tommyb Skrevet fredag kl 16:54 Skrevet fredag kl 16:54 (endret) 19 hours ago, Smule8o said: Jeg har ingen protestbriller. Jeg ser bare ingen problemer med at sykehus kjøper tjenester fra private tilbydere der de ser det formålstjenlig. [2] Mens du argumenterer med at alle private tilbydere kun er onde svindlere. [1] [1] Du lyver. [2] Og at du ikke ser noen problemer, betyr at du ikke har lest artikkelen du kommenterer på. Den artikkelen, såvel som denne artikkelen om samme sak, viser noen problemer med at sykehus kjøper tjenester fra private tilbydere. Det er det tråden i sin helhet handler om. Endret fredag kl 16:55 av tommyb 2
herzeleid Skrevet fredag kl 18:34 Skrevet fredag kl 18:34 Tussi skrev (På 28.8.2025 den 15.36): Hvor mye penger skal private selskaper få lov å tappe offentlige helsetjenester for? Jeg tenker spørsmålet er feil. Om det private klarer å levere bedre og mer kostnadseffektivt er det rart å henge seg opp i at noen i tillegg tjener penger. At noen tjener penger på å gjøre en god jobb burde vi glede oss over. Problemet oppstår når det, som i denne saken, er snakk om svindel eller en på andre måter skaper et ugunstig system. Men da er problemet nettopp svindelen eller det ugunstige systemet, ikke at noen tjener penger. 1
tommyb Skrevet fredag kl 19:26 Skrevet fredag kl 19:26 (endret) Jeg ser ikke i Tussis spørsmål at hun sier problemet er at noen tjener penger. Jeg ser i Tussis spørsmål at hun etterspør rammer. Som muligens handler om, som du sier, det ugunstige systemet. Endret fredag kl 19:28 av tommyb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå