøff og flink. Håper du har en snill mann Økonomi / revisjon. Jeg jobbet ikke under studiene, kun studerte. Nei, det var ikke nettstudie, gikk på universitetet. Mannen er snill ja 1
Gjest 2716f...0de Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Et forhold uten sex kan selvsagt fungere, et forhold handler ikke bare om sex. For de fleste vil det bli kjedelig, for noen vil det være fredelig og godt. Anonymous poster hash: 2716f...0de
trn100 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Vokteren skrev (På 9.12.2025 den 8.04): Så du tror ikke at kvinner har et sexliv og kan ha glede av dette ? Denne holdningen var på moten i middelalderen….. Jeg er kanskje litt "vanilije" har jeg hørt, og litt opp i årene også, men middelalderen er litt drøyt selv for meg altså! 😉 Når det er sagt lurer jeg litt på den kommende generasjonen også, men man ser de jo rundt overalt... Blir ikke så lett imponert heller i min alder, men noen har jo aldri opplevd noe annet 🙂 Endret 16 timer siden av trn100 1
knopflerbruce Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Tja, går du på Dressmann eller Jack & Jones, så har de jo bare dull'n'boring standard mannefarger og intet som er i nærheten så interessant og nytenkende som det til høyre. Det fins grenser for hvor artig hvitt, sort, beige og blå er i lengden. 1
leticia Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden trn100 skrev (5 timer siden): Jeg er kanskje litt "vanilije" har jeg hørt, og litt opp i årene også, men middelalderen er litt drøyt selv for meg altså! 😉 Når det er sagt lurer jeg litt på den kommende generasjonen også, men man ser de jo rundt overalt... Blir ikke så lett imponert heller i min alder, men noen har jo aldri opplevd noe annet 🙂 Hm - han til høyre der har tatt mine hotpants
Helsefagarbeider Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Blir oftes mindre sex til eldre enn blir. Nærheten og oppmerksomheten til sin partner kan en forsatt ha. I dag er det ikke uvanlig at en møtes i voksen alder. Så klart at spenningen og lysten er der forsatt, men kanskje ikke så mye som da som i yngre dager. Har damene mer sexlyst enn mennene etter 50-60 års alderen. Mange menn sliter mer og mer med den spontane sexen da. Om ei dame er " litt tørr" så kan hun bruke glidemiddel. Er det grunnen til at en del damer på den alderen vil ha yngre?????
Gjest 2716f...0de Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Helsefagarbeider skrev (3 timer siden): Blir oftes mindre sex til eldre enn blir. Nærheten og oppmerksomheten til sin partner kan en forsatt ha. I dag er det ikke uvanlig at en møtes i voksen alder. Så klart at spenningen og lysten er der forsatt, men kanskje ikke så mye som da som i yngre dager. Har damene mer sexlyst enn mennene etter 50-60 års alderen. Mange menn sliter mer og mer med den spontane sexen da. Om ei dame er " litt tørr" så kan hun bruke glidemiddel. Er det grunnen til at en del damer på den alderen vil ha yngre????? Dette resonnementet høres litt ensidig ut. Sex er et samspill. Om den ene mister lysten kan det være like mye den andres feil. Om kona blir stadig mindre seksuell da vil hun ta med seg mannen i samme spor. Det gjelder begge veier. Men jeg tror det vanligste er at kona dabber av, og han kommer etter. Det er mange resignerte gubber der ute som er sammen med kvinner som blomstrer og koser seg uten sex. Denne ubalansen får liten oppmerksomhet, selv om det kan være et stort problem. Seksuelle manneproblemer er lavstatus, og langt mindre interessante enn dameproblemer. Anonymous poster hash: 2716f...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå