UglaSukk Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni (endret) Det er en låt som jeg har hatt i hodet siden 80-tallet, men husker ikke hva bandet het, og finner ingenting når jeg søker etter de tre tekstlinjene som jeg har. Er det noen som kan hjelpe? Her er linjene ( Refrenget ) : "I was a singer, was a singer, was a singer, was a singer. I was a child. My life was like a storm." Endret 20. juni av UglaSukk
Mannen med ljåen Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni (endret) Jeg limte innlegget ditt inn i ChatGPT og fikk dette svaret: Sitat Du minnes kanskje litt feil på ordene, men refrenget du nevner gir tydelige assosiasjoner til Johnny Cash sin låt "A Singer of Songs". Spesielt dette linjevalget: “I was a singer. Lord, I was a singer. Yes, I was a singer of songs.” en.wikipedia.org+13sweetslyrics.com+13songstranslation.com+13 Teksten er ganske nært det du beskriver med “I was a singer…”-frase, men fortsetter altså med “of songs” – det kan hende du husker noe annerledes. Når det gjelder “I was a child” og “My life was like a storm”, det stemmer ikke overens med Cash–teksten. Det kan være at du mikser to ulike låter – eller at erindringen har forandret seg litt over tid. Her er et utdrag fra refrenget i Cash-låta: “I was a singer. Lord, I was a singer. Yes, I was a singer of songs.” Johnny Cash sin versjon er altså sannsynligvis det du husker, men om du mener at linjene “child” og “storm” må være med, kan det tyde på at det er en annen sang med lignende tema. Du kan lytte gjennom "A Singer of Songs" på for eksempel Spotify eller YouTube for å sjekke om melodien eller stemningen stemmer med det du husker. Gi gjerne beskjed hvis du kjenner igjen låta – eller om du tror det er en annen! Du sier norsk band, men det kan ha vært en cover-versjon? Endret 20. juni av Mannen med ljåen
UglaSukk Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni Mannen med ljåen skrev (15 minutter siden): Jeg limte innlegget ditt inn i ChatGPT og fikk dette svaret: Du sier norsk band, men det kan ha vært en cover-versjon? Jeg hørte på "Singer of songs". Det er ikke den. Men veldig flott sang. Har ikke hørt den før.
UglaSukk Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni leifeinar skrev (36 minutter siden): Hva får deg til å tenke det er et norsk band? Jeg kan ikke si det 100 prosent, men det er slik jeg husker det, at det var et norsk band. ( Ikke et band som ble stort. Et som tydeligvis har gått i glemmeboka, siden det ikke kommer treff på de linjene jeg har. )
El burro Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Kan du ha misforstått teksten?. Det første som slo meg var Sing Me A Song med Return.
UglaSukk Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni El burro skrev (6 minutter siden): Kan du ha misforstått teksten?. Det første som slo meg var Sing Me A Song med Return. Den låta kjenner jeg. "Sing me a song / The last one in my life". Nei, det er ikke den.
leifeinar Skrevet 20. juni Skrevet 20. juni Det høres unektelig ut som en Return tekst, men ikke men ikke "sing me a song" for den kan vi alle utenatt.
UglaSukk Skrevet 20. juni Forfatter Skrevet 20. juni leifeinar skrev (2 timer siden): Det høres unektelig ut som en Return tekst, men ikke men ikke "sing me a song" for den kan vi alle utenatt. Dette var et band med en litt annen stil enn Return. Et band som hadde en lignende stil var The Alarm, for de som husker dem. For de som ikke husker dem :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå