Gå til innhold

Er det håpløst med VOLTE/Wifi på Plussmobil med Oneplus 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi byttet til et familieabonnement for noen måneder siden, fordi det ble mye billigere for oss å dele dataene. Vi bruker svært lite av den varen, som regel er vi et av stedene der vi har nett. Vi måtte da ha nye SIM-kort, men med det sluttet VOLTE og wifi-tale å funke på begge mobilene! Den ene er fruens gamle Huawey P20, som nok blir byttet ut til neste år, mens jeg har en OnePlus 12. Jeg kontaktet Plussmobil i sommer og de sa at de nye simkortene skapte problemer, men at de skulle finne ut av det med OnePlus. Det har ikke skjedd så langt, så jeg fant ut jeg skulle prøve å bytte til eSIM for å se om det hjalp. Det lot seg aktivere uten problemer, men jeg har fremdeles ikke noe wifi- eller 4G-tale. Fordømt irriterende, det er alltid en ventetid på mange sekunder før mobilen kobler seg opp, der det før skjedde øyeblikkelig, og i huset, som ligger i en mobilskygge, hender det ofte at folk ikke får tak i oss. Er det bare å bytte leverandør her, eller er det noe annet jeg kan prøve med? Det er ingen knapp for å aktivere det under Mobilnett, Flere innstillinger, som det skal være når det funker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ulempen ved å velge en operatør med en flett ny plattform separat fra Telenors nett.

Sannsynligheten for at eldre mobiler får volte/vowifi (IMS) med happybytes/plussmobil og andre på Erates plattform er liten.

Løsningen her er å kjøpe ny mobil (som støttes av erate) eller bytte operatør.

Skrevet (endret)

Takk for svar! 😃 Hm... Har ikke Plussmobil Telenor-nett, da? De reklamerer iallfall med "full Telenor-dekning". Og eldre og eldre, 12 er fra i fjor, så jeg syns ikke den er så gammel. Jeg vet ikke om 13 støttes, kanskje den gjør det?

Edit: Jeg ser det om underleverandør nå, ja. Er det noen av billigleverandørene med Telenor-dekning som har en annen plattform, som du vet om? Vi bruker som sagt nesten ikke data.

Endret av Pallantir
Skrevet

De kjøper tilgang til Telenors radionett men produserer alle tjenestene i egen core. Deriblant volte/vowifi/IMS.

Mobiler må få en oppdatering fra produsent som inkluderer profiler for dette nettverket spesifikt før volte fungerer.

Skrevet

Skjønner. Så da må jeg altså på leting etter en leverandør som støtter det for mobilene våre. Og ikke har altfor ville priser. Takk for hjelpen!

Skrevet

En grei opsjon nå kan være Ice.

10 år gammel mobiloperatør med svært gode priser, eget nett og Telenor som supplerende nett ved manglende dekning 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...