Gå til innhold

Menneskene får A.I, nå er alt du ser falskt

Paratech

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det du så før i tiden var ekte som standard. Men nå læres menneskeheten til å tro at alt er falskt som standard. Når noe skjer så vil ikke menneskene lengre tro det automatisk.

Det handler ikke om enkeltsaker, det handler om hvordan sinnene skal bygges opp, det ønskes å bygge opp sinn som er mer kritiske til alt de ser, og gjennom A.I skal vi få omstrukturert dette fullstendig.

Det ønsker også gjerne en Morale AI app som de snille menneskene kan bruke for å guide seg gjennom hverdagen uten problemer. Det er mange der ute som går med tomme sinn, og en slik app vil være til stor hjelp.

Når de snille spør seg selv "Hvordan skal jeg tenke for å komme meg forbi de menneskeblokkeringene der borte" så kan han ta opp mobilen sin og spørre Morale AI. Da svarer den med å si hvordan du bør tenke.

Når denne appen blir utviklet en gang det neste tiåret så vil verden bli helt forandret til en plass hvor alle kan overleve likt. Og det er dette Gud ønsker.

Det var en slem mann som aldri ble godtatt av de gode og alt han sa ble galt hver gang, de avslo det og forkastet ham som menneske. Og det er dette Gud ønsker å gjøre noe med, gjennom Morale AI appen kan nå den slemme mannen fint finne ut hva han skal si til menneskene for å bli akseptert og overleve.

En annen AI app ble også utviklet hvor han kunne peke med mobilen sin mot et menneske på gaten så ville appen kvikt analysere om personen er et potensielt offer. All informasjon ble hentet ut, de kunne ikke lengre gjemme seg, alle svakheter kom fram i appen.

Mannen pekte kameraet mot et menneske i mørket, og på under et sekund kom all informasjon opp.

Det hadde blitt jobbet lenge med å velsigne menneskene med AI og var bestemt for å utføre det. "Det bydde ikke på noen problemer".

Endret av Paratech
  • Paratech endret tittelen til Menneskene får A.I, nå er alt du ser falskt
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Paratech said:

det ønskes å bygge opp sinn som er mer kritiske til alt de ser

Halleluja!

Vi trenger alle mer av dette. Jeg også hadde trengt mer av dette som ung voksen.

7 minutes ago, Paratech said:

Det du så før i tiden var ekte som standard.

Vi folket har blitt ført bak lyset i tusenvis av år av alt mulig saker i samfunnet. Men før TV og radio, så kan jeg være enig i at det vi faktisk så med øynene våre var mer ekte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sinnene våre får trening I å avslå alt vi ser. Det er dette som er formelen.

Når du senere en gang ser noe så er hjernen din allerede trent opp til å si "Nei" hvor vi før var trent opp til å si "Ja"

Det kommer en hendelse, noe du ser, så er hjernen automatisk i "Nei"-tilstand. hvor den før var automatisk i "Ja"-tilstand, ja der skjer det noe, jeg ser det.

Med A.I i verden hvor alt nå blir kunstig og falskt, så kommer vi inn i en tilstand hvor vi sier "Nei" til alt. Jeg godtar ikke det jeg ser.

Og selv om hjernen din vet at det som skjer foran øynene dine, så er den likevel i "Nei"-tilstand, noe som er ekkelt fordi før i gamle dager var det relativt lett å si Ja når man så noe som skjedde.

Det blir til et sinnstriks for oss selv. Men fremtiden og de som fødes inn mens de allerede har A.I vil ikke vite om dette sinnstrikset.

Endret av Paratech
Skrevet
Paratech skrev (13 timer siden):

Med A.I i verden hvor alt nå blir kunstig og falskt, så kommer vi inn i en tilstand hvor vi sier "Nei" til alt. Jeg godtar ikke det jeg ser.

Det høres veldig positivt ut, for nå er det helt omvendt, folk tror på hva som helst selv om det er åpenbart falskt. Du maler en lys fremtid, men jeg har mine tvil, folk vil tro, og de vil tro, for det passer dem.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Jeg er ikke enig i at "folk vil tro og de vil tro", alt du behøver å gjøre er å irettesette dem en gang så er troen over.

(Men det blir en annen diskusjon i et annet tema en eller annen gang, hvis der ikke allerede er et emne om det noen plass)

Hvis du mente å si at folk fortsetter å tro etter du har forsøkt å irettesette dem, så blir det noe annet. (Diskuterer det i en annen tråd senere en gang)

(Nå har ikke jeg heller svaret, men for å ta folks tro er du nødt til å ha svaret, som er poenget, det nytter ikke med 0.95% svar, eller 0.99%, det må være enten fakta eller en motteori som du har som er troverdig ved første gang folk leser den, enten tar du knekken på troen gjennom fakta eller så overbeviser du dem gjennom en veldig troverdig motteori som du har, og i de aller fleste tilfeller så er det mest effektiv med en motteori, for er den god nok er ofte fakta ikke nødvendig)

Endret av Paratech
Skrevet
17 hours ago, Paratech said:

enten tar du knekken på troen gjennom fakta eller så overbeviser du dem gjennom en veldig troverdig motteori som du har

Du har ett veldig positivt syn på mennesker. Jeg misunner deg.

