Gå til innhold

ICE viser ikke lenger dataforbruk på datasim

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har ICE sluttet å vise dataforbruket for datasim på Mine Sider. Hovedsim og tvillingsim vises fortsatt. Flere som har merket dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever ingen endringer i forhold til hvordan det har vært hele veien som kunde. Jeg har vært kunde hos de siden 2021, med data frihet og hoved sim + tvilling og datasim.

Skrevet

@Trulss

Jeg la merke til at det skjedde noe rart i august:

a_aa skrev (På 3.9.2025 den 19.41):

Siden jeg prøver å kun ha virkelig nødvendige apper på mobilen, har jeg droppet ICE-appen, og heller benyttet minside.ice.no på nettleser - men det blir ikke så ofte jeg gidder å logge inn. 

Det ser ut som noe har skjedd med visualisering av Ice+ dataforbruket en gang ganske tidlig i august, og det fortsetter i starten av september:
image.png.014fcce7120770b234de520c56d4ff3e.png

Tabellen i den detaljerte forbruksloggen viser et forbruk i august som er like stort som juni og juli (79,1 GB), mens forbruket så langt i september er 5,6 GB (alt som Ice+ iflg forsideoversikten). Det aller aller meste er Ice+ via Data-SIM i ruter. Er det noen flere som opplever at visualisert Ice+-forbruk ser uvanlig lavt ut?

Jeg begynner å lure på om de har begynt å forberede fjerning av muligheten for Data Frihet på ekstra-SIM rent faktisk, ikke bare i beskrivelser/betingelser (slik det jo har stått der siden tidenes morgen).

For min del, som bruker Ice hoved-SIM som om det var data-SIM sammen med et annet tlf/SMS-SIM-kort fra en annen leverandør i mobilen, og Ice data-SIM i ruteren, vil det kunne bety at jeg sannsynlig vil bytte plass på Ice SIM-kortene og plassere hovedkortet i ruteren. Det er uansett i ruteren jeg trenger Data Frihet.

... men trodde det var blitt helt normalt igjen.

Ser nå at du har delvis rett når du sier at "ICE sluttet å vise dataforbruket for datasim på Mine Sider" - data-sim-forbruket er inkludert i den grafiske fremstillingen, og i totalsum forbrukt per måned, men dag-for-dag-forbruket under "Detaljert forbruk" vises ikke lenger.

• Liker 1
Skrevet
Kynxx skrev (13 timer siden):

Jeg opplever ingen endringer i forhold til hvordan det har vært hele veien som kunde. Jeg har vært kunde hos de siden 2021, med data frihet og hoved sim + tvilling og datasim.

Ser du dagsforbruk for alle tre sim-kortene?
Bruker du da appen?

Jeg bruker Mine sider i nettleser og kan ikke lenger se dagsforbruk for data-sim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...