oppdager Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden robertaas skrev (10 timer siden): Vit at januar er vintermåneden hvor det i snitt er minst skyer i Tromsø. Juli og august har litt mindre skydekke, men da kan man glemme nordlys. Takk, kanskje januar faktisk er et bedre tidspunkt å reise nordover på vinteren.
oppdager Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Duriello skrev (8 timer siden): Apropo nordlys, bilde tatt nå for noen minutter siden fra verandaen min. Trøndelag. Utrolig fint bilde! Jeg lurer på, blir nordlys fortsatt noe spesielt for deg når du kan se det rett fra verandaen? For noen år siden kunne vi faktisk se nordlys helt i Østerrike også. Da var de ikke grønne lenger, men rosa! Det var et stort spektakel siden det skjer så sjelden. Men det var midt på sommeren, så man måtte sitte oppe til langt på natt – og jeg klarte å sove gjennom det 🤣 Endret 13 timer siden av oppdager
Duriello Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) oppdager skrev (1 time siden): Utrolig fint bilde! Jeg lurer på, blir nordlys fortsatt noe spesielt for deg når du kan se det rett fra verandaen? For noen år siden kunne vi faktisk se nordlys helt i Østerrike også. Da var de ikke grønne lenger, men rosa! Det var et stort spektakel siden det skjer så sjelden. Men det var midt på sommeren, så man måtte sitte oppe til langt på natt – og jeg klarte å sove gjennom det 🤣 Jadda, det er det, spesielt når man ser det så godt som på det bildet. 👍🙂 (Og på årstider der det ikke er helt vanlig, da pga at vi har lyse sommere her, dog ikke så lyse som f.eks finnmark) Tok ett bilde da vi hadde de solstormene tidligere i høst også, da så jeg ikke nordlyset med det blotte øye, men når jeg tok bilde så ble det slik; Endret 12 timer siden av Duriello 1
oppdager Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden (endret) Duriello skrev (1 time siden): Jadda, det er det, spesielt når man ser det så godt som på det bildet. 👍🙂 (Og på årstider der det ikke er helt vanlig, da pga at vi har lyse sommere her, dog ikke så lyse som f.eks finnmark) Tok ett bilde da vi hadde de solstormene tidligere i høst også, da så jeg ikke nordlyset med det blotte øye, men når jeg tok bilde så ble det slik; Jeg har selv fotografert litt som hobby, men dessverre ikke nordlys 🙂 Spennende hva sensoren kan fange opp, selv om øynene ikke kan se det. Kona mi er veldig opptatt av nordlys, og hun vil gjerne se det en dag. Godt å vite at man kan se dem så langt sør som i Trøndelag. Endret 11 timer siden av oppdager 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå