Gå til innhold

feil software?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 hours ago, vidor said:

Hadde aldri i verden trodd at 0:00-2:20 var rett fra VHS med de fargene, skarpheten og lydkvaliteten.

Denne kvaliteten krever mest sannsynlig det beste av teknologi som VHS fikk mot slutten vil jeg tro.

Det er rippet med en ION VCR2PC, mye tyder på at maskinen var vanlig i 2008. Den har USB utgang så videoene blir sendt rett fra kassettspiller og inn på pc. Fant en 5 min unna der en i familien jobber til under 1000, så et skikkelig røverkjøp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
9 minutes ago, vidor said:

Ah. Det forklarer nok mye. Er nok stabilisering og enhancements som gjøres og ikke minst slipper man composite video.

Med mindre det er S-VHS så slipper man ikke composite video. Men rimeligere PC-baserte opptakskort har vanligvis vært veldig dårlige på farger og "dynamic range" (hva enn man kaller det på nosk). I tillegg til at mange brukte lyd-kabler fra spiller til opptaker. Noe som reduserer bildekvaliteten betraktelig.

Endret av sedsberg
Skrevet (endret)
2 hours ago, sedsberg said:

Med mindre det er S-VHS så slipper man ikke composite video. Men rimeligere PC-baserte opptakskort har vanligvis vært veldig dårlige på farger og "dynamic range" (hva enn man kaller det på nosk). I tillegg til at mange brukte lyd-kabler fra spiller til opptaker. Noe som reduserer bildekvaliteten betraktelig.

Hvis du ser videoen han har lagt ut ser du fort at det ikke er gjort med et billig composite til USB adapter.

Dette er gjort med en VCR som sender ut direkte til USB, og den gjør en imponerende god jobb spør du meg.

Bilde

Endret av vidor
Skrevet (endret)
9 minutes ago, vidor said:

Hvis du ser videoen han har lagt ut ser du fort at det ikke er gjort med et billig composite til USB adapter.

Ja det var nettopp det jeg mente. Opptakskort til PC pleier å være mye dårligere. Spesielt de billige USB-adapterne. Men selv dedikerte kort sliter med kvaliteten. Og enda mer hvis man bruker lyd-kabel i stedet for en ordentlig composite-kabel.

Men signalet på selve VHS-tapen er fremdeles composite.

Endret av sedsberg
Skrevet
Just now, sedsberg said:

Ja det var nettopp det jeg mente. Opptakskort til PC pleier å være mye dårligere. Spesielt de billige USB-adapterne. Men selv dedikerte kort sliter med kvaliteten. Og enda mer hvis man bruker lyd-kabel i stedet for en ordentlig composite-kabel.

De fleste skimper på composite-kablene, men når det kommer til stykket så tror jeg ikke det betyr så alt for mye.

De ekte kablene er coax og 75 ohm.

Skrevet
5 minutes ago, sedsberg said:

Men signalet på selve VHS-tapen er fremdeles composite.

Og denne fantastisk teknologien ble faktisk overført til Laserdisc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...