trn100 Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden leticia skrev (1 minutt siden): Heldigvis, men bryr vi oss nok sånn generelt? (Filosofisk spørsmål). Overskriften er skrevet som et spørsmål. Så svaret på det spørsmålet er et klart og tydelig NEI. 👌 Er du sikker på at du er gift? I så fall er det dårlig gjort! 😉 1
PÃ¥inter Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden trn100 skrev (8 minutter siden): Heldigvis kan vi bry oss om hverandre! 🙂 Det synes jeg oppriktig høres flott ut🙂, så hvordan kan denne omsorgen bringes ut videre til andre slik at verden kan se bedre ut?
leticia Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden trn100 skrev (1 minutt siden): Er du sikker på at du er gift? I så fall er det dårlig gjort! 😉 Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gift. Men samboer med han jeg tidligere var gift med, det er jeg. Jeg beklager, han fant meg først 😛😘 (Men liker deg godt også da, du er i vennesonen 😘) 1
trn100 Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden PÃ¥inter skrev (1 minutt siden): Det synes jeg oppriktig høres flott ut🙂, så hvordan kan denne omsorgen bringes ut videre til andre slik at verden kan se bedre ut? Det er da rimelig enkelt for oss som IKKE tror på sånt tullball. Jeg har lest litt av dine innlegg, og sett en påstand om at du er ateist, men jeg sliter litt med å tro det altså? Du er et godt menneske som de aller fleste her, og det er enkelt å gjøre seg selv bedre om man ikke ikke bare bryr seg om seg selv eller en himmelsk gudefjott...
trn100 Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden leticia skrev (4 minutter siden): Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gift. Men samboer med han jeg tidligere var gift med, det er jeg. Jeg beklager, han fant meg først 😛😘 (Men liker deg godt også da, du er i vennesonen 😘) Beklager det også, og ditto! ❤️ Vi kunne jo ha vært enige til neste mandag i det minste! 😉 Men alltid hyggelig min venn ❤️ 1
PÃ¥inter Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden trn100 skrev (Akkurat nå): Det er da rimelig enkelt for oss som IKKE tror på sånt tullball. Hvis det er så enkelt hvorfor er det så mange som sliter psykisk i verden da? Nesten én milliard mennesker har psykiske problemer I 2019 levde nesten en milliard mennesker – inkludert 14 % av verdens ungdom – med en psykisk lidelse, heter det i rapporten. Dette tilsvarer omtrent én av åtte personer på verdensbasis. Rapporten viser samtidig til en skarp oppgang i psykiske problemer siden koronapandemien brøt ut i starten av 2020. I pressemeldingen skriver WHO at de i løpet av det første året av pandemien så en økning på 25 prosent i tilfeller av depresjon og angst. Sosiale og økonomiske ulikheter, folkehelsekriser, krig og klimakrisen, pekes på som globale trusler mot god psykisk helse.
leticia Skrevet 6 minutter siden Skrevet 6 minutter siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Det synes jeg oppriktig høres flott ut🙂, så hvordan kan denne omsorgen bringes ut videre til andre slik at verden kan se bedre ut? Det første vi må innse er at vi deler dem samme kloden. Mindre splittelse og mer samhold. Og siden vi faktisk snakker om religion her, så sier jeg ja takk til at den avskaffes, den bringer med seg så mye vondt. Men siden folk skal få ha sin egen tro, så kan jeg gå med på kompromisset om at folk får tro hva dem vil, så lenge ikke samfunnet / det offentlige rom påvirkes av troen. Menneskerettighetene er faktisk en god retningslinje å forholde seg til. Hvis din tro mener at visse folk er mindre verdt eller skal ha færre rettigheter fordi det står i din hellige bok, så er du på feil vei. I det offentlige rom så må det være Menneskerettighetene som gjelder.
trn100 Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden PÃ¥inter skrev (4 minutter siden): Hvis det er så enkelt hvorfor er det så mange som sliter psykisk i verden da? Nesten én milliard mennesker har psykiske problemer I 2019 levde nesten en milliard mennesker – inkludert 14 % av verdens ungdom – med en psykisk lidelse, heter det i rapporten. Dette tilsvarer omtrent én av åtte personer på verdensbasis. Rapporten viser samtidig til en skarp oppgang i psykiske problemer siden koronapandemien brøt ut i starten av 2020. I pressemeldingen skriver WHO at de i løpet av det første året av pandemien så en økning på 25 prosent i tilfeller av depresjon og angst. Sosiale og økonomiske ulikheter, folkehelsekriser, krig og klimakrisen, pekes på som globale trusler mot god psykisk helse. Og mange av de har psykiske lidelser nettopp pga. av religion... 1
PÃ¥inter Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden leticia skrev (2 minutter siden): Det første vi må innse er at vi deler dem samme kloden. Mindre splittelse og mer samhold leticia skrev (3 minutter siden): Menneskerettighetene er faktisk en god retningslinje å forholde seg til leticia skrev (2 minutter siden): I det offentlige rom så må det være Menneskerettighetene som gjelder. Å hvis man fjerner religion, som jeg nå fjernet ditt syn om tro i innlegget ditt, tror du oppriktig det hadde vært fred på denne jorden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå