Trulss Skrevet mandag kl 11:58 Skrevet mandag kl 11:58 Når man tidligere roamet i ICE sitt nett hos Telia og nå Telenor, fikk man full hastighet. Det ser ut som om denne hastigheten nå er strupet til 25 mbit opp og ned selv om man ikke har ICE+ dekning med data frihet aktivert. De har altså strupet hastigheten på "smutthullet".
Kynxx Skrevet mandag kl 15:49 Skrevet mandag kl 15:49 Men om de har gjort det, bruker man da av den 1000 GB kvoten i roaming nettet, eller bruker man av den "lille" kvoten? Da jeg hadde data frihet, sørget jeg for å tvinge modemet mitt på ice+ for å sikre at jeg kun brukte av 1000GB kvoten, for ellers sa det schwoop og brått var kvoten tom. I min verden er det bare positivt om man får 25 mbit overalt man er, uavhengig av nett. Bare man får bruke av 1000GB kvoten.
kremt Skrevet mandag kl 16:33 Skrevet mandag kl 16:33 Ligger stabilt på 24 ned her, 8 opp. Tidligere har jeg bare fått 4 opp, har de justert denne eller kommer det an på dekningen?
Kynxx Skrevet mandag kl 17:05 Skrevet mandag kl 17:05 Det avhenger veldig av hvor du befinner deg. Jeg har opplevd 25/25 med data frihet hos ice. Telefonmodell, geografisk oppholdssted, innendørs/utendørs. Hvor mange brukere som deler kapasitet på basestasjonen man er tilkoblet.. Mange aspekter som skal klaffe for at man får topp hastighet. Med eller uten data frihet.
Trulss Skrevet mandag kl 18:00 Forfatter Skrevet mandag kl 18:00 Kynxx skrev (2 timer siden): Men om de har gjort det, bruker man da av den 1000 GB kvoten i roaming nettet, eller bruker man av den "lille" kvoten? Da jeg hadde data frihet, sørget jeg for å tvinge modemet mitt på ice+ for å sikre at jeg kun brukte av 1000GB kvoten, for ellers sa det schwoop og brått var kvoten tom. I min verden er det bare positivt om man får 25 mbit overalt man er, uavhengig av nett. Bare man får bruke av 1000GB kvoten. Da går det vel av lillekvoten siden det ikke er ICE sitt eget nett. kremt skrev (1 time siden): Ligger stabilt på 24 ned her, 8 opp. Tidligere har jeg bare fått 4 opp, har de justert denne eller kommer det an på dekningen? Omtrent det samme som jeg målte her før i dag. Opphastigheten er ikke noe å skryte av, men kan uansett ikke annet enn å skryte av ICE for deres løsning. Ingen andre operatører er i nærheten av å tilby det samme som dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå