Gå til innhold

TV2 Play med kun 80 talls 2.0 stereo lyd (?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøker nå TV2 Play via Telenor T-We og får ikke annet enn gammeldags stereolyd fra filmer, serier og til og med Disney+ som følger med.

Hva er dette slags elendig produkt?
Er det kun eldre og folk med TV-lyd og lydplanker de ser på som kunder?
Alle noenlunde seriøse strømmetjenester tilbyr minimum Dolby Digital 5.1. lyd på innholdet.

Vet de ikke hva 5.1 hjemmekinolyd er borte i Bergen?
Dette er bånn i bøtta. Terningkast 1 til TV2. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AC-3 (EC-3) bør vel være minimum en kan forvente på relativt nye filmer. Er det veldig gamle ting bør en vel kanskje nedregulere forventningene litt. Pleier å foretrekke DTS om det kan velges på filmer (vanligvis fysiske media).

Har du andre kanaler enn TV2 Play eller Disney+ du kan teste med igjennom løsningen?

Sjekk gjerne innstillingene på tuneren og surround-oppsettet ditt.

Kjører selv hodetelefoner over S/PDIF direkte fra TV via DAC så bruker ikke surround selv. Virker som det sparer meg for litt pes.

Skrevet
vidor skrev (13 timer siden):

AC-3 (EC-3) bør vel være minimum en kan forvente på relativt nye filmer. Er det veldig gamle ting bør en vel kanskje nedregulere forventningene litt. Pleier å foretrekke DTS om det kan velges på filmer (vanligvis fysiske media).

Har du andre kanaler enn TV2 Play eller Disney+ du kan teste med igjennom løsningen?

Sjekk gjerne innstillingene på tuneren og surround-oppsettet ditt.

Kjører selv hodetelefoner over S/PDIF direkte fra TV via DAC så bruker ikke surround selv. Virker som det sparer meg for litt pes.

Alt er i skjønneste orden og alle andre strømme tjenester leverer både 5.1. og atmos lyd.

Fått bekreftet fra flere hold AI inkl. at TV2 ikke bryr seg det minste om at de leverer ræva teknisk kvalitet. 
Mulig jeg er litt sær og av den "gamle" skole som forventer den tekniske kvaliteten filmen eller serien er spilt inn med.
Mange ser jo også serier på nettbrett og lyden den er stereo fra dårlige ørepropper.

Skal i alle fall si opp TV2  Play.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Husker fra tiden jeg brukte T-WE over kabel, så var f.eks NRK litt bedre kvalitet enn DVB-T, og enkelte filmkanaler hadde fabelaktig kvalitet.

Det er vel en måte å spare noen kroner på. TV2 tror jeg sliter med å holde seg inne med distribusjonsleddet fordi dem krever for mye penger. Godt mulig det er derfor de skimper på teknikken folk tar for gitt.

TV2 var relevant før, men tror vel de har blitt og mer glemt av de fleste over tid. Prøvde å se Forræder forrige sesong, men når de begynte å prepre på med reklame på de siste 4 episodene så sa jeg takk for laget.

Det er vel ikke lenge før den konstante reklamen avbrytes tidvis for en pause med litt programinnhold.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...