Gjest bac66...0e5 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg har prøvd å ha samtalen med de flere ganger, men det blir tullet bort og ender alltid med " er ikke noe å få gjort noe med" Jeg har to kamerater som er brødre, Nærme 30 år gamle er de. Begge har god utdanning med gode jobber. Småbarnsfamilie på begge to De har hele tiden fortalt ( ikke så seriøst, men de prøver å tulle om det) at de ble disiplinert med belte når de var små. eller frem til de var rundt 13-14 år gamle er det de selv husker. Og at faren er en veldig streng karakter, selv den dag i dag. Små rasistisk og veldig i mot dagens moderne samfunn og dets meninger. Jeg kjenner også fetteren deres smått, og han kan bekrefte at faren er sånn type og alltid vært sånn. Men her er kickeren, de er redd for han, jeg vil si det såpass at de er livredd.. Han er 180 høy, veier 90kg, ser helt vanlig ut. Ja sikkert sterk og alt det der, men helt vanlig kar. Sønnene er begge 120kg + og løfter vekter som mange andre, betydelig større er de også. Så det fysiske finnes det ikke noe å ta av. Han er også nærmere 70 år gammel..Så ja. Og nå som han yngste bor hjemme en periode mens han ordner egen bo situasjon, så lever han under et skikkelig nazi regime. Han får ikke lov til å være på sin egen pc mer enn det jobben krever av han. Han får knapt lov til å drikke, han får ikke være tydelig beruset e.l noe i nærheten av de. Han skal være helt stille fra kl 21. Han MÅ komme hjem til middag kl 16:30 blank ellers kaster de han ut. Moren er så manipulert og dominert av faren at hun har ikke én mening igjen i kroppen sin. Hun ser ut som et tomt skall. Så tenker du kanskje " jaja fyren må få ha egne regler i eget hus" og det er jeg enig i . Men så til det andre du sikkert også tenker " hvorfor gidder han å bo der" Og det er akkurat det jeg spør om også..hvorfor f**n bor du der sier jeg. Men han sier han føler han må, hvis han leier før han får kjøpt noe får han skikkelig kjeft, bare "idioter" leier. Og dette er karer som i alle andre tilfeller..Er helt normale altså, det er bare noe helt ekstremt hvordan de er/blir når faren er involvert.. Det er nesten som han har en slags psykisk kontroll over de. Som de ikke klarer helt å forstå selv. For jeg tenker, og har sagt mange ganger før. Hadde det vært meg, hadde det vært et par forskjellige scenarioer. 1. Jeg hadde rett å slett gitt fyren juling, både for hvordan han behandler moren, og hvordan han har oppdratt "meg" 2. Aldri hatt kontakt igjen og tatt inn politi, i frykt av at moren da lever under forhold som tilsier fysisk/psykisk vold ( Kun antagelser, de sier selv at de ikke tror faren har gjort noe mot moren ) Jeg satt på telefon med han senest i går kveld kl 22. Da stormer faren inn og skriker til han og sier " Nå ser du til helvette å legger fra deg telefonen og legger deg jævla drittunge" Og alt jeg hører i andre enden er " Jeg må gå, snakkes i morgen" Og det gjorde vi nå på jobb, vi snakket sammen og han er helt "normal" ler og er sosial som han alltid har vært. Når jeg prøver å grave i dette "fenomenet" sier han bare ting som " er sånn han er bare, gidder ikke bruke energi på å krangle" " jeg får jo gratis bosted og mat, så gidder ikke krangle" " Han er jo grei ellers " Jeg mener jo de bør oppsøke psykolog, for jeg kan ikke fatte ellers hvordan man forholder seg til slike mennesker. Anonymous poster hash: bac66...0e5
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg tenker at vold og underkuelse i barndommen gjør veldig mye med et menneske, og ihvertfall i relasjonene til den som har stått bak det. Og når denne er en forelder blir det enda mer galt. 1
Gjest 48501...c8f Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gjest bac66...0e5 skrev (14 minutter siden): Det er nesten som han har en slags psykisk kontroll over de. Anonymous poster hash: bac66...0e5 Det er akkurat det han har. Selv om de er større, så frykter de fortsatt bank fra han. Kan ta ett eksempel, da vi på områder der ikke er så forskjellige fra dyr. En gammel nabo av meg tok inn en hund. Hunden var av forrige eier utsatt for mishandling. Det var en av hundene som rundt 1990 en gang ble satt ut i skogen i Oppegård med, halsbånd med nagler inn mot halsen (Helt jævlig). Den bikkja er den snilleste hunden jeg noensinne har vært borti, og jeg er litt redd for hunder, pga. andre voldtsomme hunder i oppveksten. Den gjorde akkurat som ny eier ville, fordi den fryktet å havne tilbake i skogen hvis den gjorde noe galt. Ny eier med famile er verdens snilleste folk, også mot hundene de har hatt. Slikt ligger i, og forblir der selv om de kan slippe unna i voksen alder med å bryte kontakten med faren Anonymous poster hash: 48501...c8f
Selfuniverse Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden 1 hour ago, Guest bac66...0e5 said: hvis han leier før han får kjøpt noe får han skikkelig kjeft, bare "idioter" leier. Å bo hos en barnemishandler som mishandlet i mange år, og fremdeles er en mishandler, er mye verre for sjelen enn å leie en bolig. Så her er det barnemishandleren som ikke skjønner hva som er best for barnet sitt, men det toget har nok gått svært lenge siden. 1 hour ago, Guest bac66...0e5 said: " er sånn han er bare, gidder ikke bruke energi på å krangle" Spør ham om det er greit hvis han får kjæreste, eller kone, at hun også kan mishandle ham, fordi hun bare 'er sånn'? (som fort også kan bli konsekvensen for de som aksepterer å bli mishandlet) 1 hour ago, Guest bac66...0e5 said: " jeg får jo gratis bosted og mat, så gidder ikke krangle" Spør ham, hvis en butikk hadde gitt ham gratis mat, om butikken kunne hatt ansatte som fulgte ham hele dagen og kjeftet på ham, og terroriserte livet hans? 1 hour ago, Guest bac66...0e5 said: " Han er jo grei ellers " Spør ham, om en person stjeler sakerne hans jevnlig, om det er akseptabelt, så lenge personen er grei ellers? Spør ham om en person som kidnapper ham og stenger ham inne på ett rom og terroriserer ham, er greit, hvis personen gir ham mat og er 'grei ellers'. Bor jo gratis der tilogmed... 1 hour ago, Guest bac66...0e5 said: Jeg mener jo de bør oppsøke psykolog Det er ett stort skritt i rett retning. Men problemet er at han sikkert ikke tørr å bestille seg time uansett pågrunn av mishandlingen. 1 hour ago, Guest 48501...c8f said: Slikt ligger i, og forblir der selv om de kan slippe unna i voksen alder med å bryte kontakten med faren De slipper aldri unna. Mishandlerne er alltid der i hodet. Dette kan lede til alt mulig dårlige valg i livet. Rusmisbruk er en av dem. Voldelige og aggressvie tendenser selv, eller selvdestruerende oppførsel, promiskuet, etc, kan være andre utfall. Bryte kontakt er viktig ovenfor personer som man ikke kan snakke rolig med, men man må arbeide mye med seg selv også. Der er profesjonell hjelp tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå