ili Skrevet 12. august Skrevet 12. august Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi deler favoritt keto oppskrifter. Det kan være litt lett å bare spise forskjellig fett kjøtt (hvem liker ikke kyllingvinger med dipp/dressing eller bacon og egg?), men tenkte litt annet enn det. Mine favoritter akkurat nå er: Frese hakket bacon (140g), 1/2 champignon (125g) og sjalottløk (50g) i en stekepanne og tilsette 1/2 kremfløte (1.5dl) og la det surre en liten stund. Krydre til smak. 946 kalorier. 88g fett, 6g karb og 29g proteiner. Mikse hakket 2x avokadoer (100g), 2x hardkokte egg (100g), 1/2 cottage cheese (200g), raspet greddhost (50g) og hvitløksdressing (20g). Krydre til smak. 841 kalorier. 69g fett, 4g karb og 50g proteiner Helst bare oppskrifter, gjerne med info om kalorier og fett/karbohydrat/protein innhold og linker til produkt om dere orker. Ikke poster om hvorfor keto er så forferdelig og hvorfor din diett er så mye bedre takk
vidor Skrevet 28. august Skrevet 28. august Svin og bacon inneholder naturlig urinsyre som ikke er så bra å få i seg, sånn sett er det en fordel å få i seg kyllinglår etc. urinsyre bygger du også opp om du spiser sukker, og det er vel nettopp sukker man prøver å unngå med keto. Husk å unngå frøoljer som ofte tilsettes ting som dressinger etc. Disse tingene inneholder mye Omega-3 som driver betennelse i kroppen og driver en ubalanse med Omega-3 som kan bli så stor som 20:1 i forhold til Omega-3. Denne balansen er bra når den er 1:1. Jeg tenker keto godt kan kombineres med grønne salater. Dette drar ikke karbo opp noe særlig og er et greit tilskudd av antioksidanter og elektrolytter/mineraler. Bruk også gjerne Himalayasalt for nødvendige sporstoffer som ikke finnes i ren natriumklorid. Min lokale Kiwi har Yozo sin billig. Ikke kjøp de rådyre som selges av helsespekulanter. Det er akkurat det samme. Keto tror jeg mest er bra fordi en spiser ren og hel mat og unngår ultraprosessert mat, men pass på å unngå mat du reagerer allergisk på. Test spesielt for melk, hvete og egg som er de vanligste synderne. Dette skaper unødvendig stress i kroppen.
bzzlink Skrevet torsdag kl 04:47 Skrevet torsdag kl 04:47 Glad i denne. Uten ris og steke i smør som alltid. https://oda.com/no/recipes/3002-oda-kyllingpanne-med-bacon-og-gronnkal/
vidor Skrevet torsdag kl 23:40 Skrevet torsdag kl 23:40 Kan finne på å bare lage noe helt enkelt i form av en pakke kjøttdeig og litt chilipepper eller jalapenos fra glass Ellers kan en greit lage en enkel entrecôte eller mørbrad. Pleier å ha på Jacobs kryddersmør i tillegg til pepper. Hiver gjerne litt brokkolini-stenger i stekepannen når biffen stekes så får man litt grønt på kjøpet. Kryddersmøret has rett på kjøttet ved servering. Lammekjøtt er bra men kan være litt pes å få tak i. Svin spiser jeg lite av og helst unngår. Til drikke går det mest i vann eller Farris. Ting med kunstig sukker unngås fordi det roter til tarmfloraen. Stevia er det eneste jeg får i meg fra Munkholm Radker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå