Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tappe av motorolje og sende til analyse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har erfaring med å sende motorolje til analyse som privatperson, ikke i regi av et firma? Er det mulig, og hva koster det?

Tidligere var Blackstone i USA et alternativ, men takket være den oransje dømte forbryteren 🤮 i det hvite hus er det i praksis ikke lenger mulig å sende pakker til USA med posten, ref posten.no

Og for å svare ut det obligatoriske spørsmålet med en gang: Nei, jeg har ikke mistanke om problemer med min motor, men det hadde vært gøy å teste det ut allikevel og få en referansemåling 😀

Jeg kan absolutt sende henvendelser hit og dit og spørre (Nolab, Invicta, Uno-X m.m.), men hvis noen her har erfaring så slipper jeg kanskje den omveien. 

Endret av Hollabaloo
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hollabaloo skrev (8 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med å sende motorolje til analyse som privatperson, ikke i regi av et firma? Er det mulig, og hva koster det?

Tidligere var Blackstone i USA et alternativ, men takket være den oransje dømte forbryteren 🤮 i det hvite hus er det i praksis ikke lenger mulig å sende pakker til USA med posten, ref posten.no

Og for å svare ut det obligatoriske spørsmålet med en gang: Nei, jeg har ikke mistanke om problemer med min motor, men det hadde vært gøy å teste det ut allikevel og få en referansemåling 😀

Det er flere i Norge som driver med dette, og disse her skriver at de gjør analyser på personbiler. Det er lov å spørre i alle fall.

https://www.invicta.no/analysetjenester/

En til - https://www.nolab.no/komponenter-typer/motor

Endret av Jalla21
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...