Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre? Jeg er desperat

Gjest 03488...d3d

Anbefalte innlegg

Gjest 03488...d3d
Skrevet

Jeg er alenemor til 4 barn. Jeg innser min begrensning. Jeg klarer ikke å ta meg av de! De krangler som bustene fyker ! Jeg makter ikke å ha alle sammen samtidig!  Far stiller ikke særlig opp, han er likegyldig til at barna kanskje må flytte til fremmede. Jeg har det siste året begynt å drikke alkohol for å overleve dagene. Det er helt forferdelig! Jeg får litt avlastning, men det er ikke nok. 2 av barna har diagnoser 

Anonymous poster hash: 03488...d3d

Videoannonse
Annonse
Gjest 00bbd...d65
Skrevet

Som voksen mann i 30 årene som har vokst opp med mye alkohol i familien, barna dine får det bedre i et hjem uten alkohol. Om det er ditt hjem eller noen andres blir opp til deg og far.

Anonymous poster hash: 00bbd...d65

Gjest 03488...d3d
Skrevet
Gjest 00bbd...d65 skrev (1 minutt siden):

Som voksen mann i 30 årene som har vokst opp med mye alkohol i familien, barna dine får det bedre i et hjem uten alkohol. Om det er ditt hjem eller noen andres blir opp til deg og far.

Det er ikke mye alkohol. Problemet er at jeg ikke klarer å ta meg av barna. 

Gjest 03488...d3d
Skrevet
Frank Olsen skrev (8 minutter siden):

Ta kontakt med barnevernet.

Hva kan de hjelpe med?

Gjest 88f24...95e
Skrevet

Har du et greit nettverk? Kirke? Noen som i samarbeid kan avlaste deg slik at du takler hverdagen og barna? Kanskje i samarbeid med barnevernet? Øvrig fanilie? 

Jeg snakker uten erfaring om dette, men jeg tror at så lenge man som forelder ønsker det beste for barna sine aå finnes det alltid en løsning der man ikke bare skilles ad... Men det kan være du må ha mye avlastning en periode 

Anonymous poster hash: 88f24...95e

Gjest 00bbd...d65
Skrevet
Just now, Guest 03488...d3d said:

Det er ikke mye alkohol. Problemet er at jeg ikke klarer å ta meg av barna. 

Kanskje du burde begynne her?
https://www.bufdir.no/familie/familievernkontorer/

Deres interesse er å få familier på rett kurs. Bare vær forberedt på at de involverer barnevernet hvis de føler et er til barnas beste. Min erfaring med de, som ikke er så veldig mye erfaring, er at de ofte spør de små hva de føler er best, og gjør en grundig vurdering av helhetsbildet basert på det de får vite fra alle parter.

Gjest 03488...d3d
Skrevet
Gjest 88f24...95e skrev (1 time siden):

Har du et greit nettverk? Kirke? Noen som i samarbeid kan avlaste deg slik at du takler hverdagen og barna? Kanskje i samarbeid med barnevernet? Øvrig fanilie? 

Jeg snakker uten erfaring om dette, men jeg tror at så lenge man som forelder ønsker det beste for barna sine aå finnes det alltid en løsning der man ikke bare skilles ad... Men det kan være du må ha mye avlastning en periode 

Anonymous poster hash: 88f24...95e

Jeg har dessverre ikke særlig nettverk. Jeg er bare sååå sliten. De krangler EKSTREMT MYE. Nekter å ta imot beskjeder osb.

Gjest 5af81...6d5
Skrevet
Gjest 88f24...95e skrev (1 time siden):

Har du et greit nettverk? Kirke

Hva f kan en kirke bidra med her? 🫣

Anonymous poster hash: 5af81...6d5

Skrevet (endret)
Gjest 5af81...6d5 skrev (3 minutter siden):

Hva f kan en kirke bidra med her? 🫣

Endret av Tussi
Gjest 5af81...6d5
Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (9 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke særlig nettverk. Jeg er bare sååå sliten. De krangler EKSTREMT MYE. Nekter å ta imot beskjeder osb.

Hvor gamle er barna dine? Du kan søke om avlastning via kommunen. En helg i måneden, eller støttekontakt. 

Det du først og fremst må gjøre er å kutte ut drikkingen. Du må roe ned og få perspektiv på situasjonen. Du må være tydelig, gjennomføre det du sier. Det høres ikke ut som barna dine respekterer deg. De trenger kjærlighet, og tydelighet. De som har diagnoser, har du gått på kurs i hvordan møte dem slik at de får et best mulig liv? Er det ADHD og / eller autisme dette er snakk om? Du kan få gode råd hos de respektive foreningene for diagnosene. 

Anonymous poster hash: 5af81...6d5

Gjest 157a7...aea
Skrevet
Gjest 03488...d3d skrev (2 timer siden):

Hva kan de hjelpe med?

Barnevernet ønsker det beste for dine barn, og de kan bistå med oppfølging, råd og hjelp når det kommer til å ta vare på barna. Som alenemor til fire hvor du får lite hjelp, kan hjelp til mer avlasting være et alternativ. 

Angående alkoholen bør du kutte den ut med en eneste gang. Du skriver at det ikke er mye, men som barn av en alkoholiker (samt har jeg hatt besteforeldre som har vært alkoholikere) så vet jeg at dette er løgn. Det har ikke noe å si hvor lite eller mye det er, du slutter nå. Det hjelper deg ikke på noen måte og den avslapningen du tror du får, har på sikt ingen god effekt på din helse, din rolle som mor eller noe som helst. Jeg kaller deg ikke alkoholiker, men alkoholisme starter et sted, akkurat som annen rusmisbruk. Og din livssituasjon er utvilsomt en stor trigger. Tenk på det. 

Ta kontakt enten med familievernkontoret i kommunen din eller barnevernet. Eventuelt snakk med fastlegen din. Du har selv innsett at du sliter med å ta vare på de, og at du trenger hjelp, og du må be de riktige instansene om hjelp - og de nevnte hjelper deg uten å nøle. 

Barn sin oppvekst former deres fremtidige voksne liv. Det er viktig at du handler nå, slik at barna dine skal få det best mulig. På sikt vil dette også være bedre for deg, men prosessen i seg selv kan være vanskelig å stå i, og ikke minst å starte. 

Anonymous poster hash: 157a7...aea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...