RaymondK Skrevet lørdag kl 10:57 Skrevet lørdag kl 10:57 Hvis vi ser på dette konkrete eksempelet fra Nordnet med AuAg Silver Bullet B så står det at total pris er 0,99% Da vil altså 0,99% av beholdningens verdi gå til fondsforvalter hvert år? Men ser man på nøkkelinformasjonsdokumentet så er prisen 1,59% Hva er grunnen for denne differansen?
Milhouse85 Skrevet søndag kl 20:43 Skrevet søndag kl 20:43 Jeg mistenker at 0,99 er plattforms-prisen Nordnet tar - for å selge deg dette fondet. Ekskludert forvaltningskostnaden som går til selve fondsforvalteren. Har jeg korrekt i dette, blir den totale prisen 2,58% i året. Men jeg stusser over at det står "Total pris" - da det ikke er å regne som en total pris. Så noe misvisende fra Nordnet sin side? Mulig at jeg tar feil. Men magefølelsen min sier det er slik.
HW1 Skrevet søndag kl 20:48 Skrevet søndag kl 20:48 Mulig det er fordi nordnet får retur provisjon som de tilbakebetaler til deg. Men forskjellen fra 1,59 til 0,99 var stor. 1
Nordnet Skrevet i går, 06:33 Skrevet i går, 06:33 Hei, Kostnaden for å holde dette fondet er 0,99%. Trykker dere på detaljer så kan dere se utregningen: Det er alltid kostnadene på Nordnet man skal forholde seg til. 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå