Sovna Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Erfaringer? Min er litt delt egentlig. Den er full av feil, men det er kanskje ikke noe nytt. -Ett eksempel. Langs Mjøsa E6 er høyeste fartsgrense 80 km/t. Google Maps sier 100 km/t. - Nøyaktigheten er et annet tema. Det er 3 måter Google Maps gir beskjed på. Blå strek langs ruten, symbol/pil/stedsnavn mm inkl en deretter visning i venstre topp av skjermen. Og for ikke å glemme, denne evt gærne kjerringa i høyttaleren. Jeg har lært at rondell er rundkjøring, det skal hun ha. Det finnes ei norsk ei nå har jeg skjønt. Det er forøvrig denne stemmevisningen jeg er mest skeptisk til. Av flere grunner. Timing på annonseringen og måten det gis beskjed på. Jeg har sammenlignet med Kart i iPhone. Den er med inn på større parkeringsplasser/private områder slik at du allerede derfra vet hvilken vei du skal. Min erfaring med Google er at jeg ikke får beskjed før jeg er med nesa ut i den veien jeg så gjerne skulle ha visst hvilken vei jeg skal. Svært ofte opplever jeg dette. Bruker mange bilister utelukkende gps/Googke Maps, kanskje noen her også? Og stoler såpass på denne at skilt blir overflødig..? 1
Salvesen. Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Bare brukt maps de siste 10 årene+. Funker fint for meg i inn og utland.
toralfb Skrevet 14. oktober Skrevet 14. oktober Har benyttet Android Auto siden 2019. Da kommer Google maps opp på bilens skjerm. Min erfaring er at Google sitt kart er rimelig oppdatert. Om det er feil kan en selv komme med forslag på korrigering. Fartsgrenser er ikke alltid oppdatert, så en bør alltid se etter skilt for fartsgrense for å være sikker på hva som er korrekt fart om en er usikker. Bilen har også eget kartmateriale og skilt lesning, men ikke alltid det heller stemmer. Benytter aldri lyden på Google maps, bare kart visningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå