Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enslige menn, kvinnelig initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det, og kan derfor ikke helt ta igjen hva som sto.

Men det sto i alle fall om at det er lett å ta feil av sjenerte menn som ikke tar kontakt med kvinner fordi de bare ikke tør å gjøre det, og av underdanige menn som bevisst ønsker at kvinner skal ta initiativ og ikke ville ha likt en kvinne de selv måtte ha sjekket opp.

Noe sånt, sto det.

Her inne er det tydeligvis en del menn som ikke lever i forhold med en kvinne og for meg fremstår det som man lever stort sett nokså greit med det. Altså at man ikke gjør så mye med saken, man bare lever videre, og skjer det noe så skjer det noe. Jeg, for min del, ser ikke helt at disse er menn som kvinner ikke ville ha hatt dersom noen hadde ført de sammen og sagt;

«Herr Honning og Frøken Melk, hils på hverandre!»

Snarere tvert i mot, jeg tror mange kvinner ville tatt stor glede av disse mennene.

Og dermed blir spørsmålene mine til dere som kjenner dere igjen i denne beskrivelsen;

Venter du på en kvinne som tar initiativet?

Ville det endret din verden om kvinner var mer pågående?

Handler det om mer enn rent logistiske utfordringer med å møte hverandre, som for eksempel at du ikke klarer å føle like mye for en kvinne du selv må sjekke opp?

🥛🍯

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man er ikke nødvendigvis underdanig selv om man ønsker at kvinnen skal ta initiativ. Det blir litt for enkel logikk.
Ellers flott innlegg :)

EDIT:
La til nødvendigvis da jeg ofte glemmer ord som viser hva jeg egentlig mener.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Skrevet

Dere menn som har blitt sjekket opp av en kvinne, må gjerne også svare altså, selv om dere ikke er singel lengre.

Og også selv om ‘oppsjekkingen’ var av det mer subtile slaget, hvor det tilsynelatende var deg som sjekket henne, mens det egentlig var hun som la til rette for det. 

• Liker 3
Skrevet
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Man er ikke underdanig selv om man ønsker at kvinnen skal ta initiativ. Det blir litt for enkel logikk.
Ellers flott innlegg :)

Derfor tok jeg det bort.

Men der jeg leste om det, så sto det. Og det er også underdanige menn som interesserer meg.

Men om du har et bedre ord, hvor du klarer å differensiere fra ‘de som bare er så sjenerte at kvinner må ta kontakt av den grunn’, så kom gjerne med det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mente det ikke som kritikk altså. 

En del menn ønsker å føle seg attraktive elller interessante og vekke nysjerrighet hos kvinnen (ikke bare fysisk). Derfor setter de pris på kvinner som tar initiativ både med første kontakt og i det seksuelle på hjemmefronten. Menn setter ofte pris på kvinner som tar initiativ. Det skjer også i mange sammenhenger, man får flørtende blikk fra kvinnen som kan være vanskelig å misforstå. Eller man merker at det foregår en forsiktig probing mot hverandre via ord.

Noen av disse mennene er også sjenerte eller har hatt vanskelige opplevelser med kvinner som gjør at de holder mer igjen. Noen av de ønsker bare at kvinnen skal ta det første skrittet.

I dag er det også dessverre et annet aspekt som gjør at en del menn holder igjen. Enkelte er oppriktig redd for at man skal havne i en situasjon hvor man beskyldes for uriktig oppførsel og på det verste kan miste jobb og livsopphold. Dette er noe som startet med #metoo.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Skrevet (endret)

De fleste menn jeg kjenner tar aldri kontakt med kvinner, selv om de veldig gjerne ønsker kontakt.

Ei kvinne var etter en bekjent av meg en hel kveld og det ble utvekslet kontaktinformasjon. Det rant likevel ut i sanden selv om jeg maste om at "Nå må du følge opp. Denne sjansen har du ventet på så lenge jeg har kjent deg." Livredd for å bli avvist eller at det skal bli kleint når han ikke vet noe om kvinner eller hvordan det gjøres.

Kvinner var mer pågående før. For en del år siden kom det bort ei vakker kvinne og klinte til i 5 minutter, før hun fant ut at jeg var feil fyr. Ikke den hun trodde. "Drømmer jeg, eller er det skjult kamera." Det gav assiasjoner til skjult kamera-scena i filmen "Den siste Fleksnes." Hvorvidt det var feil fyr eller om hun tok seg til rette, vites ikke. Dette foran mine venner og bekjente som var mer enn imponert. Kvinner er fremdeles pågående altså, men ikke som før. Hvis kvinner ikke fikk napp inne på klubben, visste de råd i å spørre alle i matkøa/taxikøa om å bli med hjem for ligg. Dette har jeg sett lite av i nyere tid på mine mange turer på byen.

Hvis jeg hadde venninner på besøk, les: nye bekjentskaper fra internett osv, fikk de alltid eget rom, men det hendte aldri at de ikke banket på døra på mitt soverom og sa at de ikke ville sove alene. Terskelen for at ei kvinne besøker en mann hun prater med på Internett er i dag mye høyere enn da.

I samme tidsperiode ville kvinnene by mannen opp til dans hvis de ble utålmodige.

Jeg husker også en episode hvor ei kvinne slo meg med veska inne på en nattklubb, fordi hun mente at jeg var for kostbar og ikke ville by på godsakene. Denne kvinna endte senere opp i matkøa for å fiske etter ligg. Usikker på om hun lykkes, men det virket ikke som hun hadde hellet med seg den kvelden. Jeg vil tro at det hadde noe med at hun var for pågående og ikke tok et nei for et nei.

Byen er fremdeles byen, men både kvinner og menn virker mer reservert for å ta kontakt med det andre kjønn.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
28 minutes ago, Daisy 🌸 said:

Og det er også underdanige menn som interesserer meg.

Hva legger du i "underdanige menn" utover at de ønsker at kvinnen skal ta initativ?

Skrevet

Tusen takk for svar, dere to! :)

Jeg laget en tråd på…eh et annet forum, hvor jeg skrev om at før i tiden, nærmere bestemt på nittitallet, var kvinner tøffere og likte bedre menn som var søte og gode. Idolene våre var tøffe damer som Jackie Brown, Thelma og Louise, damene i Stekte, grønne tomater. Etter årtusenskiftet er det Gillian Flynns Cool girl monologue fra boken Gone Girl og filmen med samme navn, som best betegner kvinners forhold til menn, pickmeishas, kvinner som forsøker å finne mest mulig tøffe og slemme menn, som vil ha minst mulig ansvar og initiativ selv.

Tråden bare forsvant.

Det er ikke første gang den type ting skjer på det forumet.

Men for meg var dette dråpen og derfor kastet jeg meg selv ut, så her er jeg - igjen :) 

Det er nokså ironisk at flere tiår med feminisme har hatt dette utfallet, kvinner har aldri vært mindre selvsikre eller tøffe enn de er nå - i alle fall ikke i min levetid. De sliter seg ut med å skulle klare alt, så blir de desto mer innstilt på å være underdanige seksuelt og romantisk, så finner de seg menn som er overdrevet tøffe og skumle, og så blir de kvelt, lemlestet of drept i forsøket.

Jeg kjenner jeg gjerne skulle tilbake til 90-tallet, både for menns og kvinners del.

Måtte le av hun som klinte ivei med feil mann, men det er akkurat sånt jeg sikter til - og det er kult at du forstår nøyaktig hvilken tidsperiode vi snakker om :thumbup:

• Innsiktsfullt 4
Skrevet (endret)

Ja, det er den perioden, det var sent på 90-tallet eller begynnelsen av 2000. De gode tidene var nok 1986-1999. Det var sikkert bra på 70-tallet også. Etter 2004 har det vært andre tider. Nattklubb i tre etasjer ble gjort om til parkeringshus.

Det var også en episode hvor det kom en fyr bort il meg og sa. "Ser du hun dama der. Hun er så keen på deg at hun ikke vet hvor hun skulle gjøre av seg." Han hadde tydeligvis rett, for et par uker senere hadde hun tatt mot til seg og bød meg opp på dans.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Skrevet
Theo343 skrev (7 minutter siden):

Hva legger du i "underdanige menn" utover at de ønsker at kvinnen skal ta initativ?

Nå spør du godt…

Jeg snakker ikke om lakk og lær og pisk og stiletthæler, i alle fall. Sikter mer til en bevisst holdning om at man liker at kvinnen er den som styrer gamet, om man kan si det sånn. Kanskje er det bare 90-tallsnostalgien som melder seg?

BadCat, jeg var nok litt for ung i 1986, men tar ditt ord på det 👶🏼

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg var heller ikke så gammel i 1986, men jeg har mange venner som er 5–10 år eldre. På 80-tallet gikk jeg mest på skoledisko og ikke på utested for voksne og alkohol. 90-tallet derimot, huhei for ei tid. Så hadde jeg et comeback mellom 2008 og Covid-nedstengninga. Jeg har fått festet fra meg og mer til for å si det slik.

slik det er nå er jeg etter Covid-nedstengninga nesten bare på årlige festivaler og events. Byen på ei vanlig helg har blitt kjedelig og folk flest sitter bare ved bord og drikker øl. Enkelte utesteder har fjernet dansegulvet helt. Mer plass til bord og øldrikkende mennesker = mer penger i kassa. Dans og moro må dessverre utgå. Uten dans ser jeg ikke mening med å gå ut på byen.

Det er antakelig slik i dag at menn som ikke tar initiativ i stor grad helt vil falle utenfor gamet og bli stående på sidelinja.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
34 minutes ago, Daisy 🌸 said:

Tusen takk for svar, dere to! :)

Jeg laget en tråd på…eh et annet forum, hvor jeg skrev om at før i tiden, nærmere bestemt på nittitallet, var kvinner tøffere og likte bedre menn som var søte og gode. Idolene våre var tøffe damer som Jackie Brown, Thelma og Louise, damene i Stekte, grønne tomater. Etter årtusenskiftet er det Gillian Flynns Cool girl monologue fra boken Gone Girl og filmen med samme navn, som best betegner kvinners forhold til menn, pickmeishas, kvinner som forsøker å finne mest mulig tøffe og slemme menn, som vil ha minst mulig ansvar og initiativ selv.

Tråden bare forsvant.

Det er ikke første gang den type ting skjer på det forumet.

Men for meg var dette dråpen og derfor kastet jeg meg selv ut, så her er jeg - igjen :) 

Det er nokså ironisk at flere tiår med feminisme har hatt dette utfallet, kvinner har aldri vært mindre selvsikre eller tøffe enn de er nå - i alle fall ikke i min levetid. De sliter seg ut med å skulle klare alt, så blir de desto mer innstilt på å være underdanige seksuelt og romantisk, så finner de seg menn som er overdrevet tøffe og skumle, og så blir de kvelt, lemlestet of drept i forsøket.

Jeg kjenner jeg gjerne skulle tilbake til 90-tallet, både for menns og kvinners del.

Måtte le av hun som klinte ivei med feil mann, men det er akkurat sånt jeg sikter til - og det er kult at du forstår nøyaktig hvilken tidsperiode vi snakker om :thumbup:

Det er trist når forum drives av personlige agendaer hvor regelsetterne ikke følger eget regelverk.

Ellers en ganske så god observasjon av samfunnsutviklingen vil jeg si. Jeg har litt det samme bildet at man i oppveksten i stor grad formes av hva man ser på TV. Det skapes forventninger til hvordan voksenlivet skal være, hvilken levestandard man skal ha, hvordan kvinner og menn skal være. Jeg har også i noen tilfeller (litt sært) opplevd at menn og kvinner tar etter ting på TV som helt klart er ment for å underholde og ikke skape konflikt og drama utenfor TV. Så jeg støtter din observasjon fult ut her.

I tillegg dette med hva flere tiår med feminisme har ført til. Selv vokste jeg opp med en mor på 70-tallet som var i arbeid. Hun var også en god husmor og tok godt vare på oss barna. Selv om vi ikke var formuende så var det et godt og trygt hjem i tidlige barneår. Jeg hadde en iboende rettferdighetsfølelse at menn og kvinner har rett på de samme mulighetene i livet og støttet at kvinner skulle få like rettigheter i alt. Selvsagt, man skal jo ikke kunstig begrenses basert på hvilket fysisk kjønn man er født med?

Men i den senere tid så har disse idealene virket å forvrenge seg noe. Det har gått mer fra at man skal ha like rettigheter til at man skal ha rettigheter uten å nødvendigvis ha det samme grunnlaget. Derav ble kvoteringsalderen født. (ikke bare kjønn).

