Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 automat 2002 2.0L bensin

Anbefalte innlegg

Skrevet

har problemer med denne her. Starteren fungerer, den får også bensin og det er støm til det aller meste uten om til de 4 koilene, alle relle og sikringer er hele, det er testet og målt. Da gjenstår problemet hvor ligger feilen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TropiskGhost skrev (8 minutter siden):

har problemer med denne her. Starteren fungerer, den får også bensin og det er støm til det aller meste uten om til de 4 koilene, alle relle og sikringer er hele, det er testet og målt. Da gjenstår problemet hvor ligger feilen?

Enkleste blir å ta en diagnose Vagcom 

Skrevet
Maskinfører skrev (17 minutter siden):

Enkleste blir å ta en diagnose Vagcom 

Supplerende info:

Til en så gammel bil så kan man kjøpe et sett som gjerne går under navnet "vag-com 409.1" som inneholder en kjempegammel versjon av vag-com lite (som i nyere tid har skiftet navn til VCDS) som støtter vag-biler opp til årsmodell 2004 eller rundt deromkring. Koster en symbolsk sum fra Kina. Jeg brukte dette selv til en gammel Golf for noen år siden og det fungerte strålende for meg. Man må være komfortabel med å installere ting selv på pc, endre på diverse systeminnstillinger, samt ha tålmodighet til å se et par instruksjonsvideoer for hvordan man bruker programvaren, som ikke akkurat har et moderne brukergrensesnitt. Ikke å anbefale for de som har datamaskin-varianten av 10 tommeltotter. 

image.png.a1a833c92d33d9692fe8e4ce482f180c.png

• Liker 1
Skrevet
Hollabaloo skrev (3 timer siden):

Supplerende info:

Til en så gammel bil så kan man kjøpe et sett som gjerne går under navnet "vag-com 409.1" som inneholder en kjempegammel versjon av vag-com lite (som i nyere tid har skiftet navn til VCDS) som støtter vag-biler opp til årsmodell 2004 eller rundt deromkring. Koster en symbolsk sum fra Kina. Jeg brukte dette selv til en gammel Golf for noen år siden og det fungerte strålende for meg. Man må være komfortabel med å installere ting selv på pc, endre på diverse systeminnstillinger, samt ha tålmodighet til å se et par instruksjonsvideoer for hvordan man bruker programvaren, som ikke akkurat har et moderne brukergrensesnitt. Ikke å anbefale for de som har datamaskin-varianten av 10 tommeltotter. 

image.png.a1a833c92d33d9692fe8e4ce482f180c.png

Se der ja 😀 de er ikke så vanskelig å bruke er dårlig med data men lærte meg raskt og benytte MUT!!! Samt Techstream investeringskostnader dekker 2 timer på verksted noe man gjerne må 1 500 betalte jeg for diagnose på verksted og det ville vært 1 500 mange ganger 

Skrevet
Maskinfører skrev (5 timer siden):

Se der ja 😀 de er ikke så vanskelig å bruke er dårlig med data men lærte meg raskt og benytte MUT!!! Samt Techstream investeringskostnader dekker 2 timer på verksted noe man gjerne må 1 500 betalte jeg for diagnose på verksted og det ville vært 1 500 mange ganger 

Techstream har jeg hørt om, det er diagnosesystem for Toyota/Lexus, men hva er MUT? 

• Liker 1
Skrevet
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

Techstream har jeg hørt om, det er diagnosesystem for Toyota/Lexus, men hva er MUT? 

Multi Use Tester MUT!!! Er org diagnoseprogram for Mitsubishi 

images-54.jpeg

Skrevet
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

Men med litt kyndighet kan man bruke sammen med Vehicle Bridge så slipper man den svarte klossen 

images-55.jpeg

images-56.jpeg

Skrevet
Sjørøver skrev (6 timer siden):

Hvilke feilkoder har du? 

Husker ikke nøyaktig nå, men det sto noe med mangel på strøm så var det noe med 30.

det er ikke riktig mengde strøm som kommer frem. Har prøvd å bytte batteri tilfelle men nei da.

så står det noe om kortslutning til bremseforsterker. Tviler på at det er derfor den ikke starter😂

Skrevet
Evil-Duck skrev (14 timer siden):

Hadde et veldig likt problem med en A4 1.8T tilbake i ungdomstiden, da var det ett rele for motorstyringen som hadde takket for seg. Spesifikt rele J271. 

Det rare i dette relleet er at det har blitt testet og målt. Det ska fungere som det skal 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...