Gå til innhold

Google Find my device og kart

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har skaffet et par sporingsbrikker som har vært ganske enkle å sette opp. En av de ligger i en fotosekk hjemme, sier Find my device-appen til Android at "den er i nærheten av hjemme", men den laster ikke inn noe kart som viser hvor den er. Er ikke dette litt mot sin hensikt? Jeg vurderer å ha en sporingsbrikke i båten for å kunne spore den i tilfelle den blir stjålet, men hvis jeg ikke ser hvor den er på et kart er vel en sporingsbrikke litt mot sin hensikt?

edit: jeg har de andre sporingsbrikkene liggende i sekken på kontoret, og de sees på kartet, men det er vel fordi de er innenfor rekkevidde av telefonen(?). 

edit2: Er det kun når en enhet blir tagget som mistet den blir synlig på kartet?

Endret av ilpostino
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet om løsningen faktisk virker? Jeg har airtags til iPhone og løsningen er virkelig god. La til airpods i det samme og har funnet de igjen flere ganger. Tenkte derfor ved bytte til samsung at det var bare å begynne å bruke Google sin løsning. Når jeg så rotet bort mine Sony wf-1000xm5 så ble jeg klar over hvor "android" aktig implementeringen var. Det hadde absolutt null verdi og virket ikke. Forsøkte å søke de opp og gikk huset rundt uten å finne noe. Etter å ha letet på gamlemåten fant jeg dem I en sekk og selv med telefon 10cm unna så fant den ingenting. Først når jeg åpnet casen og tok ut en propp dukket de opp, men da er hele poenget borte. Vm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...