Gå til innhold

For en tullete kommentar! Hun tålte ikke kritikken og skriver usaklig.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
leticia skrev (7 minutter siden):

Nei, KRF fremstår bare mer og mer som et kvinnefiendtlig parti som fint kan sammenlignes med andre kvinnefiendtlige religioner. 

Du kunne vært mer presis og erstattet «som». De «er» alltid. De handler bare om hvorvidt det er godt gjemt eller ikke.

Endret av James G
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 timer siden):

Men jeg synes det er merkelig at man skal hive seg på en 20 år gammel kvinne som fikk et direkte spørsmål som hun svarte på. Hun har gitt uttrykk for partiets politikk, det burde folk være fornøyd med, for dette er meningstyranni.

Litt av problemet her er vel at folk har tenkt / oppfattet at dette ikke er partiet sin politikk? Og hennes eget KRFu har vel vedtatt at de ønsker en 12 ukers grense? Det blir litt rart at lederen skal gå ut og si noe annet da? Selv om settingen det ble sagt i var litt spesiell. 

Ellers så kan du kanskje la være å infantilisere henne? Med å poengtere at hun er en ung kvinne. Hun er   en voksen kvinne, som må ta ansvar for handlingene / meningene sine akkurat som alle andre politikere må. 

Jeg syns likevel, selv om jeg anser meningene hennes som helt motbydelige, at hun har greid seg bra i stormen. Men det har kanskje blitt litt vel mye bortforklaringer ut fra det hun opprinnelig sa. 

Ellers, det er ingenting som unnskylder direkte personangrep,  at folk ønsker hun selv skal bli utsatt for noe slikt er helt forkastelig. Hun bør heller ikke trekke seg for å snakke om det som er KRF sin politikk. Men, folk har like mye rett til å mene at hun bør trekke seg som at folk mener det samme om F.eks Støre. En underskriftskampanje blir kanskje litt ekstremt, men den har egentlig ingen annen verdi enn å vise at man reagerer sterkt på de meningene hun har fremsatt.  

Endret av leticia
Skrevet
James G skrev (21 minutter siden):

Du kunne vært mer presis og erstattet «som». De «er» alltid. De handler bare om hvorvidt det er godt gjemt eller ikke.

Ja, er enig i det, bare fint at du retter opp 🙂

Skrevet (endret)
Abigor skrev (5 timer siden):

Det var ment til Griever som lagde en stråmann om "foster" og "menneskeliv". Allerede fra første stund, zygoten, sammensmelting av kjønnsceller, sædcelle + eggcelle, så er det menneskeliv, et individ av vårt art. Det i seg selv sier ikke så mye. Det er et biologisk faktum. Alle er enige om at foster er menneskeliv

For det første er det en haug av folk som ikke mener det er et menneskeliv, og om du ikke er klar over det har du ikke fulgt med i timen. Enkelt og greit. Men veldig greit om vi kan legge den delen av debatten død, og at alle er enige i at vi snakker om å drepe eller ikke drepe mennesker.

Sitat

Det var ment til Griever som lagde en stråmann

For det andre avklarte jeg min posisjon, jeg argumenterte ikke imot noe på det tidspunktet. Det er ikke stråmannargumentasjon å avklare hvor man står.

Det det er snakk om er menneskeverd, ikke menneskeliv.

Det er ganske åpenbart at jeg taler i retning av fosterers verdi når jeg snakker om menneskeliv og motstand til abort. Hva ellers skulle jeg snakke om? Hva ellers kunne motivasjonen til at "det er et menneskeliv, så jeg er imot abort" være om ikke menneskeverd. Det burde ikke ha vært nødvendig å kommentere det ut ifra kontekst, eller tenkte du virkelig at det var usikkert om jeg hadde menneskeverd i tankene? Den der tullete begrepsargumentasjonteknikken kan du legge fra deg om vi skal diskutere dette videre. 

Det skiller ham ikke fra kristne.

Du vet godt hva som skiller meg fra de kristne, selv om du later som du ikke forstår kontekster.

Abigor skrev (7 timer siden):

Mener du også at en zygote er et menneskeliv?

Jeg må ærlig si at jeg ikke helt vet hva en zygote er. Jeg forstår det som at det er et kortvarig stadie av prosessen etter befruktning av egget, der genmaterialet ennå ikke er forent. Om det stemmer antar jeg at man kan argumentere i begge retninger mtp om det er et menneskeliv eller ikke. Med andre ord: don't know, don't care. 🤷‍♂️

Om han ikke mener at zygote også har menneskeverd

Har jeg aldri tenkt over, og jeg er usikker på hva slags praktisk betydning det har. Hvorfor spør du? 

Endret av Griever

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...