Gå til innhold

ICE viser ikke lenger dataforbruk på datasim

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har ICE sluttet å vise dataforbruket for datasim på Mine Sider. Hovedsim og tvillingsim vises fortsatt. Flere som har merket dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever ingen endringer i forhold til hvordan det har vært hele veien som kunde. Jeg har vært kunde hos de siden 2021, med data frihet og hoved sim + tvilling og datasim.

Skrevet

@Trulss

Jeg la merke til at det skjedde noe rart i august:

a_aa skrev (På 3.9.2025 den 19.41):

Siden jeg prøver å kun ha virkelig nødvendige apper på mobilen, har jeg droppet ICE-appen, og heller benyttet minside.ice.no på nettleser - men det blir ikke så ofte jeg gidder å logge inn. 

Det ser ut som noe har skjedd med visualisering av Ice+ dataforbruket en gang ganske tidlig i august, og det fortsetter i starten av september:
image.png.014fcce7120770b234de520c56d4ff3e.png

Tabellen i den detaljerte forbruksloggen viser et forbruk i august som er like stort som juni og juli (79,1 GB), mens forbruket så langt i september er 5,6 GB (alt som Ice+ iflg forsideoversikten). Det aller aller meste er Ice+ via Data-SIM i ruter. Er det noen flere som opplever at visualisert Ice+-forbruk ser uvanlig lavt ut?

Jeg begynner å lure på om de har begynt å forberede fjerning av muligheten for Data Frihet på ekstra-SIM rent faktisk, ikke bare i beskrivelser/betingelser (slik det jo har stått der siden tidenes morgen).

For min del, som bruker Ice hoved-SIM som om det var data-SIM sammen med et annet tlf/SMS-SIM-kort fra en annen leverandør i mobilen, og Ice data-SIM i ruteren, vil det kunne bety at jeg sannsynlig vil bytte plass på Ice SIM-kortene og plassere hovedkortet i ruteren. Det er uansett i ruteren jeg trenger Data Frihet.

... men trodde det var blitt helt normalt igjen.

Ser nå at du har delvis rett når du sier at "ICE sluttet å vise dataforbruket for datasim på Mine Sider" - data-sim-forbruket er inkludert i den grafiske fremstillingen, og i totalsum forbrukt per måned, men dag-for-dag-forbruket under "Detaljert forbruk" vises ikke lenger.

• Liker 1
Skrevet
Kynxx skrev (13 timer siden):

Jeg opplever ingen endringer i forhold til hvordan det har vært hele veien som kunde. Jeg har vært kunde hos de siden 2021, med data frihet og hoved sim + tvilling og datasim.

Ser du dagsforbruk for alle tre sim-kortene?
Bruker du da appen?

Jeg bruker Mine sider i nettleser og kan ikke lenger se dagsforbruk for data-sim.

Skrevet
3 hours ago, Trulss said:

Ser du dagsforbruk for alle tre sim-kortene?
Bruker du da appen?

Jeg bruker Mine sider i nettleser og kan ikke lenger se dagsforbruk for data-sim.

Kynxx har nok ikke skjønt hva du har spurt om. Datasim har ikke vist hos meg heller på en stund. 

• Liker 1
Skrevet
Rogerray skrev (21 minutter siden):

Kynxx har nok ikke skjønt hva du har spurt om. Datasim har ikke vist hos meg heller på en stund. 

Jeg skjønner ikke hvor ICE vil med dette. Det er bare å begynne ringe å klage!

Skrevet (endret)
21 minutes ago, Trulss said:

Jeg skjønner ikke hvor ICE vil med dette. Det er bare å begynne ringe å klage!

Helt sikkert en bug. 

Endret av Rogerray
Skrevet
1 minute ago, Trulss said:

Nei, ikke i følge kundeservice.

Da tror jeg du og en kundeservice har snakket om hverandre, akkurat som her i tråden med kynxx.

Skrevet
Rogerray skrev (1 time siden):

Da tror jeg du og en kundeservice har snakket om hverandre, akkurat som her i tråden med kynxx.

Nå har det vært slik veldig lenge, og kundeservice sa det skulle være slik, og at jeg ikke var den eneste som hadde lurt på dette.

Skrevet
2 hours ago, Trulss said:

Nå har det vært slik veldig lenge, og kundeservice sa det skulle være slik, og at jeg ikke var den eneste som hadde lurt på dette.

Ice kundeservice er outsourca, så de vet egentlig ikke så mye. Veldig spesielt om vi skal få lov å se datatrafikk på hoved og tvilling, mens datasim må vi regne oss frem til. Neppe en voldsom prioritet å finne ut hva som gjør det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...