Gå til innhold

Aap og sosialstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med en person idag som mottar Aap for de under 25 år,.mellom 12 og 14 000 i mnd. Alt hun får i tillegg, dvs vipps fra foreldre til mat etc trekkes fra neste utbetaling. 

Jeg trodde aap var en garantert ytelse, ikke at man ble trukket krone for krone av andre ting. Men det er kanskje ikke sånn?

Hun har husleie inklusiv alt på 8 eller 9 000 i mnd, som faktisk ikke er så urimelig idag synes jeg.

Nav sier hun ikke har rett til mer, men satsen for livsopphold i kommunen er 8100kr. Så vil ikke det si at hun må ha rett på supplerende sosialhjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (3 timer siden):

Jeg snakket med en person idag som mottar Aap for de under 25 år,.mellom 12 og 14 000 i mnd. Alt hun får i tillegg, dvs vipps fra foreldre til mat etc trekkes fra neste utbetaling. 

Jeg trodde aap var en garantert ytelse, ikke at man ble trukket krone for krone av andre ting. Men det er kanskje ikke sånn?

Hun har husleie inklusiv alt på 8 eller 9 000 i mnd, som faktisk ikke er så urimelig idag synes jeg.

Nav sier hun ikke har rett til mer, men satsen for livsopphold i kommunen er 8100kr. Så vil ikke det si at hun må ha rett på supplerende sosialhjelp?

Slik du beskriver det så høres det ut som at det er noe sosialhjelp eller bostøtte allerede inni bildet. AAP skal ikke funke på den måten du beskriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...