Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 hours ago, leticia said:

Jeg har ikke konkrete tall på det, men det er liten tvil om at mor i de aller fleste tilfeller trekker det lengste strået her. Litt av problemet der har nok vært at man tidligere mente det var best for barnet å bo hos den ene forelderen. Nå har man funnet ut at barn har det bedre av å være like mye hos begge hvis samarbeidet er godt. Nye Endringer i Barneloven: Fokus på Foreldreansvar, Fast Bosted og Samvær - atsm

Eg har vel ikkje store tvilen slikt sett, men det er vanskeligere å vite vurderingsgrunnlaget. Hugse eg høyrde advokater i reddit tråder som fortvilte seg over dialogen rundt dette, samtidig som dei så ein stor mengde fedre som berre ikkje ein gong spurte om å ha barna.

I korte trekk er vel poenget litt at mykje rart kan vera orsaker til at barn ikkje blir med far, og det er litt vanskelig å egentlig ha ein god vurdering her uten å i praksis lene på fordommer eine eller andre vegen.

Forøvrig så ser lovforslaget i prinsippet ut som det har gode intensjoner, skjønt eg har sett slike intensjoner blitt bevæpna på skumle måter. Eldste bror min har datter fulltid, og det samlivsbruddet med mora var stygt, så ein tredje part har vore involvert i visitasjonen jenta hadde med mor si. Det var skrekkelig mange klovner blant tredjepartene som hadde meininger om kva som var "best" - for eksempel ei idiot som var på randen til å returnere jenta til mor i staden når det var mi mor som skulle motta jenta tilbake.

Er ganske heftig kor mykje konflikt som foregår i disse greiene ass.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 hours ago, halnes1 said:

Ja ble han det eller var Georg Floyd full av dop og syk.
Alt som ble fjernet og endret var styrt av Demokrater som ville skape en bevegelse til støtte for dem.
Ganske syk and en må start med vold og anarki for å folk på deres side.

Sønnen til Minnesotas justisminister Keith Ellison erklærte sin støtte til den radikale venstreorienterte gruppen ANTIFA

https://nypost.com/2020/06/01/minnesota-ag-keith-ellisons-son-declares-support-for-antifa/

Jeg vet ikke om det er noen vits, du må da ha blitt presentert med bevis på det motsatte, George Floyd kan godt ha vært syk og full av droger, men det gjør det ikke mer fortjent å bli drept av politiet.
-For han ble drept av politiet, staten hadde selvsagt foretrukket å kunne frigjøres fra en mordsak, dersom det var noe belegg for at han døde uten hjelp fra myndighetene ville det selvsagt blitt ført for retten. 
To obduksjoner kom til samme konklusjon; Georg Floyd ble drept av Derek Chauvin.

[...]This report said Mr Floyd died from asphyxia (lack of oxygen) due to a compression on his neck and also on his back. It also found the death was a homicide.
The cause of death in my opinion is asphyxia, due to compression to the neck - which can interfere with oxygen going to the brain - and compression to the back, which interferes with breathing.

En uavhengig andre-undersøkelse kom til akkurat samme konklusjon:

[...]The cause of death, according to the private autopsy, was mechanical asphyxia and the manner of death was homicide.

Og en tredje:

[...]Shortly after the family’s autopsy findings were announced, the Hennepin County medical examiner released its own findings, also concluding that the manner of death was homicide.
The county attributed the cause of death to “cardiopulmonary arrest complicating law enforcement subdual, restraint, and neck compression.

Men igjen, det er helt sikkert overflødig å vise til dette, du må ha sett det før, og avvist det til fordel for hvilke søppelkilder du, av grunner bare du vet, ønsker sterkere at skal være sanne.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Det er viktig å hugse at Derek Chauvin gjorde ein manøver som var eksplisitt bannlyst nøyaktig fordi det var farlig å ha kneet på nakken - nøyaktig fordi det kveler folk.

Hadde me hatt denne samtalen om han hadde begge hender rundt nakken og klemte i 9 minutter? I kontekst var det meir eller mindre det samme.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Skrevet
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er noen vits, du må da ha blitt presentert med bevis på det motsatte, George Floyd kan godt ha vært syk og full av droger, men det gjør det ikke mer fortjent å bli drept av politiet.
-For han ble drept av politiet, staten hadde selvsagt foretrukket å kunne frigjøres fra en mordsak, dersom det var noe belegg for at han døde uten hjelp fra myndighetene ville det selvsagt blitt ført for retten. 
To obduksjoner kom til samme konklusjon; Georg Floyd ble drept av Derek Chauvin.

[...]This report said Mr Floyd died from asphyxia (lack of oxygen) due to a compression on his neck and also on his back. It also found the death was a homicide.
The cause of death in my opinion is asphyxia, due to compression to the neck - which can interfere with oxygen going to the brain - and compression to the back, which interferes with breathing.

En uavhengig andre-undersøkelse kom til akkurat samme konklusjon:

[...]The cause of death, according to the private autopsy, was mechanical asphyxia and the manner of death was homicide.

Og en tredje:

[...]Shortly after the family’s autopsy findings were announced, the Hennepin County medical examiner released its own findings, also concluding that the manner of death was homicide.
The county attributed the cause of death to “cardiopulmonary arrest complicating law enforcement subdual, restraint, and neck compression.

Men igjen, det er helt sikkert overflødig å vise til dette, du må ha sett det før, og avvist det til fordel for hvilke søppelkilder du, av grunner bare du vet, ønsker sterkere at skal være sanne.

Ikke i følge den første obduksjonen som de ikke likte. Den er offentlig tilgjengelig.
Fentanyl og metampetamin nok til å ta livet hans var i kroppen til Floyd.
Ha hadde et forstørret hjerte og en pulsåre var 75% fortettet.
Pusterøret er fremme og det samme er blod årene.
Også nektet alle i ledelsen at de trente på denne teknikken om å ha kneet på rygg/skulder/nakke.
Men nå innrømmer de det etter press fra journalister og advokater.

Skrevet
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Det er viktig å hugse at Derek Chauvin gjorde ein manøver som var eksplisitt bannlyst nøyaktig fordi det var farlig å ha kneet på nakken - nøyaktig fordi det kveler folk.

Hadde me hatt denne samtalen om han hadde begge hender rundt nakken og klemte i 9 minutter? I kontekst var det meir eller mindre det samme.

Se posten min der i videoen innrømmer politi ledelsen at de trente på denne øvelsen. 12 politibetjenter har underskrevet på at de vart trent i denne praksisen.
Så de løy i retten.

Skrevet
Just now, halnes1 said:

Ikke i følge den første obduksjonen som de ikke likte. Den er offentlig tilgjengelig.
Fentanyl og metampetamin nok til å ta livet hans var i kroppen til Floyd.
Ha hadde et forstørret hjerte og en pulsåre var 75% fortettet.
Pusterøret er fremme og det samme er blod årene.
Også nektet alle i ledelsen at de trente på denne teknikken om å ha kneet på rygg/skulder/nakke.
Men nå innrømmer de det etter press fra journalister og advokater.

Jeg vet ikke om vi refererer til samme obduksjon, men jeg kjenner igjen funnene du viser til fra den første obduksjonen som ble tatt, de fant at George Floyd var ved dårlig helse, og full av droger, de fant likevel at dødsårsaken var Derek Chauvin.
Hvis politiet dreper noen med astma, eller andre helseplager, som gjør dem lettere å ta livet av, er det akkurat like klandreverdig, politiet skal ikke ta arrestasjoner som driver folk til grensen mellom liv og død, det skal ikke være en forutsetning å være i sin beste form for å overleve hvordan politiet behandler deg.

At politiet nekter for å ha undervist i denne teknikken, forteller deg vel at de gjerne skulle nekte for å ha drept en borger også, dersom det var noe hold i at George Floyd døde på egenhånd ville de presset på dette i rettssaken, det klarte de altså ikke, du har ingen sak, men jeg klandrer ikke deg, jeg klandrer det søppelet du velger å innta.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om vi refererer til samme obduksjon, men jeg kjenner igjen funnene du viser til fra den første obduksjonen som ble tatt, de fant at George Floyd var ved dårlig helse, og full av droger, de fant likevel at dødsårsaken var Derek Chauvin.
Hvis politiet dreper noen med astma, eller andre helseplager, som gjør dem lettere å ta livet av, er det akkurat like klandreverdig, politiet skal ikke ta arrestasjoner som driver folk til grensen mellom liv og død, det skal ikke være en forutsetning å være i sin beste form for å overleve hvordan politiet behandler deg.

At politiet nekter for å ha undervist i denne teknikken, forteller deg vel at de gjerne skulle nekte for å ha drept en borger også, dersom det var noe hold i at George Floyd døde på egenhånd ville de presset på dette i rettssaken, det klarte de altså ikke, du har ingen sak, men jeg klandrer ikke deg, jeg klandrer det søppelet du velger å innta.

Ja Demokratene brukte denne saken for å spre splittelse i Amerika, det klarte de ikke godt nok.
Nå lær de av CK sin død og taper enda mer.

Ser ut som de har dårlige "puppet mastere" bak seg

Men sannheten kommer ut er bare ikke alle som vil ha den og holder seg til CCP propaganda.

