Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til ny kombi vask/tørk maskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter ny maskin. Egentlig så har jeg lyst å teste roborock sin: Roborock ZEO One Vask/Tørk (Grå) - Kombinert vaskemaskin og tørketrommel | Komplett.no

Den oppfyller de kravene jeg har satt selv:

-Wifi/app

-velger såpe selv?

Grei størrelse på både vask/tørk

Men jeg vet ikke om det er andre ting jeg bør se etter? 

Jeg kommer i fra en LG kombi steam noe greier med 8/5 eller 9/5. Var ikke så fornøyd med den og app var håpløst så sluttet bare å bruke det. 

Ift ZEO one så tror jeg den tikker av det meste, men synes også den er dyr. Dog kommer den nok snart på tilbud igjen til ca 12 000 ser det ut til. Men finner også maskiner som oppfyller mine krav mer eller mindre til ca halve prisen på tilbud. 

Og det MÅ være en kombi da jeg ikke har plass til mer, ellers er jeg ikke så kravstor utover enkel betjening og rent tøy :) Skal brukes av 1.33 person så er ikke store mengder. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv generell god erfaring fra AEG

https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/kombinert-vasktoerk/aeg-7000-serien-l7wsp964e-kombi-vasktoerk/p-1122278/

Selv om denne ikke selges lengre, så tipser jeg om greie maskiner. Vært å merke er at om du bruker denne feil, så vil tørkefunksjonen ikke fungere etter noen år pga. en varmesensor vil bli full av lo. Så her var jeg heldig og fikk dette på reklamasjonen dog med reparatør.

I og med man har funksjon for timer for start av program, hvorfor skal du ha en app for maskinen i grunn? Jeg tenker om du får bedre maskiner uten noe så unødvendig så gå heller for det.

Skrevet

Tja, styr unna Samsung på alt som heter hvitevarer. Og jeg ville også vært skeptisk til merker som ikke er veletablerte(Roborock er jo potensielt i den kategorien).

Ellers er mitt beste tips etter vår flytteprosess for 5-6 år siden: Ikke kjøp det aller billigste. Legg litt penger i det. Vi har blitt fan av Bosch sine hvitevarer, men AEG, Siemens, Miele etc. i samme prisklasse ville jeg sett på. Når det gjelder automatisk dosering av såpe, det fungerer bare med flytende såpe så dersom du bryr deg om det at pulver er bedre så ikke legg vekt på det.

Skrevet
ole_marius skrev (14 minutter siden):

Har selv generell god erfaring fra AEG

https://www.power.no/hvitevarer/klesvask/kombinert-vasktoerk/aeg-7000-serien-l7wsp964e-kombi-vasktoerk/p-1122278/

Selv om denne ikke selges lengre, så tipser jeg om greie maskiner. Vært å merke er at om du bruker denne feil, så vil tørkefunksjonen ikke fungere etter noen år pga. en varmesensor vil bli full av lo. Så her var jeg heldig og fikk dette på reklamasjonen dog med reparatør.

I og med man har funksjon for timer for start av program, hvorfor skal du ha en app for maskinen i grunn? Jeg tenker om du får bedre maskiner uten noe så unødvendig så gå heller for det.

App kommer under brukervennlighet slik at jeg bare kan slenge i klær og ikke trykke på noe som helst også starte fra app og monitorere ting som når det er klart etc fra mobil. Generelt sett kjøper jeg ikke ting som ikke har en app/api lengre da jeg ønsker å automatisere mest mulig slik at det ikke er nødvendigvis leverandøren sin app jeg ønsker men apiet for egne automasjoner/løsninger. 

Men, om det skulle være store ting som skiller seg ut og app ikke er tilgjengelig kan det såklart vurderes. 

Skal sjekke ut dagens AEG maskiner, takk for tipset!

Skrevet
Nimrad skrev (7 minutter siden):

Tja, styr unna Samsung på alt som heter hvitevarer. Og jeg ville også vært skeptisk til merker som ikke er veletablerte(Roborock er jo potensielt i den kategorien).

Ellers er mitt beste tips etter vår flytteprosess for 5-6 år siden: Ikke kjøp det aller billigste. Legg litt penger i det. Vi har blitt fan av Bosch sine hvitevarer, men AEG, Siemens, Miele etc. i samme prisklasse ville jeg sett på. Når det gjelder automatisk dosering av såpe, det fungerer bare med flytende såpe så dersom du bryr deg om det at pulver er bedre så ikke legg vekt på det.

Faktisk sett på noen fra Samsung de siste dagene. Men da dropper jeg de 😛

Enig, roborock er uten mye erfaring. Men det ser absolutt ut som den mest "avanserte" maskinen jeg finner. Dog kun fra utsiden. Resten kan jeg lite om. Så det er nok litt derfor jeg lener den veien. Men kan såklart bli ett bomkjøp!

Ja holder meg unna de billige, å ser på midten/øvre sjiktet sånn i pris. Men kan ofte bli lurt av tilbud og "førpris" føler jeg. 

Såpen er absolutt ikke viktig for meg, brukervennligheten med en stor tank og slippe å tenke på hvor mye en skal ha i hver gang osv overgår dette langt for min del. 

Takk for tips, skal se på AEG og Siemens modellene som er tilgjengelig nå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...