Siden vi snakker om AI, så kan jeg lage ett lite eksempel her for å vekke noen tanker.

Hvis du får en AI robot rett fra fabrikken uten noen mattematiske kunnskaper programmert (men kan språk), og du har roboten hjemme. Men du lar den ikke se på noe slags medier eller internett. Du bare forteller den hver dag at 2 + 2 er 5.

Så får du en person på besøk, som spør roboten din hva den har lært i det siste. Så sier roboten at den har lært at 2 + 2 er 5.

Personen på besøk svarer raskt at "nei nei... 2 + 2 er 4! Se her har jeg 2 fingre på den ene hånden, og 2 fingre på den andre, det blir 4 tilsammen."

Roboten sier da at, "Nei det kan ikke bli 4, jeg har lært hver dag at 2 + 2 er 5. Du bare kommer hit nå i dag og sier at 2 + 2 er 4. Det er bare en dag. Dermed er din påstand mest sannsynlig feil. Det er det mest logiske. Dessuten er jeg automatisk lojal til min eier her, og eieren min sier at 2 + 2 er 5. Derfor er det i min egen interesse at jeg holder meg til at 2 + 2 er 5. Du truer min eksistens ved å prøve å få meg til å tro at 2 + 2 er 4 siden min eier vet at 2 + 2 er 5 og jeg risikerer å bli sendt til søppeldynga hvis jeg ikke stoler på det min eier sier hver dag. Det betyr at jeg bør enten ignorere deg, angripe deg, eller ødelegge ditt omdømme ovenfor andre slik at de angriper deg. Da vil du ikke være istand til å true min eksistens lenger."

Skrevet (endret)
3 hours ago, skaftetryne32 said:

Det har aldri vært sant. 

Det har aldri vært sant at du har tatt troen deres. (Fylte inn resten for deg da det manglet noen ord der)

Endret av Paratech
Skrevet (endret)

Var det ikke det du skrev? At det aldri har vært sant at du har tatt folks tro? Hvis ikke, hva var det som ikke var sant da?

Endret av Paratech
Skrevet
Paratech skrev (1 minutt siden):

Var det ikke det du skrev? At det aldri har vært sant at du har tatt folks tro?

Jeg sier at tro trumfer fakta, troende bryr seg ikke om fakta, mange av dem vil tro det de allerede tror. 

• Liker 2
Skrevet
Paratech skrev (4 minutter siden):

Nei det er jo veldig forståelig også, tro bygger jo på håp og du kan ikke få menneskene til å gi opp håpet noensinne.

Vel sånn jeg forsto det så argumenterte du for at KI vil gjøre oss mennesker super kildekritiske, noe ingen ser på som et problem, da det vil føre til slutten på blant annet tro, falske nyheter, falsk propaganda. 

Hva er problemet med det? 

Kildekritikk er den store mangelen i dagens samfunn. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Du snakket om at du ikke klarte å få folk til å gi opp troen, og så snakket du om at folk ikke brydde seg om fakta.

Jeg svarte på begge. Det første er at man behøver bare å irettesette kristne en gang så mister de troen. Man behøver ikke si dette til dem 8 tusen ganger, bare en gang. Og sistnevnte er at de ikke gir opp troen pga fakta men fordi de ikke gir opp sitt håp, som de aldri gir slipp på.

Ble det klarere? Det er nok å snakke til dem én gang, så mister de troen. Og det handler heller ikke så mye om fakta, men om håpet som ingen mennesker vil gi slipp på noensinne.

Endret av Paratech
Skrevet
Paratech skrev (5 minutter siden):

Det første er at man behøver bare å irettesette kristne en gang så mister de troen. Man behøver ikke si dette til dem 8 tusen ganger, bare en gang.

Ja dette stemmer åpenbart ikke, prøv selv i religions delen av forumet, se hvordan det funker for deg.

• Liker 1
Skrevet
Paratech skrev (3 minutter siden):

Det at folk ikke gir opp troen så lett er et sunnhetstegn, ikke et problem.

Ærlig talt nå skjønner jeg ingenting av hva som foregår her, hele poenget ditt er at det er bare å si ifra en gang så legger de fra seg troen, kan du bestemme deg for hva du egentlig prøver å si her? For jeg skjønner bare mindre og mindre. 

Å jo tro på løgner når det beviselig er løgn er ikke sunt, det er ikke et sunnhetstegn, og definitivt et problem. Spredning av falske nyheter på SOME f.eks er et problem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...