Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvis du er mann: Aldri vis at du er svak eller usikker !

Gjest b87fa...e88

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er redd for å være svak, er det en svakhet i seg selv. Det er å være menneske, og ikke noe som er turn-off i seg selv.

Du kan jo ta de mennene som vurderer "maskuliniteten" til alt de foretar seg for å fake et bilde av at de er så sterke og mandige. Er de sterke menn eller blir de egentlig ganske pinglete og svake fordi de må sjekke i "maskulinitetshåndboken" før de vurderer hva de skal begi seg ut på? Å stille seg spørsmålet "viser jeg svakhet nå?" er så tåpelig du får det. Det er et irrelevant spørsmål.

Styrke handler jo om å forholde seg til livet slik det er, Om å reise seg fra en nedtur, fremfor å ta på maska og late som at den ikke finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (1 time siden):

post-137074-0-01018600-1301692806.jpg.0e5d22af9382c79383f7689cfd42f252.jpg

Disse karene går all inn for jobben. Riktignok en jobb og ikke et forhold, men det hadde gått dårlig om de bare hadde gått halvveis inn for det.

Det du kaller "kalkulert og kald" er noe jeg vil kalle "grunnleggende HMS" i et forhold. Det er naivt å gå "all in" uten noen risikoanalyse og grunnleggende sikkerhet mot noe som over 50% sannsynlig kommer til å skje.

Særlig hvis du er mann så vil jeg bare nevne at kvinner kan være ganske så kalkulerende og kalde både når de velger hvem de vil bli sammen med og hvilke usagte krav de har for å fortsette forholdet. Menns skjebnefilosofi rundt forhold er mildt sagt naivt.

Vis meg gjerne den personen som mener at man ukritisk skal gå inn i et forhold, og forholde seg ukritisk for alltid. Det er ingen som mener det :) Selvfølgelig er en sunn skepsis sunt, og noen forhåndsregler og risikoanalyser burde taes.

Men tvilen og forsiktigheten du beskriver har ingen plass i det daglige i et etablert, sunt og friskt forhold. 👍

Endret av Griever
Skrevet
Griever skrev (12 minutter siden):

Men tvilen og forsiktigheten du beskriver har ingen plass i det daglige i et etablert, sunt og friskt forhold. 👍

Hvor mange prosent av etablerte forhold mener du er sunne og friske? Hvilken målestokk bruker man for å bedømme om akkurat sitt forhold er av det sunne og friske slaget eller ikke?

Gitt statistikken så bør man ikke være blindt naiv selv om man mener man har et sunt og friskt forhold. Jeg har kjenner flere som trodde de hadde det - helt til de forsto at det ikke stemte. En naivitet, som også kan kalles en sterk tillit i et forhold man trodde var sunt, som fikk seg en alvorlig kalddusj. NRK-serien singelåten tar også opp flere personers historikk med brudd som etter sigende kom ut av det blå.

Jeg fronter ikke overdreven skepsis på grensen til det sykelig sjalue. Jeg fronter en sunn balanse mellom de ytterpunktene. På samme måte som man ikke skal være sykelig sjalu og mistenksom i et forhold så skal man heller ikke være latterlig naiv og godtroende. Da smeller det 50% sannsynlig hardt en dag.

Gjest 0d9a3...3e7
Skrevet
Martelè skrev (2 timer siden):

Jøss, nå føler jeg meg kul

Du høres fornøyd ut, det er bra. 

Anonymous poster hash: 0d9a3...3e7

Gjest 0d9a3...3e7
Skrevet
Martelè skrev (13 minutter siden):

En selvfornøyd jævel 😆

👍😊

Anonymous poster hash: 0d9a3...3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...