Gå til innhold

EU truer Norge med toll på ferrolegeringer

Anbefalte innlegg

Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

Det er de totale utgiftene mhp strøm som er utfordringen for en del bedrifter. Ingen har påstått at en enkelt time velter forretningen. Om du tolket det dithen så må du nesten gå i deg selv. Jeg har ikke samvittighet til å forsvare markedet når vi får slike ekstreme pris utslag. Det er uheldig utvikling for hele samfunnet om høye kraftpriser spenner beina under stadig flere private bedrifter.

Nå var mitt innlegg et svar på @Vokteren sitt om prisen kl 17-18 den 12. desember i fjor, så du må nesten ta det i den konteksten.

På den ene siden sier du at det er de totale utgiftene mhp strøm som er utfordringen, og litt videre kaller du det "slike ekstreme pris utslag". Da blir jeg usikker på om du mener den omdiskuterte timen eller om det er de 74,5 ørene for måneden du kaller et ekstremt prisutslag.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutes ago, obygda said:

Og det er uheldig for Norge å møte  toll på bearbeidede produkter i EU.

Og det er uheldig for EU å møte toll på bearbeidede produkter i Norge.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
trikola skrev (6 timer siden):

Og det er uheldig for EU å møte toll på bearbeidede produkter i Norge.

Norske tollbarriærer ble i sin tid fremforhandlet i EØSavtalen.
I saken om ferrolegeringer er det EU som plutselig har tatt det uvennlige initiativet,….

Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Norske tollbarriærer ble i sin tid fremforhandlet i EØSavtalen.
I saken om ferrolegeringer er det EU som plutselig har tatt det uvennlige initiativet,….

Det er også en vesentlig forskjell å ha toll på mat mhp matsikkerhet og toll på ferrolegeringer. Det ene handler om overlevelse,det andre om økonomi for å sette det litt på spissen. I en krigsituasjon må Norge trolig skaffe til veie det meste av maten selv. Dessuten har FN oppfordret alle land til å utnytte egne matressurser mest mulig for egen sikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...