Gå til innhold

Helselønninger, Arbeiderpartiet viser handlekraft

Tussi

Anbefalte innlegg

Skrevet
del_diablo skrev (1 minutt siden):

Som sagt, jeg er uenig.
For å kunne diskutere om direktlønnens nivå, må du godta premisset at direktøren er nødvendig og gjør en nødvendig jobb. Mange tar dermed den logiske feilsluttningen, og hopper over disse 2 punktene, og dermed legitimerer en sitlling innenfor en vennesirkel.

Men er det ikke det jeg skriver da? At vi kanskje har for mange direktører og ledere? Det er jo helt klart behov for ledelse innefor disse store sektorene, og skal man ha god ledelse så må man betale det det koster.? Er det for mange, så er de jo ikke nødvendige og gjør nødvendige jobber. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal visst kuttes nesten 200mill i administrasjon i helseforetakene, men AP stemte imot en driekte regulering av lederlønningene.... skal bli en interessant utvikling

Skrevet
4 minutes ago, Baranladion said:

Men er det ikke det jeg skriver da? At vi kanskje har for mange direktører og ledere? Det er jo helt klart behov for ledelse innefor disse store sektorene, og skal man ha god ledelse så må man betale det det koster.? Er det for mange, så er de jo ikke nødvendige og gjør nødvendige jobber. 

Nei
"og skal man ha god ledelse så må man betale det det koster.?" betyr noe helt annet enn at personen er villig til å gjøre jobben, og at jobben er nødvendig.

Vis det er nødvendig med et mellomledd for å slippe å sverte Helsedepartemanget eller Helseministeren, så vil jeg si at det feiler snifftesten på om jobben er nødvendig.
På toppen av dette, så kan du f.eks kikke på hvordan Helsenordp profilerer styre sitt. Den eneste spenende kandidaten er Sørnes, resten ser ut som broilere eller folk som har gått over til broilerrollen.

• Liker 1
Skrevet
del_diablo skrev (16 minutter siden):

Nei
"og skal man ha god ledelse så må man betale det det koster.?" betyr noe helt annet enn at personen er villig til å gjøre jobben, og at jobben er nødvendig.

Vis det er nødvendig med et mellomledd for å slippe å sverte Helsedepartemanget eller Helseministeren, så vil jeg si at det feiler snifftesten på om jobben er nødvendig.
På toppen av dette, så kan du f.eks kikke på hvordan Helsenordp profilerer styre sitt. Den eneste spenende kandidaten er Sørnes, resten ser ut som broilere eller folk som har gått over til broilerrollen.

Tror Helse Nord kan sparke kommunikasjonsdirektøren ihvertfall, snakk om elendig jobb i det siste

• Liker 1
Skrevet
del_diablo skrev (19 minutter siden):

Nei

Jeg henger dessverre ikke helt med, beklager. 
Jeg tror en reorganisering er på sin plass, med gode ledere som gjør en viktig jobb. Det er nok en hel del daukjøtt og unødvendige roller som kan fjernes, så jeg tror egentlig vi er enige(?). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...