Skrevet
Just now, halnes1 said:

Ja Demokratene brukte denne saken for å spre splittelse i Amerika, det klarte de ikke godt nok.
Nå lær de av CK sin død og taper enda mer.

Ser ut som de har dårlige "puppet mastere" bak seg

Men sannheten kommer ut er bare ikke alle som vil ha den og holder seg til CCP propaganda.

Ser ut som du er veldig glad i å svelge veldig ladede, misvisende, og forenklede fremstillinger om verden, det kan jeg ikke gjøre noe med.

• Liker 2
Skrevet
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

de fant likevel at dødsårsaken var Derek Chauvin.

Ikke i den første rapporten og den var laget av 1 person som vanlig.

Skrevet
Atib Azzad skrev (Akkurat nå):

Ser ut som du er veldig glad i å svelge veldig ladede, misvisende, og forenklede fremstillinger om verden, det kan jeg ikke gjøre noe med.

Det verste er de som ikke vil ha hele sannheten.
Kan være han vart dømt uansett men da uten løgnene til politi ledelsen.

Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (26 minutter siden):

Så demokratene finner en ny til å obdusere som passer inn med deres agenda.
Går så ut med hvite dreper svarte.
Og får så Minneapolis til å bli en krigs sone der 380 av 830 politifolk slutter for det mener det er ikke vært å ofre livet for løgnerne på toppen i byen og staten.

Når så en svart dreper en svart politimann så er det ingen svart mann drepte svart politi.

Demokratene prøver å lage anarki i USA og nå skjønner bedre hvorfor Tulsi Gabbard og mange andre amerikanere er sykt lei av hva demokratene gjør.

Page 2

III. No life-threatening injuries identified

A.   No facial, oral mucosal, or conjunctival petechiae

B.   No injuries of anterior muscles of neck or laryngeal structures

C.   No scalp soft tissue, skull, or brain injuries

D.   No chest wall soft tissue injuries, rib fractures (other than a single rib fracture from CPR), vertebral column injuries, or visceral injuries

E.   Incision and subcutaneous dissection of posterior and lateral neck, shoulders, back, flanks, and buttocks negative for occult trauma

https://www.famous-trials.com/george-floyd/2644-autopsy-report-for-george-floyd

Endret av halnes1
Skrevet

En konklusjon til.

Innledning:  Døde George Floyd av at politibetjent Chauvins kne utløste reflekskardioinhibisjon og øyeblikkelig nevrogen hjertestans (INCA)?  Mål:  Denne studien ble utført for å vurdere funnene som er nødvendige for å konkludere med hva som utgjør et INCA-dødsfall og anvende dem på George Floyd-tilfellet.  Metoder : Vi utførte et intensivt iterativt litteratursøk for slike dødsfall.  Resultater : Sinus carotis reagerer på trykk på nakken og forårsaker en nevrogen refleks mediert gjennom vagusnerven som forårsaker kardioinhibisjon. Denne refleksen kan føre til synkope, som hovedsakelig forekommer hos unge kvinner og eldre menn. Syv dødsfall skjedde på grunn av carotis sinusmassasje, som forårsaket ventrikkelflimmer. Tjuesju påståtte INCA-dødsfall ble rapportert basert på en historie med nesten øyeblikkelig kollaps, fravær av tegn på vital reaksjon ved dødsfall, eller blødning i "reflekssoner". INCA-dødsfall må skilles fra de som skyldes emosjonelt stress som resulterer i sympatisk handling, snarere enn parasympatisk handling. Vi fant at de rapporterte INCA-dødsfallene forekommer hos unge og gamle voksne med og uten underliggende hjertepatologi.  Konklusjon : Det er usannsynlig at George Floyds død skyldtes en sjelden dødelig nakkerefleksmekanisme; andre dødsårsaker og -mekanismer kan forklare dødsfallet hans. Han døde ikke momentant av trykk på nakken, men av langvarig trykk på nakken. Den første hjerterytmen var pulsløs elektrisk rytme, ikke en ventrikulær arytmi. Verken fravær av vital reaksjon eller blødning i en reflekssone ble funnet ved obduksjonen. Vi konkluderer med at George Floyd ikke døde av INCA på grunn av trykk på nakken.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/40171072/

Skrevet (endret)

Jeg tenker vi setter en strek her, lenge siden diskusjonen hadde noe med Kirk sin død å gjøre. Temaene, som jeg har mistet helt oversikt over, kan diskuteres i eksisterende tråder eller kan fortsettes i nye tråder.
Når det skulle foreligge ny informasjon om attentatet så kan gjenåpning vurderes.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...