Sindre Rudshaug Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har støpt såle for bod, med en del som bad, se bilde. Badet er nedsenket 4 cm, for å kunne lage fall, etc. Fordi det ligger vanntett membran under, kommer vannet ingen vei. På resten av sålen er det lite synlig, for der renner vannet av, men der betongen er senket 4 cm, står nå vannet, pga regn, opp til kanten av resten av gulvet. Dette bekymrer meg i forhold til frost, at frosten, som garantert kommer, vil fryse overflatevann OG vann nedi betongen, og ødelegge betongen. Bygget skal ikke opp før frosten kommer, så ingen mulighet for å varme dette opp. Holder det med å fjerne overflatevann og få presenning over, så bare betongen er våt? Kan jeg bore hull på badet, punktere membranen under, så vannet drenerer seg ut av badegulvet? Hva slags funksjon har denne membranen, om noen, utover å sikre at flytende betong ikke kommer under isopor og løfter isoporen? Hva bør jeg tenke på her? Takk!
OJ Doe Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Spør den som skal bygge? Det gjør vanligvis ingen ting om det fryser på betongen. Vannet som fryser ligger oppå, betongen i seg selv er vanntett. Betong står åpent i hele sin levetid mange steder. Parkeringshus, store bygg, plattinger.
Sjørøver Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Hva tenker du skjer når folk lager carport med betongdekke? Endret 3 timer siden av Sjørøver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå