Martelè Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Vi lever i en tid der snodige folk plutselig blir "kristne", slik som Andrew Tate og Jordan Peterson. Desse er det bibelen ville kalt for falske profeter. Vi vet godt at Tate ikke er en skikkelig kristen, om kristen i det hele tatt. Så la meg spør de av dere som identifiserer dere som kristne: hva mener du gjør deg til en kristen? Og hvorfor tror du Gud kommer til å akseptere deg inn til himmelen? 1 2
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Det er kun to ting som avgjør frelse, å tro og bekjenne. Hvis du ikke tror, er du ikke kristen, og hvis du ikke bekjenner din tro, så blir du ikke frelst Så enkelt er det faktisk. Også vil jo troen og takknemligjeten gi et ønske om et liv med mindre synd. Men det er troen og bekjennelser som et avgjørende. Hvis vi gjør det vanskeligere enn det så blir det stein til byrden for veldig mange mennesker Romerne 10:9 ("For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst") Endret 2 timer siden av Tussi
Martelè Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (3 minutter siden): Så enkelt er det faktisk. Også vil jo troen og takknemligjeten gi et ønske om et liv med mindre synd. Men det er troen og bekjennelser som et avgjørende. Hvis vi gjør det vanskeligere enn det så blir det stein til byrden for veldig mange mennesker Jeg hadde ikke klaget
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Martelè skrev (6 minutter siden): Jeg hadde ikke klaget For mange, meg selv inkludert noen ganger, (ja jeg er en usikker person), er disse versene til stir trøst når man har det vanskelig
Martelè Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Tussi skrev (1 minutt siden): For mange, meg selv inkludert noen ganger, (ja jeg er en usikker person), er disse versene til stir trøst når man har det vanskelig Joda, den første utgaven av King James versjonen, på engelsk, er nydelig. Men prøver du å fortelle meg, at du anser deg selv som kristen bare fordi du liker litteraturen?
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Martelè skrev (12 minutter siden): Joda, den første utgaven av King James versjonen, på engelsk, er nydelig. Men prøver du å fortelle meg, at du anser deg selv som kristen bare fordi du liker litteraturen? Nei, jeg tror helt og holdent at Jesus kom til jorden, døde og stod opp igjen for å frelse menneskene, og at hver enkelt har en uendelig verdi for Ham Hvis jeg ikke hadde trodd dette, og hvis ikke det var sant, hadde jeg vært død idag. Gud reddet livet mitt flere ganger Endret 2 timer siden av Tussi 2
cuberen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 55 minutes ago, Martelè said: Vi lever i en tid der snodige folk plutselig blir "kristne", slik som Andrew Tate og Jordan Peterson. Desse er det bibelen ville kalt for falske profeter. Vi vet godt at Tate ikke er en skikkelig kristen, om kristen i det hele tatt. Så la meg spør de av dere som identifiserer dere som kristne: hva mener du gjør deg til en kristen? Og hvorfor tror du Gud kommer til å akseptere deg inn til himmelen? Disiplene ble først kalt kristne i Antiokia (Apg 11:26) Mao en kristen er en disippel. Hva er en disippel? En lærling, en som følger en læremester (Jesus) for å bli som denne. Dermed vil dette omhandle tro, trofasthet, fornektelse av div lyster, handling/gjerning osv. Men med alle lærlinger så er det en prosess hvor en kan gjøre feil, forstå feil osv. Viktigeste er holdningen, ydmykheten, reise seg på nytt, villigheten til å la seg forvandle og vokse, og holde ut til enden eller stå i det til det er over. Slike mener jeg NT hevder skal arve Guds Rike. I bunn må evangeliet stå, med hva Jesus gjorde for oss og hva han gir de som tror (Den hellige Ånd), at en bygger på det, ikke på sin egenrettferdighet ved lov-gjerninger. Men det er jo mange tolkninger ute å går. Endret 1 time siden av cuberen 1
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Tussi skrev (56 minutter siden): Det er kun to ting som avgjør frelse, å tro og bekjenne. Hvis du ikke tror, er du ikke kristen, og hvis du ikke bekjenner din tro, så blir du ikke frelst Så enkelt er det faktisk. Også vil jo troen og takknemligjeten gi et ønske om et liv med mindre synd. Men det er troen og bekjennelser som et avgjørende. Hvis vi gjør det vanskeligere enn det så blir det stein til byrden for veldig mange mennesker Romerne 10:9 ("For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst") Edit: Beklager. Siterte feil innlegg 🤦♂️🤦♂️ Endret 1 time siden av Griever
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden En falsk profet er en som forkynner et budskap som leder til fortapelse (Gal 1:6–9).
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det står i bibelen du skal se opp for falske profeter
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Martelè skrev (1 time siden): Vi lever i en tid der snodige folk plutselig blir "kristne", slik som Andrew Tate og Jordan Peterson. Desse er det bibelen ville kalt for falske profeter. Vi vet godt at Tate ikke er en skikkelig kristen, om kristen i det hele tatt. Så la meg spør de av dere som identifiserer dere som kristne: hva mener du gjør deg til en kristen? Og hvorfor tror du Gud kommer til å akseptere deg inn til himmelen? Irrelevant for poenget ditt, men jeg som var helt sikker på at Tate erklærte seg muslim for noen få år siden. Har han hoppet til kristentoget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå