Gå til innhold

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater har solgt millionen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, BamseMums80 said:

Dette spillet er selve definisjon på "clunky controls"

Jeg er enig i at MGS3 originalt på PS2 føltes ganske "clunky". Jeg likte spillet fra starten, men det var alltid blandet med en god del frustrasjon. MGS1 og 2 kom seg unna mye av dette takket være radaren, men i 3’ern merket man virkelig hvor tungvint styringen kunne være.

Da Subsistence kom og introduserte fritt kamera, ble en av spillets største svakheter fikset (selv om jeg ikke kjøpte den utgaven den gang). For min del gjorde det opplevelsen mye bedre, men det var først med HD Collection at jeg virkelig fikk erfare hvor stor forskjell det gjorde. Bedre oppløsning kombinert med nytt kamera fjernet mye av irritasjonen.

Remake’n er likevel et helt nytt nivå. Grafikken er selvsagt løftet, men det er kontrollene og QoL-forbedringene som virkelig gjør forskjellen. Endelig føles Snake så responsiv som man alltid ønsket. Å kunne snike presist uten å bytte mellom analog og D-pad, sikte våpen (både i første- og tredjeperson) mens man beveger seg, samt ha raske menyvalg og loading, gjør at man kan fokusere på spillet i stedet for å slite med systemet.

For meg føles MGS3 nå som det mesterverket jeg alltid håpet det skulle være, bare uten at styringen står i veien. Kan ikke si annet at jeg annbefaler MGS Delta på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...