Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er høstdepresjonen verst for evige singler?

Gjest 3567f...3a1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brannfakkel: du er ikke deprimert om du slutter å være det når du plutselig får en kjæreste. Syns ikke noe om at depresjon blir snakket om på denne måten, depresjon kan være svært alvorlig og livsødeleggende. Det finnes nok av folk som er deprimerte i forhold og som til og med lider av alvorlig depresjon, og det er et helvete for begge parter å stå i et forhold da. 

Depresjon er en psykisk lidelse og komplisert på mange måter. Det er ikke "a state of mind" der man er lei av å være singel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grønn420 skrev (33 minutter siden):

Må være noe galt med meg, for jeg er evig takknemlig for at jeg kommer hjem til et stille og fredelig hjem, etter en arbeidsdag som i 8 av 10 tilfeller er tøff. Å slippe å snakke resten av dagen og kunne sove så lenge jeg vil, eventuelt legge meg på sofaen om jeg vil, spise det jeg vil, være sur og grinete om jeg ønsker det uten å møtte tenke på å holde humøret oppe for en annen person i huset... Det er godt. Er ikke rent sjeldent jeg er på jobb med småbarnsforeldre som klager over alt som skal gjøres etter endt, travel arbeidsdag. Når det snakkes om hva folk skal gjøre i helga, så skal de hit og dit, de skal i selskap, det er barnebursdag, det er ting på planen hele tiden og det er huff og ork og syting fra ende til annen. Klarer ikke misunne det livet.

Skulle ønske jeg hadde katter. Det må være veldig fint å komme hjem til! :) Heller en pus som ligger og maler i fanget, enn en mann som ligger å jokker på deg med ståpikk når du er sliten og vil slappe av. Ja, snakker av erfaring. 😂

Smiler her, skjønner du trives godt alene. 😉😉. Savner du ikke noen å prate med. Og det er ikke alle mannfolk som er slik som du beskriver. Mange snille som også er god i senga. Regner med du hatt " mannen" din i nattbordet😉🙈.

Er trivelig med dyr, men når en skal bort så er det ikje bare å dra fra de

Skrevet
Helsefagarbeider skrev (36 minutter siden):

Er trivelig med dyr, men når en skal bort så er det ikje bare å dra fra de

Man må innrette seg i forhold til livet man vil ha. Man trenger ikke nødvendigvis reise fra dem. Vi har hatt med hunden til søreuropa (bilferie). 

Skrevet
leticia skrev (34 minutter siden):

Man må innrette seg i forhold til livet man vil ha. Man trenger ikke nødvendigvis reise fra dem. Vi har hatt med hunden til søreuropa (bilferie). 

Enig der, men en må planlegge noe mer. Og er det varmt så kan en ikke gå fra de i bilen.

Vi synes det er litt vanskelig på sommeren.  

Skrevet
Helsefagarbeider skrev (38 minutter siden):

Enig der, men en må planlegge noe mer. Og er det varmt så kan en ikke gå fra de i bilen.

Vi synes det er litt vanskelig på sommeren.  

Skjønner. Vi var såpass heldige at vi fikk en leilighet som hadde skygge på balkongen hele dagen. Dessuten er det mye bedre tilrettelagt for å ta med hunder (nesten) overalt lenger sør i europa. 

Skrevet (endret)

Folk må slutte å framstille det å være singel som noe negativt.

Det er fantastisk å være singel, enten om du er det i en kort periode eller helle livet.

Det er ikke verdens ende å være singel. 

Jeg er aldri deprimert personlig, så jeg kan ikke si noe om hvordan det er å være deprimert. 

Endret av Tycho Urke
  • Liker 1
Skrevet

Det virker som at folk snakker litt forbi hverandre her. 

Høstdepresjonen som TS snakker om kan ramme alle, og har jo mye med at sollyset blir veldig begrenset. Når det er mørkt på morgenen og ettermiddagen og kanskje overskyet hele dagen, så påvirker det sinnet til mange. 

Når det gjelder evig single så er det flere grupper som definerer seg som det og kan ha forskjellige erfaringer. De som har vært i forhold som har vært vanskelige eller slitsomme kan nyte å være alene. Andre savner noen å kunne prate med og bruke tid på. De som aldri har vært i forhold og ønsker og drømmer om dette (meg inkludert) kan nok oppleve at de mørke høst- og vinterkveldene blir enda mer ensomme, som alle som har hatt noe før og savner det.

Definisjonen på depresjon skal jeg ikke legge meg opp i siden jeg ikke har utdannelsen til det, men at det er sterke, vonde og tunge følelser uansett varighet og årsak er vel ikke til å komme utenom. Ubehagelig, slitsomt og farlig kan det også være.

Jeg kjenner på de følelsene veldig mye for tiden, men synes det er vanskelig å vite om været og mørket har en innvirkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...