RaymondK Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Hvis vi ser på dette konkrete eksempelet fra Nordnet med AuAg Silver Bullet B så står det at total pris er 0,99% Da vil altså 0,99% av beholdningens verdi gå til fondsforvalter hvert år? Men ser man på nøkkelinformasjonsdokumentet så er prisen 1,59% Hva er grunnen for denne differansen?
Milhouse85 Skrevet 5. oktober Skrevet 5. oktober Jeg mistenker at 0,99 er plattforms-prisen Nordnet tar - for å selge deg dette fondet. Ekskludert forvaltningskostnaden som går til selve fondsforvalteren. Har jeg korrekt i dette, blir den totale prisen 2,58% i året. Men jeg stusser over at det står "Total pris" - da det ikke er å regne som en total pris. Så noe misvisende fra Nordnet sin side? Mulig at jeg tar feil. Men magefølelsen min sier det er slik.
HW1 Skrevet 5. oktober Skrevet 5. oktober Mulig det er fordi nordnet får retur provisjon som de tilbakebetaler til deg. Men forskjellen fra 1,59 til 0,99 var stor. 1
Nordnet Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Hei, Kostnaden for å holde dette fondet er 0,99%. Trykker dere på detaljer så kan dere se utregningen: Det er alltid kostnadene på Nordnet man skal forholde seg til. 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå