Gå til innhold

Hvor I Norge kan man kjøpe en "lockout" boks som kan låse ledningen på en elektrisk maskin fra å brukes?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva disse kalles i Norge og jeg er dårlig til å forklare. Men la meg prøve igjen: Min vaskemaskin er i et felles vaskerom i bygget mitt. Jeg vil gjerne ha en lås på ledningen slik at den ikke kan plugges inn i veggen å brukes av andre enn meg. Vet noen her hvor en slik dings kan kjøpes i Norge?

Jeg ser bare for meg en boks med et hull til ledningen som man kan putte pluggen inn i og så låse den med hengelås.

Endret av -Duffman-
  • -Duffman- endret tittelen til Hvor I Norge kan man kjøpe en "lockout" boks som kan låse ledningen på en elektrisk maskin fra å brukes?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som Hårek linker til bør gjøre jobben men hvis ikke (‘enkelt’ for andre beboere å bryte opp?): Hva med å lage et hull, et spor  til ledningen på siden i en slik nøkkelboks fra eks. Biltema? Blir en stor boks, da 😅 https://www.biltema.no/hjem/sikkerhet-i-hjemmet/oppbevaring-med-las/kassaskrin-2000053903

Abus har en tilsvarende Plug Lockout-boks kalt Abus P110 men fant ikke denne i norske nettbutikker 🤔

Man kunne ha byttet ut støpselet på maskinen med et utenlandsk et, og så brukt en skjøteledning med da utenlandsk hunn til standard Schuko støpsel som passer i veggen. Fungerer, inntil noen tar med seg et reisesdapter, som gjerne er ratet for max 7A. Brannfare? Tja; vaskemaskiner skal typisk ikke brukes med skjøteledning eller koblingsbokser som ikke er vanntette så alt som kan gjøre at vann kan komme til, skal unngås.

Tilsvarende diskusjon her: 

• Liker 1
Skrevet
Hårek skrev (2 timer siden):

Det ser akkurat ut som det jeg er ute etter! Takk! Er det en pålitelig nettbutikk?

NoBo skrev (1 time siden):

Den som Hårek linker til bør gjøre jobben men hvis ikke (‘enkelt’ for andre beboere å bryte opp?): Hva med å lage et hull, et spor  til ledningen på siden i en slik nøkkelboks fra eks. Biltema? Blir en stor boks, da 😅 https://www.biltema.no/hjem/sikkerhet-i-hjemmet/oppbevaring-med-las/kassaskrin-2000053903

Abus har en tilsvarende Plug Lockout-boks kalt Abus P110 men fant ikke denne i norske nettbutikker 🤔

Man kunne ha byttet ut støpselet på maskinen med et utenlandsk et, og så brukt en skjøteledning med da utenlandsk hunn til standard Schuko støpsel som passer i veggen. Fungerer, inntil noen tar med seg et reisesdapter, som gjerne er ratet for max 7A. Brannfare? Tja; vaskemaskiner skal typisk ikke brukes med skjøteledning eller koblingsbokser som ikke er vanntette så alt som kan gjøre at vann kan komme til, skal unngås.

Tilsvarende diskusjon her: 

Tusen takk for tips. Helt ærlig så virker det å lage hull i en boks som det, som en enkel løsning også. Kan være jeg prøver det først side vi har Biltema her. Å takk for linken.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en sånn billig box fra Biltema og brukte en fil til å lage en hull til ledningen. Det er selvfølgelig en lett boks å bryte opp eller å dirke opp (regner jeg med), men det er I hvert fall litt mer friksjon for de som vil bruke maskinen uten lov. 

Endret av -Duffman-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...