En annen observasjon jeg gjorde var at de som en gang i historien har kjempet for rettigheter vil etterhvert få en generasjon som har alle disse rettighetene og for å ikke miste det de tidligere generasjonene kjempet for så "skaper" de nye områder å kjempe for - som til slutt resulterer i at de dominerer fremfor å være likeverdige. Altså man skaper de samme urettmessige fordelene for seg selv ovenfor de andre. 

Først de senere år fant jeg en bok som ga mening til alt man hadde observert i samfunnsutviklingen i vår meget liberale del av verden.

The person most famously associated with the idea that the oppressed may themselves become oppressors is Paulo Freire. In his influential book Pedagogy of the Oppressed, Freire explores how the oppressed, in their struggle for liberation, are at risk of adopting the behavior, mindset, or attitudes of their former oppressors once they attain power. Freire warns explicitly that “when education is not liberating, the dream of the oppressed is to become the oppressor.” He emphasizes the danger in the oppressed internalizing the values of their oppressors and thus perpetuating the cycle of oppression

Men det er en digresjon og dekker ikke din andre observasjon som jeg tar i et annet svar, for å holde lengden nede.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Gjest e4eda...52b
Skrevet
Daisy 🌸 skrev (56 minutter siden):

Og dermed blir spørsmålene mine til dere som kjenner dere igjen i denne beskrivelsen;

Venter du på en kvinne som tar initiativet?

Ville det endret din verden om kvinner var mer pågående?

Handler det om mer enn rent logistiske utfordringer med å møte hverandre, som for eksempel at du ikke klarer å føle like mye for en kvinne du selv må sjekke opp?

Jeg er ikke sjenert og ikke underdanig, men kvinner må gjerne ta initiativ fordi jeg selv ikke gjør det. Jeg har rett og slett blitt bitter og skeptisk til spesielt norske kvinner pga vanlige kvinneholdninger jeg leser både i media på KG og svært mange andre steder. Med så mye fiendtlighet mot menn og manglende forståelse for menns utfordringer så ser jeg ikke for meg å bli forstått eller respektert. Jeg regner med at fiendtlige holdninger bobler fram før eller siden og skal såre meg på nytt. Da kan jeg heller leve alene, med gode vennskap til begge kjønn, uten å involvere eller binde meg på noe vis. En enkel exit fra kvinnelig fiendtlighet mot menn verdsettes høyt.

Hadde jeg likt sørasiatiske kvinner ville jeg nok valgt noe sånt, men det er ikke min smak. Jeg er ikke rasist, men jeg tenner ikke på disse.

Hadde jeg manglet skrupler og selvrespekt ovenfor prostitusjon så ville jeg sikkert valg det. Det er heller ikke min smak.

Singellivet har blitt det minste av mange onder. Jeg ser ikke for meg at noen norsk dame som passer min smak skal være interessert i meg. Jeg vet jeg er over middels attraktiv på markedet men har takket nei til alle interessenter jeg har fått de siste årene. Enhjørninger tror jeg ikke på.

Anonymous poster hash: e4eda...52b

Skrevet
Theo343 skrev (46 minutter siden):

I dag er det også dessverre et annet aspekt som gjør at en del menn holder igjen. Enkelte er oppriktig redd for at man skal havne i en situasjon hvor man beskyldes for uriktig oppførsel og på det verste kan miste jobb og livsopphold. Dette er noe som startet med #metoo.

Ja, det er blitt veldig trangt, nesten umulig å puste.

Som nevnt kastet jeg meg selv ut fra et annet forum, men hadde jeg ikke gjort det selv, så hadde det nok skjedd likevel.

Og årsaken?

At jeg stiller spørsmål ved hva godt feminismen har bragt med seg.Det skal man for guds skyld ikke stille spørsmål med, man skal være hjernevasket sau som går i takt og som bare godtar at sånn som dette er det fordi;

«Selv om det ikke gagner meg, så gagner det mange andre.»

Jaha, hvem da om jeg tør spørre?

Nåvel, Daisy…

Dette kan fort bli en tråd som går i mange ulike retninger, skal forsøke å ro meg tilbake igjen, så for å svare på akkurat dette; Jeg personlig har alltid avvist menn blankt hvis de prøver seg. Jeg vil ha full kontroll og se an mannen, eller kvinnen, over tid. Så vil jeg slå til på min måte.

Og jeg mener at min måte er til gagn for kvinner, for da får man den mannen man selv vil ha, fremfor den mannen som vil ha oss. Tenker at menn også kan ha nytte av denne metoden, fordi en dame som er tøff nok til å sjekke opp, er enklere å ha med å gjøre.

Kom gjerne med innspill til det! :) 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det jeg legger i svaret her er ikke min mening men det jeg har fått fra kvinner og hva de har svart. Da i sammenheng med at mange kvinner blir utsatt for vold fra menn og at man har sett en økning i drap på kvinner utført av menn. Hvor jeg da nok veldig korttenkt spurte "Men vi ser jo at kvinner i stadig større grad velger farlige menn - da har man jo dessverre satt seg litt i den situasjonen akkurat som når menn velger kvinner som ikke er bra for dem?". Samt at jeg ikke aksepterte at man la alle menn for hat som dårlige menn fordi man har noen av disse elendige mannfolkene som utøvde vold mot kvinner. Jeg ba de bare om å moderere seg noe og ikke legge alle menn for hat basert på noe få gjør. Da ble jeg lagt for hat som en kvinnehater fordi jeg stilte spørsmål ved dette.

Men for å unngå digresjoner.
Det kvinner har svart meg på i hvorfor de velger "farlige menn", er fordi det (i deres mening) skal være instinkter som stammer tilbake til steinalderen hvor det var viktig at man hadde det sterkeste og farligste "hankjønnet" til å beskytte seg og sin familie mot farer. Selv om jeg forstår det (alle ønsker å føle seg beskyttet av noen) så utfordret jeg dette med at samfunnet i stor grad har utviklet seg siden steinalderen og det har også mennesker generelt sett. Ikke alle kan være en krigerhelt selv om TV gjerne fremstiller det som idealmannen. Jeg kom også til skade for å i en setning si "kvinnen min" hvor jeg da objektiviserte kvinner hvor jeg svarte med "men det er jo mange kvinner som sier - mannen min?".

Men nå mistet jeg tråden i det jeg skulle svare og får heller svare på det du spør om. (interessant tema på en rolig fridag).

PS.
Jeg ser at det kommer mange alternative undertemaer frem i svarene mine men hensikten er ikke at tråden skal skli ut i diskusjoner rundt disse.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Daisy 🌸 said:

Dette kan fort bli en tråd som går i mange ulike retninger, skal forsøke å ro meg tilbake igjen, så for å svare på akkurat dette; Jeg personlig har alltid avvist menn blankt hvis de prøver seg. Jeg vil ha full kontroll og se an mannen, eller kvinnen, over tid. Så vil jeg slå til på min måte.

Og jeg mener at min måte er til gagn for kvinner, for da får man den mannen man selv vil ha, fremfor den mannen som vil ha oss. Tenker at menn også kan ha nytte av denne metoden, fordi en dame som er tøff nok til å sjekke opp, er enklere å ha med å gjøre.

Kom gjerne med innspill til det! :) 

Å ha kontroll på hvem man velger som livspartner ser jeg som helt naturlig, både for menn og kvinner. Og slik samfunnet har blitt er det i stor grad en fordel om kvinnen legger til rette for det. 

Men selv når jeg var pjokk på 70/80-tallet så observerte jeg jo ofte at det nesten alltid var kvinnen som åpnet for at mannen skulle sette inn støtet. De hadde sine metoder for at mannen skulle få et øye for dem. Slik sett har jeg alltid sett det som at det er kvinnen som legger føringen selv om det var mye mer subtilt. Vel ikke mer subtilt enn at jeg alltid så det. Men merkelig nok er slikt ofte enklere å observere på vegne av andre enn om noen gir deg selv den samme oppmerksomheten. I dag må det gjerne litt kraftigere skyts til pga. samfunnsutviklingen og kvinner må være mer direkte.

Og ja det er en fordel for menn da kvinner gjerne ser bedre hva som skal til for at et forhold skal fungere. Fremfor at man havner i et forhold hvor man er så motstridende at det blir mer konflikt enn teamwork. Her må man også være oppmerksom på at menn kan se at dette foregår og forsøker å vise det de tror at kvinnen vil ha. Et kort svar vel å merke.

Tillegg:
Det mange menn i dag setter pris på er kvinner som er klare i kommunikasjonen. Ergo tøffe kvinner som tør si hva de mener er bra for menn. Det som ikke er bra for menn er å måtte leve som en tankeleser og hvor alt må tolkes i flere lag for å komme frem til hva som skal til for å ha et godt forhold med kvinnen. Det gjør gjerne at de færreste menn holder ut i lengden.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Skrevet

Ja, jeg foretrekker absolutt kvinner som tar initativ. Kvinner som ikke tar initativ til ting synes jeg rett og slett blir litt uattraktive, og samtidig er jeg nok heller den typen som blir med på ting og kanskje ikke selv tar initativ til alt mulig rart. Jeg trives også såpass godt i eget selskap at det skal svært mye til for at jeg skal ønske å endre stort på det.

Jeg har sett veldig mange som mener at "menn liker å jakte på kvinner" o.l, og aldri skjønt bæret av eller kjent meg igjen i det der.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Man må gå videre med livet. Samtidig er det vanskelig når man minnes tider hvor det meste var artigere. Man opplevde ting sammen med andre mens nå sitter folk alene og glor på skjermen.

For eksmepel musikk- og dansekulturen på 80- og 90-tallet.

Arkadehallen på 80- og 90-tallet.

Demoscene-kulturen på 80- og 90-tallet.

LAN-treff på 90 og 2000-tallet.

Da Internett var nytt og man satt sammen med andre og eksperimenterte med teknologien. I dag tror jeg ikke folk en gang vet hva Internett er. Det er bare en underliggende funsjon som gjør at apper virker på telefonen. Folk bruker apper uten å tenke at det er en underkategori av Internett.

Dra på kino med venner og i stappfull sal. Mye stemning med hundrevis av folk utenfor lokalet før og etter filmen. Sist gang jeg var på Ringenes Herre-marathon var det ca 10 mennesker i salen og ingen pratet med hverandre i pausene. I alle fall ikke med noen de ikke kjente fra før. Det var da jeg tenkte "Dette er siste gang jeg gidder å dra på noe slikt"

Hvis man ville se en film hjemme, var det ikke bare å sette i gang Netflix. Man måtte komme seg til videosjappa. Kanskje til og med møte noen folk som man kanskje ikke kjente fra før.

30+ minutter kø utenfor alle utestedene til nesten tomme lokaler i dag, bortsett fra de hippeste plassen hvor alle klikkene har hvert sitt bord. Der må man reservere på forhånd.

Menn og kvinner som gjorde ting sammen.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Det kvinner har svart meg på i hvorfor de velger "farlige menn", er fordi det (i deres mening) skal være instinkter som stammer tilbake til steinalderen hvor det var viktig at man hadde den sterkeste og farligste "hankjønnet" til å beskytte seg og sin familie mot farer.

Akkurat :glare:

Da blir spørsmålet hvorfor de tror det er sånn.

Har de lært om vitenskapelig metode og studert biologi på universitetet og lest mer kjedelige, men mer relevante, bøker om menneskets utvikling, eller har de hørt en mann si dette på internett og så trodd blindt på det fordi;

«Giiid, en mann er så stor og tøff og vet alt!!!»

Mennesker er flokkdyr. Vi er ikke avhengig av den individuelle mannen eller kvinnen, vi er avhengig av den samlede flokken. Sterk er greit nok, men farlig er en uønsket egenskap i en flokk.

Det sagt, det er jo dette med flokktilhørighet som gjør at de som tror blindt på feminisme er inne, mens de som er skeptisk til feminisme, sjaltes ut. Så sånn sett så beviser jo de noe de kanskje ikke en gang vet om, ved å svare sånn :whistle:

Dette kan jo fort skli ut igjen, men vi kan lett holde fast i dette med flokk-egenskaper.

Hvis mannen er så sterk og tøff, bør ikke da kvinnen bestemme. Litt som at når en…

~ kjenner jeg beveger meg på farlig grunn her, når jeg sammenligner menn med hester, men jeg tar sjansen ~

…kusk styrer en hest og ikke omvendt. Poenget mitt er at det kan fort bli feil dersom det er den sterkeste som skal bestemme retning, tempo og alt. Da vil den andre ende opp med å henge og slenge bak, og så bli utmattet og utslitt.

• Innsiktsfullt 2
Gjest 5bcaf...f9a
Skrevet

Foretrekker at kvinnen tar iniativ. Eller i alle fall gjør det klinkende klart at hun er interessert.  Hvis hun er lunken eller passiv gidder jeg ikke prøve engang.

Anonymous poster hash: 5bcaf...f9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...